Saitek Multipanel geen digits.

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Saitek Multipanel geen digits.

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Simmers,

Ik heb iets geks aan de hand. Op een of andere manier is toch mijn Multipanel van Saitek in W10 Pro te gebruiken.
Echter, ik zie geen cijfers (digits). Dat kan wel, maar dan moet ik even de USB stekker er uit halen en erin. Maar dan is direct mijn FlightSim Prepar3D weg.
Moet dan afsluiten en opnieuw opstarten. Dan zijn de cijfers wel zichtbaar.

Is iemand die hier iets aan kan veranderen zodat ik bij opstarten direct ook de cijfers zie. Nu werk ik er wel mee maar dan moet ik wel even in de VC kijken.
De flaplever kan ik horen. Dat is geen punt.

Zou fijn zijn als hier een oplossing voor is. Het lijkt me dat er iets is omgedraaid. Wat je ook wel hebt met een geconfigureerde schakelaar die even synchroon gezet moet worden in de VC.

Wie oh wie???

Groeten.

Flightlevel1000
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Multipanel geen digits.

Bericht door Japio »

Ik heb dat ook wel eens, gelukkig niet zo vaak, als ik m,n PC bijv. Een half uurtje in de slaapstand zet zijn de cijfers weg en dan zit er niets anders op dan opnieuw op te starten. Ik ben wel voorzichtig met het verwijderen van de usb kabel of stekker omdat kan zijn dat indien je bepaalde instellingen heht verwijderd deze, dus de fabrieksinstellingen, weer terug komen bij het opnieuw inbrengen van usb/stekker.
Anderzijds zou je contact op kunnen nemen met Saitek of de nieuwe eigenaar Logitech en daar het e.e.a. uiteen te zetten, niet geschoten is altijd mis. ( even googlen op die twee )
Mocht je een oplossing hebben zet deze dan ook op dit forum svp. :fl:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Saitek Multipanel geen digits.

Bericht door arno »

Heb dat een keer aangekaart bij Goflight's die ik gebruik. Want ik had dit probleem in het verleden ( nog steeds) ook. Er blijken soms conflicten te bestaan met het de landeninstelling van het toetsenbord. Als je die op engels/amerikaans zet komt het probleem minder voor ( maar dan krijg je soms verkeerde tekens bij het aanslaan op het toetsenbord.) Ik heb de instelling nu op Nederlands staan en komt het vaker voor.
Oplossing voor mij: Als ik fs ga gebruiken start ik mijn computer altijd eerst weer nieuw op en ga dan pas vliegen ( zonder andere programma's op te starten). Tijdens het vliegen dan geen problemen meer.
Misschien het proberen waard?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
WimH
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2017, 11:25

Re: Saitek Multipanel geen digits.

Bericht door WimH »

Een fix voor dit probleem wordt uigelegd via onderstaande link op Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=kQDl-AvREZA

Wim
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Saitek Multipanel geen digits.

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Wim,

Heel toevallig kwam ik vanmorgen deze youtube tegen. Helemaal gedaan maar .... noppes.
Alleen stekkertje uit/aan helpt. Dit doe ik als Prepar het vliegveld gaat openen. Dan stopt prepar niet.
Ik weet ook niet waarom het niet normaal werkt. Maar als je alle vragen die ik al heb gesteld en niet tot een oplossing zijn gekomen eens doorleest dan zie je dat er bij mij nooit iets normaal werkt. Al 4 jaar niet.De gekste dingen maakte ik mee. Momenteel gaat eindelijk alles goed sinds 2 dagen. Behalve dan die digits.

Groeten

Flightlevel1000.
Plaats reactie