Nieuwe videokaart valt uit

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Hallo Flightsimmers. HELP.

Sinds korte tijd heb ik een nieuwe videokaart in mijn flightcomputer. Een ASUS GTX 970 DC MOC. NVIDIA 4 Gb. type GDDR5 met een geheugensnelheid van 7,01 GHz. Kloksnelheid staat op 1088. Dit zou een perfecte kaart moeten zijn om FSX goed te draaien. Hij start op en de eerste beelden zien er top uit, maar naar enige tijd, kan 15 minuten zijn of 30 minuten, valt het beeld uit(geluid blijft)en gaan mijn monitoren op zwart.
Hoe is dit mogelijk en wat is er aan de hand met deze kaart. Alvorens de leverancier te benaderen (Redcoon-Tilburg) wil ik eerst e.e.a. voorleggen aan dit forum. Ik had eerst een ASUS EAH 5850 Direct CU TOP/2DIS/1GD5 die het wel prima deed, maar de zwaarder geworden programma's nog maar moeilijk trok.
Weet iemand voor mij een oplossing???????
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door FlipS »

Ik heb je vraag even naar de rubriek 'Hardware' verplaatst omdat die daar thuishoort.
Ik weet niet wat de oorzaak van de storing is maar wat ik mij afvraag is of de kaart koeling krijgt. Bij veel kaarten krijgen de ventilatoren hun spanning via de voeding van de kaart maar er zijn ook kaarten waar de ventilatoren aparte aansluitingen hebben. Het zou dus kunnen dat een extra aansluitkabeltje nodig is. Kijk eens of er ongebruikte aansluitingen op de videokaart zitten.
Je kunt ook eerst kijken of de videokaart te heet wordt. Ik heb daar het freeware programma 'System Information for Windows' voor geïnstalleerd maar er zijn meer programma's waar je temperaturen van sensoren mee kunt uitlezen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Dankje wel voor het snel antwoorden op mijn vraag, FlipS. Sorry voor het verkeerd plaatsen.
Ik heb e.e.a. nagekeken en deze kaart wordt gemiddeld 20 % koeler dan normaal. Bij volledig gebruik maken van alle Settings dus alles echt helemaal open komt de temperatuur niet boven de 45 graden dus dat moet goed zijn.
De kaart heeft een eigen voeding 8 pins met een ventilator.
In mijn computer zitten totaal 7 ventilatoren incl. die op de videokaart. Dat zou genoeg moeten zijn lijkt mij.
Ik hoor graag verder.
Alvast bedankt voor de reakties.

Groet
Jan.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door FlipS »

Het enige wat ik je nu nog kan aanraden, is om in de Windows logboeken te gaan zoeken naar een fout die optrad op het moment dat de kaart uitviel. Wellicht blijkt daaruit wat de oorzaak is. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de driver voor de videokaart niet goed is; dat kan soms gebeuren bij een driver die te oud is en waarvan de fabrikant een update heeft moeten uitbrengen omdat er een bug in zat, of juist een driver die te nieuw is en die niet compatibel is met FSX.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Dank je wel. Ik ga de komende dagen een rustig e.e.a. uitzoeken. Er moet toch iets te vinden zijn lijkt mij.
Zodra ik meer weet geef ik een reactie.

Fijne Kerstdagen iedereen.
Groet
Jan.
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Hallo allen,

Beetje lang geleden dat ik bezig geweest ben met de videokaart, maar kwam door feestdagen en vakantie daarna.
Nu even een update; De kaart is opgestuurd naar de leverancier die e.e.a. gaat bekijken. Vooraf tel.contact gaf aan dat het waarschijnlijk omruilen wordt. Wel vooraf de computer bij Henk afgegeven die alles opnieuw heeft ge-installeerd inclusief Prepar3D etc. Was een klus, maar hij deed dit in mijn vakantie. Tijdens testen heeft hij een andere kaart(van hem zelf NVIDIA GT 640) geplaatst en deze draaide feilloos uren en nachten continue door. Dus probleem moet echt zitten in de NVIDIA GTX 970 DC-MOC die ik erin gezet had.
Nu even afwachten hoe de leverancier(fabrikant) zal reageren. De kaart is vrijdag opgestuurd dus even geduld. Ik hou jullie op de hoogte zodat mensen die hier ook mee te maken hebben hier hun plan op kunnen trekken.

Ik heb overigens nog een vraagje; Weet iemand of je op een matrox triplehead2go digital edition die 3 dvi ingangen heeft en 1 dvi en vga uitgang een verloop zetten van dvi naar hdmi zonder dat er problemen ontstaan??
Ik hoor graag even van een kenner. Vriend Henk kon geen zeker antwoord geven. Wie wel??

Groet en bedankt. Jan.
Gebruikersavatar
LNRalph
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2013, 21:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door LNRalph »

Kon je voeding genoeg vermogen leveren om dat ding aan de gang te houden?
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Ik heb een 700 watt voeding in mijn computer. Dus moet genoeg zijn.
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door ph-dla »

hallo

Ik had dit probleem ook mijn mijn msi oc 660ti nvidia card , na lijkt wel warm lopen viel ie uit , kreeg ik een fout melding en beeld op zwart .
oude en nieuwe beta drivers geinstaleerd , maar niks hielp . toen naar pc winkel gegaan en deze werd opgestuurd naar de leverancier <en ik kreeg na 2 weken een nieuwe , de ( oude ) videokaart was toch éen interne defect .

mvg dennis
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door janlida »

Komt dus wel vaker voor.
Afwachten dus maar.

Is er nog een technisch iemand die mij een antwoord kan geven op de vraag die ik stelde aan het eind van mijn verhaal. Dit gaat over de matrox triplehead2go.

Hoor graag verder.
Alvast bedankt en groet,
Jan.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe videokaart valt uit

Bericht door arno »

janlida schreef:Is er nog een technisch iemand die mij een antwoord kan geven op de vraag die ik stelde aan het eind van mijn verhaal. Dit gaat over de matrox triplehead2go.
Het lijkt me zinvol ( om overzicht te houden) om die vraag te stellen in het topic wat daarvoor al is geopend:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 30#p253630
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie