Problemen met i7 4790K &GTX 960

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Dag allen,

In januari heb ik m'n computer gebouwd, volgens de volgende specs:
CPU: i7 4790K
Vid: GTX 960 4GB
intern memory: 8 GB

Het is natuurlijk de bedoeling dat deze machine P3D (v3) natuurlijk goed draait, maar dat is nu juist niet het geval.
Op verschillende luchthavens, afhankelijk van het weer want dat vraagt ook een hoop, gaat het beeld "knijpen". Dit is het effect dat ontstaat wanneer de videokaart op max zit. Het heeft dan geen capaciteit meer, en je beeld wordt dan schokkerig. Ook bij het terugdraaien van flink wat instellingen, blijft die het geval. Een vriend van me met lagere specs, heeft hier geen last van, en hogere instellingen.
Wat nu te doen?

Groeten,

Karel
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door erikkx1 »

Dag Karel,

Mag ik vragen wat je precies bedoeld met knijpen? En bedoel je met schokkerig beeld dat je fps lager worden?
Aangezien de FPS in flightsim voornamelijk worden bepaald door je processor en niet door je videokaart, begrijp ik niet helemaal waar je lage FPS vandaan komen aangezien je wel een goede computer hebt.
Hoe staan je instellingen? En welke addons vlieg je mee?
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door herman »

Het schokken (stuttering) is bij mij verholpen door de plaatsing van extra geheugen.
Herman
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Bijplaatsen van RAM zal Karel niet helpen; 8 GB is al comfortabel. P3D is evenals FSX een 32-bits toepassing die nooit meer dan 4 GB RAM toegewezen kan krijgen. Neem dan nog 2 GB voor Windows en eventuele andere toepassingen en je zit goed.
Dat deze videokaart aan zijn maximum zou zitten lijkt me ook onwaarschijnlijk. Hoewel P3D meer gebruik maakt van de videokaart dan FSX is dat nog altijd weinig vergeleken bij games die voor moderne machines gebouwd zijn. Een GTX 960 is zeker niet krap.
P3D heeft (nog steeds) vooral een goede cpu nodig. Een i7 4790K is niet gering, zodat ik net als erikkx1 veronderstel dat de oorzaak niet in de hardware maar in de instellingen zit.
Meest voorkomende oorzaken van een schokkerig beeld zijn een te hoge instelling van de Target Frame Rate en verkeerde (alleen op hoge frame rate afgestemde) instelling van P3D.cfg waardoor het programma onvoldoende tijd heeft om textures (scenery) te laden. Dat moet namelijk tussen het opbouwen van frames door.
Als het hier niet in zit, dan is het inderdaad belangrijk om te weten welke add-ons Karel gebruikt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Dag heren,
Wat fijn dat jullie gereageerd hebben. We zijn nu ongeveer een maand verder, en ik heb ondertussen verder gezocht, maar was vergeten op welk forum ik dit bericht had geplaatst, en hoopte op een mailtje bij een reactie, maar helaas werkte het niet zo. Hopelijk zal dit jullie niet afschrikken
Ondertussen even de opmerking: mobo Asus Z97-K.
Ik heb deze vraag ook op de teamspeak van de dutchvacc gedropped, en daar vroeg men mij naar de voeding. Ik heb bij aanschaf keurig alle wattages opgeteld, en hieruit bleek dat een trafo van 350W meer dan voldoende zou zijn, en zo geschiedde. Iemand van de dutchvacc opp[erde een zwaardere voeding. Heb toen een 700W aangeschaft, want dit moest en zou het zijn. Helemaal blij toen het pakje er was, aangesloten, en er was geen ènkel verschil. Helaas. De voeding heb ik inmiddels teruggestuurd.

Herman noemt het schokken en stuiteren, dat is wat ik bedoel met knijpen. Het P3D = 32-bits programma etc is tot nu toe ook van toepassing bij mij in de keuze van RAM.
Ik gebruik voor monitoring van de videokaart het programmatje msi afterburner. Op Schiphol staat hij bijna altijd op 99%. Pas als ik de FPS op 30 zet wordt het bruikbaar. Dat is natuurlijk een grote deceptie (en al helemaal op youtube filmpjes ziet van kasten met de zelfde specs).

Wat betreft addons: Ik vlieg altijd met een PMDG 737 of 777. Op de achtergrond draait Active Sky mee.

Vorige week op advies van een vriend heel P3D eraf gegooid, er weer opgezet, maar ook nu geen verschil.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik zal de post in mijn favorieten zetten.

Karel
Laatst gewijzigd door Karel1739 op 07 mei 2016, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door arno »

Karel1739 schreef:, maar was vergeten op welk forum ik dit bericht had geplaatst, en hoopte op een mailtje bij een reactie, maar helaas werkte het niet zo.
Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik zal de post in mijn favorieten zetten.
In je bericht kan je ( onderin) aangeven ( door aanvinken) dat je: "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties".
Dan krijg je via e-mail bericht dat er een reactie op je bericht is geplaatst.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Gevonden. Dank je
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Pas als ik de FPS op 30 zet wordt het bruikbaar. Dat is natuurlijk een grote deceptie (en al helemaal op youtube filmpjes ziet van kasten met de zelfde specs).
Veel flight simmers zouden blij zijn met 30 fps. Ik in elk geval wel. Toegegeven, mijn pc heeft minder zware onderdelen dan de jouwe, maar ik ben al heel blij met 24 fps. Ik kan moeiteloos een combinatie van settings en add-ons kiezen waarmee ik nog 5 fps overhoud.
Zoals ik al noteerde worden diverse grafische problemen veroorzaakt door een te hoge instelling van de target frame rate. Zet die dus maar gerust omlaag. Ik zou niet onder 20 gaan, want dan gaan je ogen afzonderlijke beelden zien. (Wat natuurlijk ook gebeurt met de genoemde te zware combinatie van settings en add-ons).

Dat je op YouTube soms veel hogere frames rates ziet, heeft een simpele verklaring. De video's op YouTube hebben een lagere resolutie dan je beeldscherm en zijn meestal gecomprimeerd. Als je een video maakt voor YouTube heeft het helemaal geen zin om de grafische settings in de flight simulator hoog te zetten want de kwaliteit die je op je beeldscherm rechtstreeks uit de flight simulator ziet is onhaalbaar in YouTube. Als je een flink aantal schuiven naar links zet, gaat de frame rate omhoog.

Je kunt dus best tevreden zijn over de prestaties van je pc!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Dag FlipS,
Bedankt voor je reactie.
Inmiddels heb ik mijn fps op 40 gezet, maar het werd niet extreem veel beter. Helaas. De youtube-filpmjes zijn niet direct een referentie hoor, alleen leuk om zo af en toe bij weg te dromen :)
Net ook weer gevlogen, maar wanneer het geheel niet soepel draait rondom luchthavens, is een handmatige landing erg lastig. Omdat mijn specs ok zijn, vermoed ik dus een foutieve cfg. Heb jij ervaring/kennis hoe dit werkt, en hoe dit eventueel op te lossen zou zijn?

Groeten,

Karel
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Je moet eerst vaststellen wat er aan de hand is. Afhankelijk van het verschijnsel zul je tegengestelde oplossingen moeten kiezen. Dat houdt tevens in dat alle instellingen in P3D (en elke andere flight simulator) compromissen zijn.
De cpu heeft meerdere taken. De cpu moet tot aan de ingestelde Target Frame Rate prioriteit geven aan de frame rate. Als je de Target hoog zet, zal dat dus bijna voortdurend gebeuren waardoor al snel te weinig capaciteit beschikbaar is voor andere processen, zoals onder andere het laden van textures.
Omdat het menselijk oog (of juister gezegd: de hersenen) 20 beelden per seconde of hoger ziet als vloeiende beweging, heeft het geen zin de frame rate veel hoger dan 20 te zetten. Door de Target op 40 te zetten, ga je dus juist andere problemen oproepen.
Het compromis is: zet de Target Frame Rate op de laagste waarde die nodig is om geen stutters en flashes te laten optreden. Maar als dit compromis op een lagere waarde komt dan 20 fps, kies dan voor die waarde omdat je anders de afzonderlijke beelden (frames) gaat zien.

Dus eerst moet je vaststellen wat de oorzaak is van wat je ziet. Als je zelfs bij een Target van 40 fps haperende beelden ziet, dan zit je al ver boven wat je ogen kunnen waarnemen. Het probleem zit dan dus niet in de frame rate maar in andere grafische processen die in het gedrang zijn gekomen. Het lijkt me dus beter dat je de Target ergens tussen 20 en 24 zet.

P3D wordt voortdurend onderhouden in tegenstelling tot FSX waarvan ontwikkeling en onderhoud al 8 jaar stilstaan. Je zult fsx.cfg dus altijd moeten tweaken want die is helemaal niet aangepast aan hedendaagse pc's. In principe hoef je aan P3D.cfg niets te tweaken. Je zou kunnen controleren of de belangrijkste tweak goed is uitgevoerd. Dat gaat om de verdeling van de taken over de diverse cores van de cpu. Ik neem aan dat P3D automatisch uitzoekt wat voor cpu er is en of hyper threading (HTT) actief is, en dan een waarde kiest voor AffinityMask dat de taken over de cores verdeelt.
Een i7 4790K heeft 4 cores. Je moet dus uitzoeken of HTT wel of niet actief is. Eenvoudigste oplossing is Taakbeheer, daarin kun je zien hoe actief alle cores zijn. Zie je vier grafieken van de cores, dan is HTT niet geactiveerd. Zie je acht grafieken (vier reële en vier virtuele cores) dan is HTT wel geactiveerd.

Zodra je dit weet, open je P3D.cfg en dan zoek je naar de regel AffinityMask=. (Je kunt configuratiebestanden openen met het kladblok, zoals je wellicht ook al gedaan hebt om extra liveries aan vliegtuigen toe te voegen. Je vindt P3D.cfg in C:\users\[jouw naam]\AppData\Roaming\Lockheeed-Martin\Prepar3D). Als HTT niet geactiveerd is, moet het getal na het = teken 14 zijn. Is HTT wel geactiveerd, dan moet het 84 zijn.

Als dit in orde is en er is een hinderlijk probleem met stutters, dan is er in P3D.cfg een regel waarin je de tijdsverdeling voor de taken van de cpu kunt aanpassen. Dat is de regel FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=. De waarde hiervan wordt soms verkleind om een hogere frame rate te halen. Maar zoals ik al heb uitgelegd, kan dat ten koste gaan van grafische processen. Je kunt met deze waarde experimenteren. Een kleinere waarde geeft een iets hogere frame rate maar mogelijk grafische problemen, een hogere waarde juist andersom.
Ik veronderstel dat de default waarde 0.33 is (ik heb v3 niet maar ik kan me niet voorstellen dat dit gewijzigd is). Probeer eens 0.4 of 0.5.

Bedenk ook dat een flight simulator (elke flight simulator) gigantisch zwaar is voor een pc. Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst een 3D tekenprogramma zag waarin je het gezichtspunt kon wijzigen. De tekening was slechts een draadtekening (dus alleen lijnen van contouren). Na elke wijziging van het gezichtspunt had de pc enkele seconden nodig om het nieuwe perspectief uit te rekenen. Dat is maar amper 20 jaar geleden. Met moderne pc's wordt een bijna realistisch beeld dat bovendien een veel hogere resolutie heeft, tientallen keren per seconde berekend. Dat het beeld dan wel eens hapert is volkomen normaal.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Hoi, dank jje voor je reactie FlipS. In m'n taakbeheer kon ik niet vier grafieken vinden over de CPU, maar na wat gegoogled te hebben, en wat gepruts in "uitvoeren" stonden er 8 virtuele, en 4 cores. HTT is dus actief. Dat is mooi. Vervolgens ben ik in m'n P3D.cfg op zoek gegaan naar de door jou genoemde onderdelen, maar helaas heb ik daar niks kunnen vinden, in de zin dat de beide regels waarover jij spreekt niet bestaan in mijn cfg. Mijn cfg heet overigens Prepar3D.cfg en niet P3D.cfg, maar staat wel in je genoemde mapje.
Overigens wel interessant dat framerate voorrang krijgt op kwaliteit. Ik dacht altijd dat dat andersom ging, maar kwantiteit gaat dus voor kwaliteit.
Overigens, nu ik framerate op 20 heb staan is de GPU-usage ~ 25 %.

Groeten,

Karel
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Hallo Karel,
Dat de GPU zo weinig te doen heeft, is inherent aan FSX en P3D. De geschiedenis van de Microsoft Flight Simulator gaat ruim 30 jaar terug naar de tijd dat feitelijk nog geen videokaarten bestonden. Er was alleen een grafische adapter die de nullen en enen die uit de cpu kwamen, omzette in een analoog signaal voor de monitor maar rekenkracht had die grafische adapter nagenoeg niet. Het is blijkbaar heel moeilijk om dat deel van de 'engine' van de Flight Simulator te veranderen want hoewel hetzelfde Aces-team dat destijds voor Microsoft de Flight Simulator bouwde, nu voor Lockheed-Martin veel aandacht richt op het aanpassen van de 'engine' aan moderne machines, zijn daarin nog geen spectaculaire verbeteringen bereikt. Zeker, Prepar3D draait in verschillende opzichten stabieler dan FSX maar het programma is nog steeds vooral op de cpu gebaseerd. In mijn configuratie (i5 2500K en HD6950) wordt één core van de cpu als P3D v2.5 draait, voor 100% belast, de cores 2 en 3 voor 60-70% en de gpu hoogstens voor 40%. In FSX is dat resp. 100%, 2 x 90% en 15-20%. P3D maakt dus al beter gebruik van de videokaart maar ideaal is het nog lang niet.

Zoals FSX en P3D geïnstalleerd worden, zijn beeldkwaliteit en (frames) kwantiteit min of meer in balans. De machines zijn in de loop van ruim 30 jaar veel krachtiger geworden maar de add-ons zijn ook veel zwaarder geworden. Bijvoorbeeld: de gebruikelijke resolutie van ground textures was 10 jaar geleden 5 meter, nu 1 m. Dat scheelt een factor 25 (oppervlak gaat kwadratisch). 10 Jaar geleden moest je heel spaarzaam zijn met autogen scenery. HD-textures (resolutie 4096 x 4096) o.a. op vliegtuigen bestonden niet of nauwelijks. Je kunt dus ook in een moderne machine zo zware add-ons installeren in combinatie met hoge settings dat de frame rate onder 20 zakt. Om die reden wordt er getweaked. Tweaks richten zich primair en soms zelfs uitsluitend op de frame rate. Je moet dan zelf in de gaten houden of de beeldkwaliteit nog goed is.

Als de regel 'Affinitymask=84' niet in Prepar3D.cfg staat, zou ik die regel zeker toevoegen. Je kunt op een willekeurige plaats in Prepar3D.cfg toevoegen:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=84

Mag je dus ook aan het begin zetten.
(Ik noteerde P3D.cfg uit mijn hoofd maar dat was dus een vergissing. Ik bedoelde inderdaad Prepar3D.cfg).

Dat HTT actief is, heeft voor P3D geen enkel voordeel want dat maakt daar geen gebruik van, maar als het goed is, zou het ook geen nadeel hebben. Voor HTT wordt een deel van de capaciteit van elke core gereserveerd maar voor zover ik weet, komt die capaciteit weer vrij bij programma's die geen gebruik maken van HTT.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Dag FlipS,
Ik heb de affinity mask-regel toegevoegd, maar zoals je al zei is het verschil niet aanwezig.

Groeten Karel
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Hallo Karel,
Ik heb zojuist op het Avsim forum het één en ander over de performance van P3D gelezen.
AffinityMask heeft vanaf v2.4 geen zin als HTT=off, anders wel. Voor quad core + HTT: AffinityMask=84. Er zijn andere mogelijkheden (AM = 168, 241, 249, 255) maar 84 zou de beste resultaten geven.

Er is een regel in Prepar3D.cfg die een zeer welkome verbetering geeft in de performance van P3D + PMDG. Bij andere vliegtuigen is de verbetering klein of zelfs nihil. Het gaat om de regel Optimize_Parts=0 in Prepar3D.cfg. Veranderen van de 0 in een 1 zal een prettige verbetering geven; sommige flight simmers melden een verbetering van 35% meer fps!
Dat LM Optimize_Parts default op 0 zet is omdat deze regel indien geactiveerd crashes kan veroorzaken als P3D draait onder Windows 8. Onder W7 geen problemen, ervaringen onder W10 heb ik nog niet gelezen. Er zijn flight simmers die met Windows 8 en Optimize_Parts=1 ook geen problemen hebben. Zelf proberen dus.

Ik heb nog over meer tweaks gelezen maar die wil ik eerst zelf proberen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Hoi FlipS,
Ik ga jouw suggestie eens uitproberen. Ter opmerking: mijn fps staan op max. 20. Dit loopt dan redelijk soepel.

Groet,

Karel
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

Hoi Karel,

Ik heb geen toestel van PMDG, anders had ik het natuurlijk zelf al geprobeerd. Mijn pc had al moeite met P3D v2.4 en met v2.5 daalde de frame rate tot een waarde waarmee niet meer te vliegen is. Om deze en andere redenen heb ik de laatste maanden geen gebruik meer gemaakt van P3D. Maar enkele dagen geleden heb ik dan eens scenery van ORBX geïnstalleerd (met name FTX Norway). Ik heb diezelfde scenery ook in FSX geïnstalleerd. Met een add-on vliegtuig dat slechts in geringe mate op de frame rate drukt heb ik in FSX (met preview DX10 en Shader release) prachtig beeld, framerate hoger dan 20, weinig stutters. In P3D mooiere contrasten tussen zon en schaduw maar verder een minder mooi beeld, frame rate niet hoger dan 15. De core waarin de 'engine' van P3D draait, werd niet zwaarder belast dan 50%, core 0 nog geen 15% en de cores 2 en 3 rond 25%. In FSX worden de cores 1, 2 en 3 voor bijna 100% belast, core 0 voor minder dan 15%.
De cpu heeft in P3D dus nog veel capacitetit over. Dat die capaciteit niet gebruikt wordt, betekent kennelijk dat er ergens anders een bottleneck zit. Ik heb nog niet uitgezocht wat het gpu-gebruik is.
Dit probleem was aanleiding om op diverse forums naar de oorzaak te gaan zoeken. Die heb ik nog niet gevonden.

AffinityMask maakte bij mij geen verschil. Logisch ook want als core 0 voor minder dan 15% belast is, dan is er voldoende ruimte om de 50% van de 'engine' van P3D erbij te nemen.
(Merkwaardig: het zou al vanaf Windows Vista een sprookje zijn dat het OS alleen gebruik maakt van core 0 en om die reden zou AffinityMask voor geen enkel programma voordeel bieden. Niettemin biedt AffinityMask mij met FSX een merkbaar betere framerate. LM raadt gebruik van AffinityMask af; één van de P3D goeroes raadt het desondanks aan maar alleen als HTT actief is).

Ik las dat verlagen van Fiber_Frame_Time_Fraction naar 0.01 een goede 'tweak' voor P3D zou zijn (default instelling 0.33). Met 0.01 krijgt de cpu bijna alle tijd om aan de frame rate te werken maar laden van textures kan dan in de knel komen. Dat gebeurde dan ook; de frame rate kwam nu boven 20 (dus nog steeds met datzelfde 'lichte' vliegtuig) maar er traden nu voortdurend microstutters op waardoor ik dezelfde diashow had als met 10 fps. Ik zal nog tussenliggende waarden proberen, maar in FSX heb ik tenslotte de default waarde moeten herstellen en ik vrees dat dat ook in P3D zal moeten.
Je kunt hier ook zelf mee experimenteren.

Ik zoek verder, nuttige resultaten zal ik melden.

EDIT: Ik had de Target Frame Rate op 20. Verhogen naar 24 gaf een verhoging van de frame rate van circa 10%; verdere verhoging boven 24 had geen effect meer, niet op de frame rate en ook niet op het optreden van stutters. Of er wel of geen effect is, zal vermoedelijk afhangen van de hardware configuratie.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Karel1739
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2016, 17:34

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door Karel1739 »

Dag Flip,
Net zoals ik geen affinity mask regel had, heb ik ook geen Fiber_Frame_Time_Fraction-regel.
Is dat gewoon een kwestie van toevoegen?

Karel
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door PeterL »

Dag Karel,
Even een reaktie van mij ipv Flips.
De regel FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.1 voeg je toe onder de rubriek [DISPLAY]
Let op: dus geen 0.01 !
En onderaan je fsx.cfg voeg je nog toe:
[JOBSCHEDULER]
Affinitymask=84

Peter
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met i7 4790K &GTX 960

Bericht door FlipS »

De regel FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.1 zal wel enige verbetering geven (maar niet spectaculair); van de regel [JOBSCHEDULER] Affinitymask=84 verwacht ik niets omdat de cpu in de nieuwere versies van P3D niet zwaar belast wordt.
Op de site van Prepar3D zijn enkele tips te vinden. Heb je http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=20416 al gelezen? Daar heb ik een link naar de tips van P3D geplaatst en ik heb er nog enkele ervaringen toegelicht.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie