Computer met 4 coren?

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Computer met 4 coren?

Bericht door marchellodelaglande »

Hallo, ik wilde graag weten of het voor FSX raadzaam is om computer aan te schaffen die in het bezit is van een processor met 4 coren? Of toch beter met 2? Ik weet dat fs9 alleen op 1 core draaide als ik me niet vergis!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Computer met 4 coren?

Bericht door FlipS »

Je stelde een vraag over FSX SP1 en SP2. Eén van de verbeteringen in SP1 is dat het werk van FSX daarmee verdeeld kan worden over meerdere cores. Vier cores is voor FSX beduidend beter dan twee, mits je dus dat Service Pack (of in plaats daarvan Acceleration Expansion Pack) installeert.
(Ter vermijding van misverstand: FSX kan nooit gebruik maken van Hyper Threading. Het gaat dus alleen om fysieke cores!)

Als je de oude boxed version kiest, dan vind je op Marktplaats niet alleen de DVD's maar soms ook losse aanbiedingen van Acceleration Expansion Pack.
Van de oude boxed version zijn drie versies: basis (die geen aparte aanduiding heeft), De Luxe en Gold Edition. De Luxe is een uitgebreide versie van het basispakket en Gold Edition is een bundel van De Luxe + Acceleration Expansion Pack. Met Gold Edition heb je dus alles.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie