Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door mialo »

Hoi allen,

Mijn machine is een multiboot met Windows 7, 8.1 en 10. Ieder op een eigen HD.

FSX draait op Windows 7 op een ssd. Heb 4 monitoren en een tv als beeldscherm aan een XFX Radeon
HD 6970 aangesloten. Al jaren zonder problemen als een zonnetje. Ik gebruik FSX intensief.

Daar Windows 7 niet het eeuwige leven heeft ben ik nu bezig om W8.1 en/of W10 gereed te maken voor
FSX.

Mijn probleem: wanneer ik 8.1 of 10 gebruik wordt 1 beeldscherm niet gedetecteerd. Het keuze
bootscherm zie ik op het hoofdscherm en het probleemscherm. Dan maak ik de keuze voor b.v. W8.1.
Het blauwe logo van 8.1 en de draaiende cirkeltjes voor het starten blijven zichtbaar op beide
schermen.

Echter wanneer het hoofdscherm gevuld wordt met de iconen gaat het andere scherm in de stand-by.
Er staat dus wel spanning en signaal op de monitor.

Verder heb ik de meest recente driver van AMD/Ati geïnstalleerd die zowel voor W8.1 en W10 is. Ook
het nieuwste Control Center van AMD/Ati op beide OS,n draaien goed.

Echter wanneer ik met de rechter muisknop op het hoofdbeeldscherm klik en kies dan voor schermresolutie
zie ik alleen 3 beeldschermen en de tv. Mis dus 1 scherm. Ook in het Control Center staan 3
monitoren en de tv.

Hardware-matig kan er niets aan de hand zijn omdat in W7 alle schermen getoond worden. Ook het
betreffende scherm aan een andere machine gehangen en niets mis. Toch heb ik de dvi kabel
vervangen, maar geen resultaat. Natuurlijk ook drivers geheel verwijderd en alles opnieuw geïnstalleerd en nog
diverse andere dingen.

Ik zoek een zetje in de goede richting.

Alvast bedankt en groet.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door arno »

Ik zoek een zetje in de goede richting.
Wie kan hem dat zetje geven?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door FlipS »

Even voor ik verder ga zoeken: wat krijg je te zien in het Configuratiescherm?
Kun je de betreffende monitor vinden in Apparaatbeheer?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door mialo »

Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar bespaar je de moeite.

Ik heb de laatste 3 dagen diverse keren contact gehad met AMD.
Vanmorgen zat het onderstaande in mijn mailbox:

Thanks for the email.

Please be informed. Radeon HD 6000 series graphics card have been moved to legacy category.

The last available driver for HD 6000 series is Crimson 16.2.1 driver. It doesn’t support DX12.

But Windows 10 graphics works based on DX12. I can see that you have mentioned as it was working

fine with Windows 7 and Windows 8.

This issue seems like the compatibility issue with Windows 10 OS.

Deze Crimson 16.2.1 driver had ik vorige week al geïnstalleerd omdat deze bij AMD staat geschikt

te zijn voor Windows 10,8.1 en 7 64bit. Maar nu blijkt dat niet waar te zijn (zie bovenstaande

antwoord).

Heb hun direct weer gevraagd of een MST hub nog iets kon betekenen.Deze biedt de mogelijkheid om

via een displayport 3 schermen aan te sturen. Ook gevraagd indien de MST hub niet zou werken ik de

HD6970 2gb in de prullenbak kan gooien omdat ik niet naar W10 kan.

Vanmiddag hun antwoord. MST hub is geen optie. Je krijgt geen driver voor de HD6970 die W10

ondersteunt om 5/6 schermen aan te sturen.

Of een nieuwe kaart kopen voor W10 Of nog een tijd door op W7. Ik ga er over nadenken.

Groet.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door FlipS »

Een heel enkele keer wordt er wel eens een nieuwe driver gemaakt door andere partijen. Daar zou je nog eens naar kunnen zoeken. Windows 10 is al een poosje op de markt zodat ik vermoed dat er ook door andere partijen geen nieuwe driver gemaakt is of zal worden.

Als je deze pc alleen voor FSX gebruikt, dan zou mijn suggestie zijn om bij Windows 7 te blijven; daar draait FSX goed op. Updates van het besturingsprogramma heb je niet nodig (wat goed werkt, hoeft niet gewijzigd te worden) en veiligheidsupdates zul je nog lange tijd ontvangen. Wellicht zul je de veiligheidsupdates langer blijven ontvangen dan je nog met deze pc doet want door de almaar mooier en daardoor zwaarder wordende add-ons ontstaat vanzelf weer behoefte aan een zwaardere pc.
Als je deze pc voor meer programma's gebruikt, gaat dit verhaal wellicht niet op en zul je een afweging moeten maken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door mialo »

Hoi,

Bedankt voor je duidelijk en helder advies.

Ik gebruik deze pc hoofdzakelijk voor FSX. Test programma"s draai ik alleen maar op W 8.1 en 10 voor datgene wat ik bouw.

Ik kreeg vanmiddag weer een mail van AMD en als je die goed leest komt het er gewoon op neer dat ik mijn HD 6970 2Gb niet meer kan gebruiken als ik overstap op W10. Lees maar hun advies.

Dear Customer,

Your service request : SR #{ticketno:[8200710629]} has been reviewed and updated.

Response and Service Request History:

I certainly do understand your concern regarding this issue. I sincerely apologize for the inconvenience caused.

As I mentioned in previous email, due to the age of the card, it has been moved to legacy category. We are utilizing our driver engineering team to concentrate on GCN supported latest graphics cards.

I would request you to choose the graphics card from Rx series. So that you can use the independent refresh rate and independent resolution. To know more about Rx series graphics cards, Please refer the following link. http://www.amd.com/en-us/products/graph ... -rx-series


But please be aware of the compatibility of your motherboard and power requirement before buying.

Ik laat het even indalen en kijk dan wat verstandig is.

Groet.
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Beeldscherm wordt niet gedetecteerd

Bericht door Polito »

Ik heb geen centje last van mijn videokaart met Windows 10 jubileum,
met nu directx 12 is alles nog scherper geworden. Ik had de 9 versie.

Overigens heb ik gelezen dat velen spontaan moeilijkheden krijgen met de overstap.
Ik blijk een bofkont te zijn.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Plaats reactie