AMD fx build

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 mei 2014, 10:28

AMD fx build

Bericht door michielsweb »

ok ik lees veel mensen die een FS pc willen bouwen, die eigenlijk vrijwel gelijk een i5, i7 aangewezen kregen. ik ben van mening, dat er best een tegen geluid mag komen.
EN DAN ZEG IK NIET intel is slecht. maar er is wel een vraag of intel. zichzelf niet erg duur maakt. amd 88% tegenover de laatste i7 van de performance voor 1/3de prijs.


mijn pc:

- m5 a78L-mlx3
( ik ben een trouwe m series van asus ) since m2n die het overigs ook 10 jaar volhield helaas zat er geen proc upgrade meer in,
- AMD fx 8320 black unlocked met een keurige overclock erover.
( meer bang voor buck, en 8 echte cores ;-) )
- msi n550 ti koopje van marktplaats, ( vervanging voor mijn HD 4870 )
4x kingston DDR3/4G/1600MHz For AMD ( zonder coolers) totaal 30 euro vanuit china
4x aftermarket ram coolers totaal 4 euro vanuit china ( deze dingen raad ik je zoiezo aan ... ook als je ram koopt in nl, zelfde stick zonder cooler is gauw 10 euro goedkoper :)
1x 32 gb ssd voor windows. ( is persoonlijk keuze is eigenlijk niet echt nodig 1 ssd is genoeg)
1x 120 gb ssd voor fsx , addons, en andere spellen.
2x nieuwe 80mm fan, 1x 120mm fan totaal 5 euro vanuit china.
recycled uit previous build
- corsair voeding 750 Watt
- samsung 1tb
- kast
- proc cooler

alles bij elkaar was ik 400 euro kwijt. voor mijn upgrade.
en ik stap in ongeveer 4 jaar wel over op een ddr4 board :)
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mar 2012, 18:07

Re: AMD fx build

Bericht door pilotvince »

Probleem bij amd is dat de single core prestaties slechter zijn dan de single core prestaties van een intel processor, en fsx heeft net heel veel baat bij goede single clock prestaties...
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 mei 2014, 10:28

Re: AMD fx build

Bericht door michielsweb »

Daarin tegen is dat gat best klein ten opzichte van de prijs ;) 88% voor 33% van de prijs

Dat was eigenlijk het idee
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mar 2012, 18:07

Re: AMD fx build

Bericht door pilotvince »

Ja tuurlijk begrijp dat je het vergelijkt ten opzichte van prijs, maar de meeste builds hier gaan altijd wel over een meer dan behoorlijk bedrag en dan is intel een standaard.

Heb je ooit eens de cinebench r15 single core test gedaan? Hoeveel haalde je? (Is imo gewoon informatief, omdat ik vroeger ook wel naar de fx-reeks keek)
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 mei 2014, 10:28

Re: AMD fx build

Bericht door michielsweb »

nee zal is kijken of ik er van de week 1tje kan doen :)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: AMD fx build

Bericht door FlipS »

Hoi Michiel,
Jouw ervaring is beslist wel interessant voor flight simmers want er zijn er genoeg die weinig geld hebben en er zijn ook flight simmers die behalve FSX moderne games op hun pc installeren en dan is AMD zeker interessant.
Op zich klopt het dat de single core performance voor FSX en P3D het belangrijkst is maar wat ik zou willen weten is wat dat in de praktijk betekent. Om een voorbeeld te geven: degene die als 's werelds grootste FSX 'goeroe' wordt beschouwd, heeft maar twee woorden nodig om AMD (ATI Radeon) videokaarten te beoordelen: "volstrekt onbruikbaar". Nou wil het geval dat ik een pc heb met intel cpu en ATI Radeon videokaart. En laat die nou gewoonweg uitstekend functioneren ... Beter kan niet en of intel videokaarten het slechter doen, weet ik niet.

Ik vind de prestaties in de cinebench r15 single core test dus eigenlijk ook niet zo belangrijk. Nou is vergelijken van prestaties in FSX of P3D vrij moeilijk omdat er veel variabelen zijn. Daarom zou ik gewoon willen weten met welk(e) vliegtuig(en) jij simt, welke scenery heb je geïnstalleerd, heb je nog andere add-ons geïnstalleerd (bijvoorbeeld REX)? Hoe heb je de Settings ingesteld? Heb je wijzigingen aangebracht in fsx.cfg, zoals Texture_Max_Load (default = 1024, HD = 4096), Lod_Radius (default = 4.5), Terrain_Max_Autogen_Trees_Per Cell (default = 4500), Terrain_Max_Autogen_Buildings_Per_Cell (default = 3000)?
Wat is de resolutie van je beeldscherm?
En dan natuurlijk waar het om gaat: hoe hoog is de frame rate? Heb je last van stutters en flashes?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: AMD fx build

Bericht door Thair.nl »

Je zou ook een benchmark specifiek voor FSX kunnen draaien. Het is weliswaar een redelijk oude tool, maar FSX is ook niet een van de nieuwste programma's . ;-)

Je kan de resultaten van deze benchmark zien op: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0 en onderaan staat ook de link om de benodigde software te downloaden (de 'dropbox' link). Je hebt dan (eindelijk) inzicht in de FSX prestaties van je computer.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
Plaats reactie