SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
maurice383
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:16

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door maurice383 »

dag mensen,

Ik heb sinds deze week iets vervelends zeg. als ik met mn saitek pro flight yoke helemaal naar rechts of links stuur, springt hij weer terug naar het midden. dit is alleen als ik zo ver mogelijk stuur maar het is wel zeer storend met taxien bijv. dit probleem is trouwens bij alle vliegtuigen. ik heb mn pc opnieuw opgestart, usb van de saitek opnieuw erin gedaan maar helpt allemaal niks :cry: .

wie kan mij helpen???
Sebastiaan
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 jun 2009, 14:29
Locatie: Ergens ten zuiden van Nederland

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Sebastiaan »

Hoe bedoel je juist? Als je naar links stuur dat wanneer je hem dan loslaat hij terug naar het midden draait.
Zo ja, dat is bij mij ook, en lijkt me normaal.
Afbeelding
Proud member of SNVA Group!!!
PMDG MD-11X, Aerosoft TwinOtter X,Wilco EJets, Saitek Pro Flight Yoke and Rudder Pedals
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FsTheo »

Misschien bedoelt Maurice dat hij z'n stuur wel vasthoudt, maar dat alles op het toestel weer in de middenstand springt. :?: :D
maurice383 schreef:ddit is alleen als ik zo ver mogelijk stuur
Zit dat misschien bij de instellingen, een 'deadzone' aan de buitenkant, en als je dan je stuur daar helemaal intrekt, is het toestel het kontakt kwijt en springt dan weer terug naar het midden?

Theo :wink:
Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Saitek Pro Flight Rudder Pedals en Yoke system

Bericht door jstcrp »

Ik heb deze combinatie bij de LVHS gekocht: http://www.aviationmegastore.com/pz44-p ... &art=73647 en ik ben er heel tevreden over. Het instellen is helemaal goed gegaan, zelfs zonder FSUIPC.
jeebeeke schreef:Hey,

ik heb zelf ook even moeten kijken! Je moet niet 'Throttle decrease' nemen maar 'Throttle decrease quickly', dan moet je je gashendel helemaal naar beneden (achteren) trekken. Dan werkt het als het goed is!

Zo niet, dan hoor ik het wel.

Joshua :wink:
Ik heb ook de reverser ingesteld, en dit heb ik gedaan zoals hierboven beschreven. Ik heb ook repeat op 100% gezet, maar als ik land en dan de reverser activeer op m'n throttle, dan krijg ik maar iets van 10% reverse, ipv 100. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

:dup:
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!
MiSpA51
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 feb 2008, 22:03
Locatie: Zevenbergen

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door MiSpA51 »

Instellen in FSUIPC.

De reverse op de Throttle Quadrant is een button. Dus kijk bij Buttons in FSUIPC.

Bij mij werkt dit perfect zo. :)
ComputerShop Owner. Specialized in heavy Desktop's and Gaming PC's
Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door jstcrp »

Ik heb nog geen betaalde versie van FSUIPC, maar die zal ik dan toch maar eens een keer aanschaffen.

Ik heb nog een klein probleempje. Ik heb de differential brakes (of hoe je dat ook schrijft :P ) in FS ingesteld op C1 en C2 op m'n yoke. Maar die knopjes doen het alleen als ik het saitek control panel open heb staan. Dat hoort toch helemaal niet nodig te zijn?

:dup:
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Heb je die instelling gemaakt in FS zelf of in de Saitek profiling software?
Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door jstcrp »

In FS zelf. Ik heb het geprobeerd met het progje van saitek, maar dat lukte niet.
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Vreemd. :hm Als je een knop in FS zelf aan een functie toewijst, moet het werken zonder de Saitek software. Ik zou hier zo snel geen antwoord op weten, maar als ik jou was zou ik alle instellingen nog eens goed controleren en desnoods alles opnieuw instellen. Ik zal eens nadenken en ik laat iets weten als ik de oorzaak weet. :wink:
maurice383
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:16

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door maurice383 »

FsTheo schreef:Misschien bedoelt Maurice dat hij z'n stuur wel vasthoudt, maar dat alles op het toestel weer in de middenstand springt. :?: :D
maurice383 schreef:ddit is alleen als ik zo ver mogelijk stuur
Zit dat misschien bij de instellingen, een 'deadzone' aan de buitenkant, en als je dan je stuur daar helemaal intrekt, is het toestel het kontakt kwijt en springt dan weer terug naar het midden?

Theo :wink:
nou.. het is niet als je het stuur intrekt maar als je helemaal naar links of rechts stuurt, dan springt het stuur van het vliegtuig zelf weer terug naar het midden terwijl ik nog met mn stuur helemaal naar links sta, begrijp je?

ik heb even gekeken bij control panel van saitek, ik heb zo'n schuifje van de deadzone ietsje naar binen geschoven, misschien dat dat helpt?
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Jules »

Ik zou zorgen dat er helemaal geen deadzone is. Want als je in een deadzone zit, gaat het FSX stuur weer naar neutraal, denk ik.
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
maurice383
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:16

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door maurice383 »

Het is opgelost :D

ik heb ook een racestuur aangesloten en ik dacht, is ff de usb kabel eruit halen van dat stuur. alles ff opnieuw opgestart en alles werkt weer zoals naar behoren nu 8)
Gebruikersavatar
jstcrp
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 feb 2008, 16:46
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door jstcrp »

Bij mij werkt m'n yoke+throttle helemaal normaal, zolang ik het control panel maar aan hou...

Tnx voor de hulp!

:dup:
Afbeelding
GESLAAGD voor ivac examen!!!
sempre stappare

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door sempre stappare »

Japio schreef:Heel veel problemen hebben toch te maken met de instellingen in de Saitek yoke alsook met de pedalen.
Is er misschien iemand die een overzichtelijke handleiding heeft gemaakt voor beide, ik vermoed dat daar heel wat flight simmers een plezier mee wordt gedaan en uiteraard ook mezelf. :?:
:oops:
Vliegmannen g.m.,ik heb mij zojuist als newbe aangemeld.

Erzijn ergere onderwerpen in dit leven ,maar ondergetekende is wat het onderwerp X 52 ten einde raad.
Hoe krijg ik deze joystick in godes naam goed aan de praat!
Ik ben het met Japio helemaal eens ;is er iemand die een korte instructie kan opzetten ,hoe deze joystick te (her)programmeren.
M.a.w hoe kan ik de diverse A/C besturings funkties op de joystick knoppen (her) toewijzen/instellen.
In het Saitek instellings format al geprobeert (via de Profile Editor) om funkties toe te wijzen,maar dat werkt niet!

Dus gewoon een omschrijving in stappen enz.;hoe te handelen en in welk format je moet beginnen-hetzij de profile editor of in FS2004.
Hartelijk dank sempre stappare (is :wij blijven ontkurken in het italiaans)
sempre stappare

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door sempre stappare »

:D

T.o.v. mijn recent geplaatste hulp kreet moet ik even wat ""throttle"" terugnemen.
Na alle commentaren gelezen te hebben (en dat zijn er heel wat-geweldig!!)kom ik inderdaad tot de conclusie ,dat ik
de Saitek joystick instellingen beter kan aanpassen via het FS2004 menu.
De Profile editor van Saitek zet ik inderdaad even in de ijskast,want het nut ervan is me nog niet geheel duidelijk
voorlopig.
Met dank en mvg sempre stappare
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FsTheo »

Welkom aan boord Sempre, tja, de Saitek.. Ikzelf ben er ook nog nooit echt aan toe gekomen om er eens voor te gaan zitten. Waarschijnlijk omdat de hoofdfuncties wel werken en dan ga je eerst maar vliegen. :lol:
Maar de mogelijkheden moeten veel groter zijn. Wie weet, komt het er nog eens van.

Theo :wink:
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brian »

Hey ik heb me yoke weer aangesloten alles werkt alleen de gas hendels niet had dit probleem al eerder maar weet niet meer wat ik moet doen?

MVg Brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
GoldenWings
Observer
Observer
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2010, 20:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door GoldenWings »

Hoi iedereen!

Ik had even een vraagje over die Profile Editor van Saitek. Ik ben nu een beetje aan het snuffelen in het programma en probeer mijn saitek rudder pedals in te stellen voor de W en de S toets. Het lukt me wel om ze in te stellen, maar als ik bijvoorbeeld mijn rechtervoet na beneden doe om gas te geven (auto) en die dan weer los laat blijft hij gas geven. In het test vak van het programma doe ik hetzelfde (geef gas en laat dan weer los) en geeft ook aan dat hij blijft herhalen. Er staat namelijk dit:
WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW enz.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Bedankt!!

GoldenWings

Laat maar het is al gelukt!
Afbeelding
jordytjuh17

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door jordytjuh17 »

Hallo allemaal,

Ik heb flight simulator X met verschillende Saitek producten, alleen de gashendendels werken niet zoals het moet en de vliegtuigen wijken of de grond af naar links. De gashendels haperen heel vaak en bij een vliegtuig met meer motoren gaat de ene motor harder dan de andere. Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen?

Gr jordy
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Dat de ene motor sneller loopt zou de volgende oorzaak kunnen hebben, -ik heb dat n.l. zelf ook gehad - ik weet niet hoe je de motoren start, met Ctrl E, of via de starter op je flightdeck. Als je het laatste doet moet je de knoppen vaak wat langer ingedrukt houden, en als het niet lukt probeer dan eens E+1+2 dan draaien ze beide.
Ook het naar links of rechts trekken van je toestel kan hier mee te maken hebben. :?:
Gebruikersavatar
Dennis
Controller
Controller
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2008, 11:19
Locatie: Friesland, 16 KM from EHLW.

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Dennis »

Denk dat het probleem bij de sensitivity en de null-zone ligt, weet het niet meer precies.
Hoe kom je hier achter?
In het FS-menu :
1.Settings
2.Sensitvities
3.Saitek Pro Flight Yoke System selecteren
4.Klik op advanced en maak je er zeker van dat jou settings hetzelfde eruit zien als die van mij!
Screenshot van mij :
Afbeelding

Afbeelding

Zo hoort het eruit te zien, lukt het nog niet kijk hieronder!

Of dat er bij controls-assignments ergens reverse staat.
Hoe kom je hier achter?
In het FS-menu :
1.Settings
2.Controls-assignments
3.Joystick axes
4.Saitek Pro Flight Yoke System selecteren
5.En kijk of er bij Engine 1/2 Throttle in de box reverse aan staat gevinkt.

Ik had het namelijk ook op een van deze manieren zo opgelost.
Hoop dat het gaat lukken!

Dennis, :wink:
Dennis, powered by :
ASUS P8Z77-V PRO| Intel i5-3570K @3,80 GHz w/ Corsair H100 | Corsair Vegenance Blue 8GB DDR3-1600 RAM |NVIDIA ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 |Corsair 650D| HP w2207 | Western Digital EALX 1TB | Windows 7 Home Premium x64
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Zoals hier op het AVSIM forum te lezen valt, hebben meer mensen last van 'spiking' Saitek throttles. Ook ik was één van de 'gelukkigen'. :? Gisteren heb ik het probleem gelukkig weten op te lossen, met als inspiratie de foto's die in dat AVSIM topic te zien zijn. :wink: Met andere woorden: je moet wel een beetje handig zijn en geen garantie meer hebben op het product om aan deze oplossing te beginnen.
Het probleem lag bij de potmeters (die kleine oranje blokjes aan het uiteinde van de hendels). Hiervan wordt steeds maar 1/4 deel gebruikt. Ik heb ze losgehaald en ze met een schroevendraaiertje meerdere keren volledig rondgedraaid, in beide richtingen. Nu werken ze weer als vanouds!
Mocht iemand z'n Saitek Throttle Quadrant ook gaan openmaken: veel succes! :dup: Vooral het weer in elkaar schroeven is een waar genoegen! :fl: But it's worth it!
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brian »

Hallo ik heb alles aangesloten maar me gashendels willen niet werken als ik ze wi9l instellen en ik beweeg ze vind hij ze niet wel vind hij ze bij het calibreren weet iemand iets

groetjes brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
Riotmanager

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Riotmanager »

Even een andere vraag over de Yoke instellingen. Is het iemand gelukt om de A1/A2 knop (links op het stuur) te gebruiken om door het ATC menu te scrollen?
Wat ik namelijk wil is met behulp van deze knop tijdens het vliegen de radio berichten selecteren zodat ik niet steeds naar het toetsenbord of de muis hoef te grijpen.
jordytjuh17

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door jordytjuh17 »

Hallo allemaaal,

Het probleem met de gashendels is opgelost, alleen hebben de vliegtuigen nog wel een afwijking tijdens het taxien ook bij 1 motorige vliegtuigen wat kan ik hier aan doen?

Gr jordy
Plaats reactie