Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mlf081161
Controller
Controller
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:25

Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Bericht door mlf081161 »

Beste Experts,

Ik worstel sinds enige tijd met het onderstaande probleem wat zich als volgt laat beschrijven:

1 Ik heb een high end PC ( i7 46 K processor en twee supersnelle SSD's ( eentje voor windows 10 en eentje voor FSX Steam)
Als grafische kaart heb ik een HD 7870 van Radeon en een tweede HD 6450 voor de instrumenten.
Verder nog een 3 TB harde schijf voor allebei downloads en opslag.

2 FSX steam is voorzien van verschillende officieel add ons van Aerosoft en ASN van HIFI voor het weer.
Het geheel staat in een netwerk en op de andere PC draait FS commander met Google Earth.
Alles officieel programmatuur geen enkele illegale download.

Nu het phenomeen:

Indien ik FSX asteam opstart en dan Mega airport Amsterdam opstart met een beech baron B 58 en ASN heb ik 40 FPS.
Super is dat , vind ik ook.
Bij alle andere vliegvelden waar ik ook heen ga heb ik 40-50 FPS op de grond en in de lucht want ik heb mijn FPS op 50 max staan.

Dan ben ik klaar met vliegen en de volgende dag start ik weer op , exact hetzelfde , zelfde plaats, zelfs vliegtuig , resultaat PFS.....17-20 en niet hoger te krijgen.

PC weer uit en na restart ( of na 3-5 keer ineens weer 40 FPS, maar soms moet ik wel 6-10 keer de pc hiervoor herstarten.


Ben al heel lang aan het zoeken wat dit kan zijn maar kom er niet uit, iemand een idee?

Wat zou dat in godsnaam kunnen zijn?

PS : heb ook geprobeerd alles offline te hebben dus internet echt dicht , geen succes
PS : heb gekeken in de programma's welke opstarten : geen verrassingen.
PS : heb echt alles up to date, malware checks gedaan, virus checks gedaan en zelfs pissig checks .... alles is oke.

gat

Michel
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Bericht door arno »

Michel ik ben geen echte expert. Maar ik zit aan 3 zaken te denken wat mogelijk een probleem kan zijn:
1/ Internet helemaal dicht zal volgens mij niet het gewenste effect geven omdat bepaalde programma's toch blijven zoeken naar de betreffende internetsite en dus wellicht vertraging veroorzaken.
2/ Een hele simpele: hoe is het met de koeling van de processor wordt die niet te warm? Heb je dat al eens gemeten?
3/ FSX opstarten zonder de sites die om een internetverbinding vragen. En dan de volgende stap 1 internetverbinding wel toestaan en als dat wel goed gaat de volgende internetverbinding toestaan.
Dus stap voor stap

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Bericht door FlipS »

Waar ik aan denk zijn toch processen die op de achtergrond draaien zoals virusscannen, indexeren en defragmenteren. Van al deze processen kun je instellen hoe vaak ze uitgevoerd moeten worden en op welk tijdstip. Ik denk dat de standaardinstelling dagelijks is. Als je pc dan een dag of langer uit staat, zien Windows en de virusscanner direct dat het al tijd geweest is voor deze processen en beginnen daar dan ogenblikkelijk aan.
Probeer eens wat er gebeurt als je de pc aan zet en een kwartier of langer wacht met opstarten van FSX.

Vanwege dit probleem laat ik niets indexeren. SSD's worden hoe dan ook niet geïndexeerd of gedefragmenteerd en dat mag ook niet. Ik heb ook 2 SSD's en een HDD en die HDD werd wel steeds gedefragmenteerd en geïndexeerd en dat laatste heb ik dus uitgeschakeld.
Virusscanners laat ik alleen een 'snelle' scan uitvoeren. Heel af en toe laat ik volledige scans uitvoeren maar dat heeft nooit meer opgeleverd dan de snelle scans.
Zoeken naar updates kost zelden zoveel rekenkracht dat ik daar iets van merk maar met het binnenhalen van grote updates van Microsoft merk ik wel een lichte daling van de prestaties; niet in de mate die jij noemt.

Heb je affinitymask in je FSX.cfg opgenomen? Want als dat niet zo is, draait FSX in core 0 waarin ook Windows en alle andere programma's draaien. Laat je FSX in core 1 draaien, dan heb je ook al veel minder last van processen op de achtergrond. Ik heb Steam Edition niet maar het is mogelijk dat Dovetail Games adviseert om geen affinitymask in FSX.cfg op te nemen. (In ieder geval adviseert Lockheed-Martin om geen affinitymask in Prepar3D.cfg op te nemen en toen ik daarmee ging experimenteren ondervond ik zelfs een lichte daling van de frame rate). Je zou ook kunnen experimenteren met affinitymask om uit te zoeken wat voor jou het beste compromis is.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Bericht door Kevin »

Soortgelijke problemen laten zich bij mij meestal oplossen door het bestand fsx.cfg te verwijderen (of beter: back-uppen). FSX maakt dan bij het opstarten een nieuwe aan. Niet vergeten eventuele tweaks weer opnieuw over te nemen in de nieuwe fsx.cfg!
mlf081161
Controller
Controller
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:25

Re: Wisselde frame rates bij iedere nieuwe start

Bericht door mlf081161 »

Heren,

Ik heb mijn affinity mask veranderd naar =1 en het probleem is opgelost, nu altijd 50 FPS super bedankt.

gat

Michel

ps Arno : topic kan dicht
Plaats reactie