Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
martijnvanderh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2016, 23:07

Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door martijnvanderh »

Hallo Iedereen,

Het volgende is al al eerder eens gebeurd:
Windows 10 geeft bij het inpluggen van het Saitek Pro Flight Yoke systeem in de PC ineens de volgende foutmelding, terwijl hij al maanden gewoon keurig draaide:

Afbeelding

Deze foutmelding al eerder gehad. Drivers toen opnieuw geinstalleerd, zelfs helemaal uit het register verwijderd en op alle mogelijke manieren aangesloten. Toen geen resultaat.
Toen heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en alles werkte weer goed. Dat was in mijn ogen de enige oplossing.

Nu dus weer dezelfde melding....

Heeft er iemand ervaring mee? Geen zin om weer windows opnieuw te installeren.
Wil jij dat ik een ULTIEME FSX PC voor je bouw? Lees dan mijn bericht: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=20413
wim1976
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 mar 2011, 15:37
Locatie: Barneveld

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door wim1976 »

Soortgelijk probleem heb ik ook. Yoke nu onbruikbaar. Oplossing heb ik helaas niet.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door arno »

Staat hier misschien het antwoord/oplossing?
http://www.tenforums.com/drivers-hardwa ... -10-a.html

Soms lees ik dat het mogelijke update is van Microsoft die voor het probleem zorgt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
martijnvanderh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2016, 23:07

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door martijnvanderh »

Interessante link...

Ik ga dit eens proberen!

So, what I did are as follows;
1. Run "Installer CD" which wasinitially bundled with Flight Yoke.
2. The above installer will also stuck atthe timing to plug the yoke into the USB port as you/we experienced, and thenpress "cancel" to quit the installer.
3. After above operation, the followingfolder has been created, in which driver files are extracted.
c:/windows/temp/Saitek/Saitek_Pro_Flight_Yoke_SD6_64_Drivers
4. Open "device manager", andselect Flight Yoke which would be shown as "unknown device", andselect "renew driver" designating above folder, then PC can recognizeFlight Yoke, now.
5. Then, run "installer for Windows10" downloaded from Saitek official web site, and which will run properlyand terminate successfully.

Ik kan het pas over paar dagen proberen, graag hoor ik of dit voor iemand de oplossing was.
Wil jij dat ik een ULTIEME FSX PC voor je bouw? Lees dan mijn bericht: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=20413
martijnvanderh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2016, 23:07

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door martijnvanderh »

Er zat trouwens geen installer-cd bijgeleverd, bij de Yoke. Dit ga het even proberen zonder CD.
Wil jij dat ik een ULTIEME FSX PC voor je bouw? Lees dan mijn bericht: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=20413
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door FlipS »

Op de download pagina van Saitek kun je de driver voor je yoke downloaden.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
martijnvanderh
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2016, 23:07

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door martijnvanderh »

Ok, het is opgelost :-)

Ik heb gewoon een licentie van Windows 7 Pro gekocht (zijn erg goedkoop legaal te vinden!) en meteen geen problemen meer met FSX.

hoppa! Zo kan het ook.
Wil jij dat ik een ULTIEME FSX PC voor je bouw? Lees dan mijn bericht: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=20413
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door Gerbress »

Vanmiddag kreeg ik een grote update van Windows 10. Zag nieuwe schermen en andere layout. Maar meteen was het ook gebeurd met mijn Saitec52X. Hij viel helemaal uit en kreeg hem niet aan de praat.
Heb meteen de drivers voor 10 opgehaald, maar geen resultaat voor deze update. Heb deze al eerder opgehaald voor Windows10 en werkte toen perfect. Ze zijn natuurlijk niet berekend op e.v.t. fouten in deze grote update. Ja wat te doen? Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door Gerbress »

Alle ellende ligt aan de laatste grote, z.g. de Jubileum update. Ik heb de saitek totaal eraf gegooid en toen de laatste drivers gebruikt, maar zonder resultaat. De map met de oude drivers krijg je geen toestemming voor. Toen brutaal bij CMD en admin rechten pnputil.exe van Microsoft gebruikt, nu kon ik ze lezen en deleten. Toen was de pc echt leeg en kon ik met succes de install draaien en werkt de saitekx52 weer. (Wel vreemd zonder Control Panel)
Maar zonder kan ook. Groet Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Windows 10 herkend saitek pro flight yoke niet

Bericht door arno »

Gerbress schreef:Alle ellende ligt aan de laatste grote, z.g. de Jubileum update.
Inderdaad. Nu net weer een grote update van Microsoft. Weer een ( oud) programma wat nu niet meer werkt. Vervelend als je daar zelf geen "hand" in hebt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie