Videokaarten vergelijken

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dannerddd
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 okt 2012, 17:29

Re: Videokaarten vergelijken

Bericht door Dannerddd »

Ik zit te twijfelen tussen de GTX550 die ook best goed is in verhouding met 't budget, maar de GT560 is bijna 2x zo goed als 't gaat om frames p/s laden, maar is het verschil zo groot tussen de GTX560 en de GTX560 TI? Qua budget is de 560 goedkoper en bijna net zo goed
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Videokaarten vergelijken

Bericht door FlipS »

Of de GTX 560 Ti, behalve ruim 10% meer snelheid, ook in andere opzichten beter zal presteren dan de 'gewone' versie, kan ik niet beoordelen.
Als ik op Tweakers.net kijk, zie ik dat de GTX 560 nauwelijks wordt aangeboden. De Ti-versie wordt voor nogal verschillende prijzen aangeboden. Misschien kun je op die manier je keuze maken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Dannerddd
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 okt 2012, 17:29

Re: Videokaarten vergelijken

Bericht door Dannerddd »

Qua frames laden is de 560 TI bijna 2x zo goed als de GTX550.. Alleen betaal je wel wat meer. Over de keuze ben ik uit: de GTX560 ti, maar zit er nog een verschil in qua merk welke je neemt? Ik zag namelijk wel de GTX 560 voor 125 van Clubforce 3D.. en voor 75euro meer heb je deTI versie, dus is dat wel de moeite waard zoals je zei met de 10%??? Ik heb meerdere merken voorbij zien schieten: Clubforce 3D, ZOTAC, ASUS en MSI, maar ze hebben wel dezelfde specificaties.. :lol:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Videokaarten vergelijken

Bericht door FlipS »

Alle GTX 560 Ti videokaarten hebben dezelfde chipset maar de rest van de videokaarten kan verschillen en dat kan dus ook verschil uitmaken in de prestaties. Het is moeilijk om daar informatie over te vinden.
Op http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/? ... GTX+560+Ti kun je ondermeer de volgende kaarten vinden met webwinkels waar je ze kunt bestellen:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC (880 mHz; geen prijs op Tweakers genoemd maar ruim € 200,-) is een heel goede kaart of nog beter MSI N560GTX-Ti Hawk (950 mHz; € 227,-). Beide MSI kaarten hebben 1 GB DDR5.

De Club 3D GeForce GTX 560-Ti CoolStream Edition (882 mHz; 2 GB DDR5) wordt al aangeboden vanaf € 113,50 of € 119,45 inclusief verzending. Dat is een veel verkochte videokaart met goede beoordelingen. Ik zou die kaart wel durven kopen; Club 3D maakt geen slechte spullen.
Meer kan ik er niet van zeggen. :G:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Dannerddd
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 okt 2012, 17:29

Re: Videokaarten vergelijken

Bericht door Dannerddd »

De clubforce coolstream is goedkoop, alleen heeft die wat minder mhz. Volgens mij zie je bijna t verschil niet tussen 822mhz en 900..? Anders neem ik gewoon de clubforce coolstream GTX560ti die ik ergens voor.. 120 voorbij zag komen!
Plaats reactie