Grafische kaart

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Flyby99
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 okt 2013, 10:14

Grafische kaart

Bericht door Flyby99 »

Beste allen,

Ik heb onlangs de grafische kaart GigaByte GV-N970 G1 Gaming-4GD Geforce GTX 970 4GB GDDRS (een hele mond vol) gekocht. Hierop zitten als aansluitingen: 3 x Displayport, 1 x HDMI, 1 x DVI-D en 1 x DVI-I.
Ik wil hieraan via de Displaypoort een 3-tal 120/144Hz monitoren koppelen van 120/144 Hz (Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 24 inch 1920 x 1080 pixels) en hierop via widescreen FSX draaien.

Weten jullie of deze grafische kaart dit aan kan? Op basis van welke technische informatie kan dit worden vastgesteld?

Alvast bedankt voor reactie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Grafische kaart

Bericht door FlipS »

De informatie van Gigabyte is daar onduidelijk over. Als je op die pagina een flink eind naar beneden scrolt, kom je bij een alinea 'Flex Display technology'. Er kunnen kennelijk vier monitoren worden aangesloten. De maximale resolutie is 4096 x 2160. Er staat niet bij of dat per monitor is (wat maar heel weinig videokaarten aankunnen) of 2 x 2 monitoren 1920 x 1080. Omdat er niet staat 4096 x 2160 per monitor, vermoed ik dat deze videokaart geen 3 monitoren 1920 x 1080 naast elkaar kan aansturen. Maar in het voorbeeld staan wel 3 monitoren (met doorlopend beeld) naast elkaar en een aparte monitor (bijvoorbeeld voor het overhead panel) daarboven. Het lijkt mij misleidend als dat 3 monitoren met 1280 pixels in de breedte zijn; dat is een standaard die allang verlaten is.
Verder weet ik ook niet of FSX 3 x 1920 pixels naast elkaar ondersteunt.

Kortom: ik kan je vraag niet beantwoorden. Ik denk dat je je vraag het beste aan de leverancier stelt of rechtstreeks aan Gigabyte.
Alternatief is één Ultra HD beeldscherm (3840 x 2160). Flight simmers die dat hebben, zijn daar zeer enthousiast over.

EDIT: ik vermoed dat het wel mogelijk is als je het beeld uit drie afzonderlijke beelden van 1920 x 1080 opbouwt (via FSX New View). Je moet die beelden dan zo instellen dat ze op elkaar aansluiten. Die drie beelden worden dan niet door de videokaart, maar door de cpu gegenereerd en dat kan een merkbare vermindering van de frame rate veroorzaken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie