Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flyingbas
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2012, 11:34
Locatie: Op planeet Xciklopetius

Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door flyingbas »

Beste mensen,

Alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar onlangs heb ik een laptop gekregen waar ik meteen FSX in de zelfde procedure geinstalleerd heb als op de andere PC. Maar nu blijkt dat als ik mijn joystick erin plug, dat hij niet automatisch overgaat op de 'joystick' settings, want op de andere computer was het de eerste keer dat ik de joystick alleen maar hoefde aan te sluiten en de rest zat perfect.... :( Doe ik iets fout, heeft iemand dit eerder meegemaakt en heeft de oplossing?

Bij voorbaat dank,

Flyingbas [vlieg]
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door arno »

Heb je meer usb aan sluitingen? Zo ja, probeer eens een ander! En heb je de joystick wel eerst geinstalleerd?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flyingbas
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2012, 11:34
Locatie: Op planeet Xciklopetius

Re: Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door flyingbas »

Ja, ik heb nog 1 usb aansluiting, net geprobeerd, zelfde probleem. Joystick installeren!????? Heb ik nog nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door FlipS »

Dat is op zich vreemd want in FSX zitten default instellingen voor een joystick. In beide gevallen zou de joystick hetzelfde moeten werken.
Maar niet getreurd: ga naar Settings, dan Controls. Selecteer het tabblad 'Axis', selecteer in de balk bovenaan je joystick, en wijs de bewegingen toe zoals je ze hebben wilt. Vervolgens selecteer je het tabblad 'Buttons', selecteer wederom je joystick (die wordt niet vastgehouden!) en wijs alle functies aan knoppen toe zoals je het hebben wilt.
Eén probleem: heb je FSX geïnstalleerd als administrator? Als je dat niet hebt gedaan, worden je instellingen waarschijnlijk niet opgeslagen. In dat geval moet je FSX niet openen door met de linkermuisknop op het icoon te klikken maar door daar met de rechtermuisknop op te klikken en dan te kiezen voor 'Uitvoeren als administrator'.
Het is even werk maar het voordeel is dat je op deze wijze een eigen configuratie voor de joystick kunt kiezen.
Nog een advies: kies voor alle bewegingen maximale sensitivity en geen nul-zones. Nul-zones hebben alleen beperkt nut als je joystick ernstig versleten is; je kunt dan zo instellen dat het versleten deel wordt overgeslagen maar je joystick voelt dan aan als een stuur waar speling op zit.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
flyingbas
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2012, 11:34
Locatie: Op planeet Xciklopetius

Re: Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door flyingbas »

Dan zal ik maar eens met mn laptop bij de andere pc gaan zitten om alle settings het zelfde te zetten.... Er is echt geen snellere manier? Heb zelf ook al rond op internet gezocht maar kan nergens iets vinden..... :cry: :cry: :oops:
flyingbas
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2012, 11:34
Locatie: Op planeet Xciklopetius

Re: Joystick functies zijn door elkaar gehaald?

Bericht door flyingbas »

Dit onderwerp/discussie kan worden gesloten! Heb fsx gewoon opnieuw geinstalleerd! :dup:
Plaats reactie