SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Stefan Grudelbach

SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Stefan Grudelbach »

Ik heb hier enkele topics samengevoegd die allemaal over de Saitek Controllers gingen (de Yoke, Throttle en Rudder Pedals). Vervolg vragen graag hier onder stellen. -- Daniel




Hallo allemaal,

Ik zit erg na te denken om deze Yoke set te kopen. natuurlijk wacht ik wel totdat hij te koop is bij de luchtvaarthobbyshop in Aalsmeer.
Het gaat om het volgende product:

Pro Flight Yoke System


Precision. Realism. Control. The Saitek Pro Flight Yoke System is highly engineered to meet the exacting needs of the true flight simulation enthusiast. Stainless steel shaft, ergonomic controls, integrated chronograph and separate throttle quadrant ensure a smooth, accurate and totally realistic flying experience.



Durable Stainless Steel shaft with precision bearings gives smooth and predictable elevator and aileron control
Used with the supplied SST Programming software, integrated mode switch trebles the number of controls you have at your fingertips
Accurately time each leg of your flight plan with the integrated chronograph
Separate throttle quadrant with additional switches to configure any combination of throttle, flaps, mixture or prop pitch. Mount on top, in front of your desk, pilot or co-pilot side so that the controls are exactly where you want them
Unique, 2-position desk clamp keeps your yoke and quadrant securely fixed no matter how extreme the flying conditions
Use the integrated USB Hub to easily connect other parts of the Saitek Pro Flight range of products, such as additional Pro Flight Throttle Quadrant or Pro Flight Instrument Panel (both sold separately)
Saitek’s powerful Saitek Smart Technology (SST) programming software allows gamers to configure their controls to suit their preferred gaming style, and to save the configurations aspersonal profiles


14 buttons
POV Hat Switch
3-position Mode Switch
3 axis levers on Quadrant
Elevator and Aileron Axes on Yoke



Connectivity: USB 2.0

Works with: Windows XP, XP64 and Vista (all versions)


Ik heb altijd al een Yoke willen hebben. Maar nu zie ik dus deze met een throttle quadrant erbij. :wink: .
Opzich valt de prijs nog wel mee. Bovendien hoop ik hiermee het vliegen nog realistischer te maken. :D

Zijn er toevallig mensen die deze set, al hebben al denk ik dat niet :wink:. Of eventueel ervaring hebben met een voorgaande set?

Laat het me even weten over hoe het product van saitek is.

Voor eventuele plaatjes: Hier de link

http://www.saitek.com/uk/prod/yoke.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

De foto die word afgebeeld is het product waar het om gaat. :wink:

Ik hoop op reacties van jullie.

Greetzz,
Stefan
Bas

Bericht door Bas »

Ik ken hem ook nog helemaal niet! :shock:
Maar hij ziet er wel gaaf uit! :dup:
PaulB
....
....
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:55
Locatie: 14 april 1945-09 juni 2009

Bericht door PaulB »

Dit lijkt me echt een hardware onderwerp. Dus ................ ---> VERPLAATST!
Paul.
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Bericht door Rob-PA7RM »

Bas schreef:Ik ken hem ook nog helemaal niet! :shock:
Goh... Er zijn toch wel diverse newspost gemaakt over deze yoke. :wink:
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Bas

Bericht door Bas »

Over het hoofd gezien, kan ik niks aan doen Rob :wink:
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Bij komplett verkopen ze hem ook http://www.komplett.nl Hij kost daar 145 euro
Stefan Grudelbach

Bericht door Stefan Grudelbach »

Weet iemand misschien wanneer de luchtvaarthobbyshop in aalsmeer deze binnen krijgt??

En hoe werkt dat met http://www.koplett.nl ?? Word dat opgestuurd of hoe zit dat?

Bedankt

Stefangm
Joey
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1538
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:35

Bericht door Joey »

Ik wou hem ook kopen maar ben effe blut, geen geld voor dat soort dingen.

En met Komplett heb ik hele goede ervaringen het word keurig met TNT opgestuurd maar je kan het ook komen ophalen in Tilburg.

Joey

EDIT: Heb er zelf een scherm, headset en PC gekocht. (tijdje terug al hoor!!)
Laatst gewijzigd door Joey op 16 sep 2007, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Bericht door arno »

Stefan Grudelbach schreef: de luchtvaarthobbyshop in aalsmeer

Stefangm
Die zit in Lelystad!

Arno
proudvirtualpilot

Bericht door proudvirtualpilot »

uhh :shock:

nee nee :P ik kan er ook in bij aalsmeer hoor :lol: :P in lelystad zit er ook een ja :P

http://www.lhshop.nl :D
Nightowl

Bericht door Nightowl »

De Luchtvaart Hobby Shop zit in Aalsmeerderbrug, en in Lelystad zit de Pilots shop.

Ik heb inmiddels een setje van Saitek in gebruik. Ik ben bezig met een review voor FSVisions, en zal hier dus niet al te ver uitweiden :wink:
De yoke en throttle voelen goed aan, materiaal is ook goed. Bevestiging is prima. Naar mijn idee zeker zijn geld waard.

Tino
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Ik beb benieuwd ik denk namelijk dat ik hem ga kopen. Ik ben namelijk links en een goede linkshandige joystick is er niet en een yoke is natuurlijk heel realistisch
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
Nightowl

Bericht door Nightowl »

Het review van de Saitek yoke en throttle staat sinds enige minuten online op de FSVisions website. Belangstellenden kunnen daar lezen of deze yoke een bedreiging is voor de CH yoke of juist niet.

Het adres van FSVisions zal ( hopelijk) wel bekend zijn.
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Ik heb hem gekocht bij comcol voor 150 euro. Eerst wilde ik hem bij komplett lopen maar die heeft zijn prijs verhoogd naar 190euro omdat er veel vraag naar is. SCHANDALIG! Ik maar hopen dat comcol een goede winkel is maar ik hoef pas te betalen als ik hem heb. Ze hebben hem nu nog niet op vooraad maar ze dachten dat ze hem deze week wel op vooraad hadden.

Greetz mat2005
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
Nightowl

Bericht door Nightowl »

Raar dat een prijs verhoogd wordt bij groter wordende vraag. Volgens mij remt dat de vraag dan weer, met name wanneer de andere leveranciers de prijs gewoon rond €150 houden. Er is eerst maar een kleine zending in Nederland aangekomen, en nu is het wachten op een grotere zending. Nog even geduld dus.
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Ik heb hem. Hij ziet er erg goed uit en vliegt goed. Alles wijst zichzelf de bevestiging is ook heel sterk. Een aanrader.
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Ik heb een vraagje hoe kun je de trust reservers toewijzen bij fsx?
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
tomcatsburg

Bericht door tomcatsburg »

bij de aviationmegastore komt hij 1 oktober(is het nu al :lol: ) voor ruim 126 euri's.

Tom
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

150 euro hoor 126 excl btw. Bij komplett kun je hem voor 120 euro incl btw krijgen je moet alleen een mailtje sturen naar komplett dat ze hem voor een veel te hoge prijs verkopen dan kun je hem krijgen voor 120 euro.
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Bericht door Rob-PA7RM »

Toch wel leuk zo'n Forum. :) Wordt je goed op de hoogte gehouden van de prijzen. Misschien een inkoop actie en dan afleveren op het FSweekend. Dat is al over 3 1/2 week. :P
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Joey
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1538
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:35

Bericht door Joey »

mat2005 schreef:150 euro hoor 126 excl btw. Bij komplett kun je hem voor 120 euro incl btw krijgen je moet alleen een mailtje sturen naar komplett dat ze hem voor een veel te hoge prijs verkopen dan kun je hem krijgen voor 120 euro.
Whaha en dat geloof jij? trouwens, er klopt zowiezo niks van: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338737 188 Euro........ :roll:

Joey
NickZorz
Instructor
Instructor
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 jan 2007, 15:12
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Bericht door NickZorz »

Ik heb hem ook gekocht, de volgende dag trouwens ook weer terug gestuurd.

Wil je een goeie yoke koop dit dan niet. Controls instellen is een ramp, het lukt wel maar na een hoop moeite. Ook is de afwerking niet echt goed. Slap plastic. Ook is de afwerking van binnen niet echt fantastisch gedaan. Aangezien ik aan het sturen was sprong het beeld naar een andere vieuw (Tower of Outside) Terwijl ik dit ingesteld had op een andere knop. Ofwel de calibratie is dus verward met wat wat is.

Nee was er niet tevreden over helaas.
Nightowl

Bericht door Nightowl »

De problemen die NickZorg aangeeft schijnen in de nieuwste batch te zijn opgelost. (Dit werd me gisteren door de mensen van Saitek die op het FSWeekend staan verteld) Toch vind ik de problemen die wereldwijd bestaan dusdanig groot dat ik die wel in mijn review heb vermeld. De controls instellen is een kwestie van de manual lezen en instellen. Makkelijker kan het niet: Profiler starten (kan zelfs automatisch bij het opstarten van Windows als je dat zou willen), knop aanklikken en de bijbehorende toetsaanslagen uitvoeren. Vervolgens niet vergeten op te slaan en klaar. Hoe zou je het nog simpeler willen hebben?
Met het "slappe plastic" ben ik het ook niet eens. De Saitek Yoke voelt een stuk beter aan dan de CH yoke. Ook is de bevestiging van de yoke een stuk beter, met minder kans op het "doordraaien" van de bevestiging.
Al met al is het buiten de problemen met de onverwachte knop acties een prima yoke voor weinig geld.
Erwin
Instructor
Instructor
Berichten: 488
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:37
Locatie: Playa Las Americas - Tenerife

Bericht door Erwin »

Ik zit te denken om hem aan te schaffen, ik heb hem gisteren gezien op fsweekend en zag er inderdaad goed uit. Ik heb nu de ch yoke plus de rest ... bijv...... als het vliegtuig op wil laten stijgen dan moet ik de ch yoke helemaal uit trekken, volgens mij is de veer lam of zo.
mat2005
Controller
Controller
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 aug 2007, 12:14

Bericht door mat2005 »

Joey je moet een mailtje sturen dat ze hem voor veel te veel geld verkopen. Officieel is hij ook 188 euro op de site, maar voor 188 koop ik hem niet dus ik had een mialtje gestuurd dat hij veel de duur was en toen heb ik hem voor 120 gekregen.
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
Plaats reactie