SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ReinBijlsma

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door ReinBijlsma »

Ik heb ook de Saitek Yoke en pedalen. Zijn er ergens profile-files te downloaden voor diverse vliegtuigtypes zodat je niet voortdurend het wiel zelf opnieuw hoeft uit te vinden?
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Tsaar Martijn I »

Hallo, welkom.

Ik neem aan dat je vliegtuigen wilt downloaden voor Flight Simulator, dan moet je hier niet zijn. kun je beter bij freeware addons kijken. Hnagt er vanaf welke flight simulator hebt.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Jorick

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Jorick »

Nee, Martijn. Zijn vraag is toch heel duidelijk? Hij vraag om profiles van diverse vliegtuigen, maar volgens mij moet het voor één vliegtuig voldoende zijn om alle knoppen te programmeren. In FS heb je namelijk voor elk commando in een vliegtuig één toetscombinatie. Dus zou dat in principe in elk vliegtuig hetzelfde moeten zijn.

Ik kan je helaas niet verder helpen, ik weet wel dat ze er voor de Saitek X52 Pro zijn.
Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door dAniel #42 »

Het is iets lastiger als je met add-on vliegtuigen werkt, omdat die vaak weer eigen toetsen hebben.

Je hebt voor de POMDG 747 bv dan eigenlijk 2 profielen nodig die op elkaar aansluiten: 1 voor de PMDG en 1 voor de Saitek.

Ik heb geen idee of deze ergens kant enklaar vandaan te halen zijn.

Daniel
Afbeelding
gsus8

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door gsus8 »

Hey
vraagje

ik heb een Pro yoke gekocht + throtlle van saitek maar heb een probleempje.

ik heb alles in gesteld maar als ik mijn flaps wil instellen bijv met de blauwe hendel dan stuurt hij ook automatisch de rudder aan. in assignments is niks toegewezen aan de rudder dus vind dit heel vreemd iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen

mvg
Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door dAniel #42 »

Er zijn twee mogelijke toewijzingen voor rudder:

- De toetsen (voor rudder left en right) (2e tabblad?)
- De rudder-as (3e tabblad?)

Als voor beiden niks toegewezen is... de volgende vraag:

Heb je de Saitek drivers geinstalleerd?

Zo ja: veel van het vreemde gedrag van de Saitek lijkt verklaard te kunnen worden doordat het apparaat twee keer herkend wordt als je de Saitek drivers gebruikt. In FSX zie je hem maar 1 keer, maar onderwater kunnen er andere functies aan de knoppen en assen zijn toegewezen. Dit zorgt ook voor het 'bekende' probleem dat de views soms spontaan veranderen.

Oplossing (heb helaas zo niet alle details bij de hand, maar heb hetzelf op internet gevonden): verwijder de saitek drivers. Vervelende is dat je ook handmatig wat files weg moet gooien omdat de drivers anders automatisch weer geinstalleerd worden zo gauw je het apparaat aansluit.

Als de drivers weg zijn: aansluiten, FSX opstarten en dan ALLE ALLE ALLE ALLE toewijzingen die je kunt vinden bij toetsen, knoppen en assen voor het Saitek apparaat weggooien. FSX aflsuiten, Saitek unpluggen en dan pas weer de saitek drivers installeren.

Als het goed is zitten er nu geen onderwater assignments meer in de weg.

Daniel
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Ik heb sedert een poosje de set van Saitek in gebruik maar ik kan alleen de linkse - zwarte handle - gebruiken.
Dat ligt aan mezelf omdat ik niet zo technisch ben. Maar hoe kan ik nu de andere handles gebruiken, dus rood en blauw??
Ik lees in de handleiding wel over asssen en zo maar ik begrijp er niets van.
Wie biedt hulp? :( :(
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door dAniel #42 »

Ga naar Settings en dan Controls, kies het derde tabblad: Control Axes

Zie:

http://picasaweb.google.com/Storm42Chas ... 2464047458

Kies bij "Controller Type" het Saitek Apparaat

Klik in de Assignment list op bv 'Flaps axis'

Klik op 'Change Assignment'

Beweeg nu het hendeltje dat je wilt gebruiken op en neer.

Paar keer OK drukken en klaar.

Daniel
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Bedankt Daniel, ik kan het helaas nog niet uitproberen omdat ik even op de camping zit, wel internet maar geen FSX, dat trekt m'n laptop niet.
:D
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
heinv
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:29

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door heinv »

Probleempje....
Sinds ik mijn FSX opnieuw heb geïnstalleerd werken mijn remmen van de SAITEK-pedalen niet goed meer.
Ttz. wanneer ik de remmen induw en terug los, blijft de rem in werking....
Ik heb al alles geprobeerd, maar krijg dit probleem niet opgelost.
Iemand enig idee, alvast bedankt voor de moeite.
ps. Toen ik ze net had gekocht en voor de eerste keer had geïnstalleerd werkte alles perfect.

grtz Hein
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door arno »

Ik weet niet of dit antwoord je verder helpt, maar is te proberen. Binnen FS heb je de mogelijkheid tot instellingen van je joystick.( assignments toewijzen bij "controls"). Dus knoppen toewijzen aan je Saiteck. Af en toe staat er bij zo'n instelling ( rechts daarvan) ook een schuifje. Is die misschien te ver naar links of misschien te ver naar rechts "geschoten"?

Arno

( PS: misschien is het daarna wel nodig om je FSX.cfg even weg te gooien zodat er een nieuwe gemaakt wordt bij het opstarten van FSX)
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
heinv
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:29

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door heinv »

Hé Arno

Superbedankt, fsx.cfg even weggegooid en voila het werkt terug perfect!!!!!!

Dit is hier toch een supersite voor iedere flightsimmer :) :)

groeten

Hein
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door arno »

heinv schreef: Dit is hier toch een supersite voor iedere flightsimmer :) :)
groeten
Hein
Graag gedaan, "Hoort en zegt het voort". :y:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Tsaar Martijn I »

Rubber:

Als ik de rubber pedalen intrap als bij een auto(zou ik maar zeggen). dan maakt hij rare bewegingen, dan werken de hoogte roeren en die op de vleugels(om te sturen) heel anders. met vervelende effecten in de lucht. Kan ik dit ook uit zetten.
Ik weet dat ik ze niet in moet trappen. maar wil soms wel eens gebeuren als ik alng vlieg.

Alvast bedankt.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
WouterV

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door WouterV »

Hallo,

Is het mogelijk om met de gashendels ook de flaps de bedienen, dus niet met de muis de flaps aanklikken?
Edwin

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Edwin »

Ik heb hem inmiddels ook gekocht bij Komplett voor 122,95 incl. verzendkosten. Mooi prijsje dacht ik zo. Ik moet hem nu alleen nog binnenkrijgen. Dat zal maandag of dinsdag wel zijn denk ik. Ben erg benieuwd :wink:
Jonne
Instructor
Instructor
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:17

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Jonne »

Werkt de Quadrant met fs2004? En kun je er ook 2 naast elkaar zetten? Want ik ben ze van plan om te kopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MPH1938
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 okt 2008, 10:37
Locatie: Lelystad

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door MPH1938 »

Hallo vliegvrienden..

ik kan nergens een oplossing vinden .

als ik in FS2004 vlieg met een cesna 182 , en ik aan het vliegen ben een bocht maakt lijkt het wel of ik dronken ben.
namelijk mijn rudder stuurt mee hoe en waar zet ik dit uit. ik heb al in mijn assignment gekeken maar kan niks vinden..

gr Michel
- Intel i7 930 - Asus Rampage II Gene - MSI ATI HD6950 2 GB - 14 GB XMS3 DDR3,1600-6GK - 2 x Samsung 7200 RPM Raid 0 - 2 x OCZ 120 GB SSD - Corsair H70 waterkoeler - Cooler Master Silent Pro 1000 W - Cooler Master Behuizing Centurion 690 -
Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door dAniel #42 »

Volgens mij is er ergens een 'auto rudder' optie in FS die er voro zorgt dat de rudder en ailerons aan elkaar gekoppeld worden en ik dacht dat dat standaard aan staat.

Jonne: De Quadrant werkt ook voor FS9 en je kunt er meerdere aansluiten.

Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brian »

ik heb ook de saitek maar als ik bij de trotle de meest rechter aan klik om voor engine 3 te werken doet die dat maar als ik hem in flightsim beweeg dan gebeurt er niks

Ik heb al ge kalibreert

HELP ME AUB :D

Groetjes Brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
Robin

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Robin »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds enige tijd ook de Saitek Pro Flight Yoke en de bijbehorende Pro Flight Rudder Pedals. Hij werkt als een zonnetje bij mij maar er is één ding dat mij een beetje tegenstaat maar misschien kan dat verholpen worden door iemand die er verstand van heeft.

Met de rudder pedals heb je ook de mogelijkheid via de X-as en Y-as om te remmen. Daarbij heb ik bij joystick-axes de leftbrake axis en de rightbrake axis met de x en y-as weergegeven, dat hij overigens prima alleen hetgeen wat mij verbaast is dat die remmen niet krachtig genoeg zijn. Waardoor je de normale brakes nodig hebt die ik onder Button 1 heb geplaatst achter de Flight Yoke.

Misschien kan iemand dit probleem verhelpen.

Mvg,
Gebruikersavatar
Nocila
Instructor
Instructor
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:39
Locatie: Gouda

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Nocila »

Om de rem kracht te regelen is er maar één oplossing mogelijk en dat is het in te stellen door gebruik te maken van FSUIPC.
Het programma FSUIPC kost weliswaar €20 maar dat vind ik maar en schijntje als je ziet wat voor mogelijkheden er wel niet zijn met deze tool.
En ik zal je in zoverre helpen dat ik je adviseer om de vertaling van FSUIPC die ik gemaakt heb eens door te nemen en dan met name de het (oeps verwarrende schrijffout) hoofdstuk over "Joystick Kalibratie"

Groeten Nico
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Robin

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Robin »

Ik heb allereerst even de fabrikant gemaild en daar verwacht ik nog een mailtje van. Misschien dat het ook via andere wegen mogelijk is.
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 800
Lid geworden op: 19 jul 2007, 17:23

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Ramon »

Ik heb sind kort de saitek x52 nou heb ik een probleem met mijn mouse op dat ding, Ik zit er niet aan een hij gaat als een speer naar links toe, en dat blijft ook zo dus hij blijft maar kracht naar links zetten Weet iemand wat ik er tegen kan doen. En het is gewoon overal niet specefiek in een game.
Afbeelding
en zoals je hier kunt zien staat hij naar links als ik hem niet aan raak. Kan ik het niet uit zetten ofzo?

Alfast bedankt
Edwin

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Edwin »

Heb je hem al eens opnieuw gekalibreerd in Windows?
Plaats reactie