Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Johan
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2018, 05:48

Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Bericht door Johan »

Heb een vraag wat verstandig is om te doen, mijn pc is een redelijke oude pc van 2012, ik wil fsx steam of prepar 3D draaien met pmdg en nl2000.

Mijn pc is toch redelijk denk

I7 2600k nog niet geklokt
8 gb ram
120 ssd
GeForce gtx 1060 6 gb
Windows 10

Is dit redelijk om meer uitbreiding toe te voegen ik vlieg altijd pmdg 737 ngx en mega airport Amsterdam.


Groet,
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Johan!

Je pc zal voldoende zijn voor FSX Steam en de oude versies van P3D maar met de add-ons die je wilt gebruiken, zul je met de hoogste grafische settings geen hoge frame rate kunnen halen. Dat speelt vooral tijdens de approach en landing op Mega Airport Amsterdam. Ik vermoed dat je dan zeker geen 15 fps zult halen.
Op de website van P3D kun je de system requirements vinden. Bedenk wel dat dit de eisen zijn voor de kale installatie; met de add-ons die je installeert, stel je aanmerkelijk hogere eisen.
FSX SE zal ongeveer dezelfde eisen stellen als P3D v1.4 of v2.

Ik zou adviseren om de cpu te overklokken. De grafische kaart is zeker zwaar genoeg. Zorg bij overklokken voor een zware koeler. Je hoeft niet bang te zijn dat de cpu te heet wordt; zodra die een bepaalde temperatuur bereikt, zal de kloksnelheid (tijdelijk) omlaag geschakeld worden. Maar dan ben je dus weer terug bij AF.
Je SSD is aan de krappe kant. Als alles (Windows, FSX SE of P3D, NL2000, PMDG en Mega Airport) geïnstalleerd is, zal je schijf waarschijnlijk bijna vol zitten. Een extra schijf (HDD of SSD) is doorgaans gemakkelijk toe te voegen. In de manual bij het moederbord kun je lezen of er extra SATA slots zijn; dat is doorgaans het geval.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Johan
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2018, 05:48

Re: Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Bericht door Johan »

Zelf wil ik ook niet alles op ultra spelen, als het er maar een beetje leuk uit ziet.
Belangrijkste niet vast loopt de hoogste settings zal ik zeker niet halen maar medium of high zal wel leuk zijn.
Mega airport Amsterdam is niet heel erg nodig
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Bericht door arno »

Johan schreef:Mega airport Amsterdam is niet heel erg nodig
Lijkt mij ook niet omdat er een goed alternatief ( en gratis) te verkrijgen is op : https://www.nl-2000.com/nl/ ( zie de "download" sectie)
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Hoe zal fsx steam of prepar 3D op mijn pc draaien

Bericht door PW053 »

Dag Arno die is inderdaad erg fraai, maar qwa frame rate's vrijwel even zwaar.

Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie