SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
MiSpA51
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 feb 2008, 22:03
Locatie: Zevenbergen

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door MiSpA51 »

Deze instellingen zouden moeten werken. :dup:

Afbeelding
ComputerShop Owner. Specialized in heavy Desktop's and Gaming PC's
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2885
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Bandbox »

Ik heb al geruime tijd een Saitek Av8R stick en totdat ik Vista ging gebruiken beviel hij mij prima echter daar komt het, inderdaad totdat ik Vista ging gebruiken.

Ik heb gisteren de driver en de SD6 programming software moeten herinstalleren nadat de Profiler meldde dat mijn gemaakte profiles niet met deze stick werken, terwijl ik ze juist voor die stick heb gemaakt. Nu is het ook zo dat ik elke keer dat ik FS wil opstarten dat ik een nieuw profiel moet aanmaken omdat hij de de dan huidige FS9 profiel flink in de war schopt, terwijl hij voor gisteren een maandje goed liep met Vista na een wat omslachtige installatie.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Anders wordt het mooi een nieuwe, kosten toch de wereld niet.

In ieder geval ben ik al 1 ding wijzer geworden, nooit meer Saitek.

En ohja, ik heb op de Saitek forum gekeken, maar ik wordt daar totaal niet wijzer.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2885
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Bandbox »

Iemand?
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2885
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Bandbox »

Naja laat maar, ben dat ding meer dan zat. Nooit, nooit meer Saitek.
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brian »

Ik heb fs2004 en heb daar hele andere settings niks met schuifjes :?:
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
Nelis

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Nelis »

ik had wel problemen met de saitek op vista, bleek echter dat de joystick kapot was.
nu heb ik een x52 + pedals op vista 64bit, werkt perfect. (op 32bit werkte hij ook goed)
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Heel veel problemen hebben toch te maken met de instellingen in de Saitek yoke alsook met de pedalen.
Is er misschien iemand die een overzichtelijke handleiding heeft gemaakt voor beide, ik vermoed dat daar heel wat flight simmers een plezier mee wordt gedaan en uiteraard ook mezelf. :?:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

brian schreef:Ik heb fs2004 en heb daar hele andere settings niks met schuifjes :?:
Je zult de 'sensitivity' van de pedalen op maximaal moeten zetten. Daar is vast wel een instelling voor in FS9, met of zonder schuifjes. Ik weet het natuurlijk niet zeker, want ik heb geen FS9, maar het lijkt me vrij logisch. Nog eens goed zoeken dus. :wink: En de instellingen in die afbeelding kloppen inderdaad! :wink:
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een yoke, een throttle quadrant en pedals i.c.m. met TrackIR te kopen.
Alleen ben ik aan het twijfelen tussen Saitek en CH Products.
Dus ik heb er een paar vraagjes over:

- Uit een aantal reviews die ik op het grote web gevonden heb, bleek dan de Saitek Pedals beter zijn dan de CH.
(Saitek is breder, minder gevoelig, etc.) Kunnen jullie dit bevestigen?

- Wat zijn precies de verschillen tussen de Saitek yoke en de CH yoke? Welke vinden jullie beter?

- Ik vlieg voornamelijk met twin-jets (je raad het misschien al, de B738 :P )
Kan ik, als ik 2 Saitek throttle quadrants heb, de levers op de volgende manier instellen: (van links naar rechts) Spoilers - Engine 1 (met Reverse) - Engine 2 (met Reverse) - Flaps - (& bijv.) Gear?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :wink:

EDIT: Typefoutjes verbeterd
Laatst gewijzigd door 737freak op 26 nov 2009, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Ik ben niet bekend met de CH producten, dus ik zou je niet kunnen zeggen of de Saitek producten beter of niet zijn.
Wel kan ik je zeggen dat ik de instellingen die jij voor ogen hebt zelf ook ongeveer zo gebruik. Mijn instelling is de volgende: 1 Spoiler lever; 2-5 throttle levers en 6 flaps. De laatste hendel als hendel voor je landingsgestel gebruiken moet met wat klungelen in de profiling software ook goed te doen zijn. :wink:
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

Oke, dat is mooi :D Bedankt, Kevin!
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

Ik heb besloten om de Saitek Pedals te nemen (is dat een wijs besluit? :P :lol: )
Omdat ik hem mooier vindt dan de CH peddels en als ik de reviews mag geloven is hij ook nog beter.
Heb alleen nog een vraag over de 2 verschillende Throttle Quadrants:

- Zijn er duidelijke verschillen (negatief?) tussen de Saitek en de CH Throttle?

Hopelijk is er iemand op het forum die met Saitek en CH ervaring heeft, en die mijn vragen
kan beantwoorden. :wink:

EDIT:
Sorry, nog een vraagje. :oops:
- Weet iemand toevallig de maten van de Saitek Yoke en Throttle Quadrant? (om te kijken of ik genoeg ruimte in m'n cockpitje heb.)

EDIT 2: Typefoutjes
Laatst gewijzigd door 737freak op 26 nov 2009, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

Heeft er iemand toevallig nog een antwoord op m'n vragen :?:
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Ik denk dat er niet heel veel mensen zijn die zowel CH pedalen als Saitek pedalen hebben. Niemand schaft namelijk een paar pedalen aan, als hij al een paar heeft staan. Iemand zou hoogstens pedalen van 't andere merk aanschaffen als z'n huidige pedalen stuk zouden zijn. En dan zie je maar dat zowel de CH als de Saitek pedalen een goed product zijn, juist omdat weinig mensen beiden hebben.

Oké, die redenering is wat zwak, maar je kunt 't ook zo zien: ik heb zelf de Saitek pedalen en die bevallen mij uitstekend. Ik heb me letterlijk geen moment geërgerd aan dit product. Installatie is gemakkelijk, instellen is gemakkelijk en ze werken prima. Voor mij kunnen de pedalen van CH dus niet beter zijn, hooguit even goed.
Ik zou als ik jou was gewoon kijken welke je 't mooist vindt, 't prettigs lijken of welke 't voordeligst zijn. Nog een tip: tussen de Saitek pedalen zit een grote draaiknop waarmee je letterlijk in een handomdraai de weerstand van de pedalen kunt instellen. Vlieg je in een ultralight of zweefvliegtuig, dan stel je ze heel licht in. Stijg je na de landing in een 747 op, dan stel je ze lekker zwaar in. Ik weet niet of de CH pedalen ook zo'n functie hebben.
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Het zal bij jou allemaal wel goed werken Kevin maar ik blijf maar steeds de melding links onderin ontvangen in het rood - Differential Brake - wat dan resulteert dat de rem blijft hangen naar links als ook naar rechts op het moment dat ik de linker of rechter intrap om af te slaan.
De instellingen heb ik staan zoals in het screenshot hiervoor is vermeld maar ik kan het niet veranderen. :G:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FsTheo »

Ik doe even mee met jullie. :D
Volgens mij had ik hetzelfde probleem als Brian (misschien dat hij er al weer af is?). En misschien ook wel als Japio.

Ik heb het opgelost door 'Reverse' aan te vinken bij de assignments:

Afbeelding

Mijn probleem was, als ik beide pedalen indrukte en weer losliet, linksonder BRAKES verscheen en dat klopte, het toestel wilde geen kant meer op.

Nu wel weer.. :lol:

Theo :wink:
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

Ondertussen is de knoop doorgehakt, ik heb het hele Saitek setje besteld (yoke + Throttle, Pedals, extra Throttle)
Bedankt voor de hulp :dup:
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Japio »

Zoals je zei Theo heb ik gedaan, dus bij reverse, Rigt toe en Left Toe aangevinkt maar het blijft precies hetzelfde,
de remmen blijven constant hangen,dus in feite kan ik niet met m,n pedalen werken. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik blijf de melding houden - DIFFERENTIAL BRAKE - bij het intrappen van de linker of rechterpedaal, waardoor ik tot stilstand kom. :?:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FsTheo »

Tja, wat moet ik daar verder nog op zeggen.. :hm

Ik heb beide 'toes' wel een kleine deadzone gegeven, aan de buitenkant!

Theo :wink:
Gebruikersavatar
Nocila
Instructor
Instructor
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:39
Locatie: Gouda

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Nocila »

Zoals Brederode al zei "het kan verkeren"
Ik had het probleem met de differentieel brakes ook met mijn CH pedalen en heb dat opgelost door ze via FSUIPC te programmeren.
Ik ben en blijf van mening dat FSUIPC het beste programma is om je contrlole's in te stellen, alhoewel er niet veel zijn die mij wat dat betreft geloven.
En voor al degenen die het niet geloven zou ik zeggen; pruts maar lekker verder via FS je moet het zelf maar weten.
Ik weet het, het klinkt hard en ik ben af toe dan ook hard want tegen onbenulligheid kan ik slecht tegen en dat is dan weer mijn makke.
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FsTheo »

Natuurlijk heb je gelijk Nico, het kan beter met FSUIPC. De mogelijkheden zijn dan uitgebreider.

Maar het is net zo als met FS zelf, met default vliegtuigen is te vliegen. Dat kan ook beter.
Het default landschap is in grote lijnen herkenbaar, maar kan ook beter.
En dus, ook al kan het beter, zonder FSUIPC zou het toch mogelijk moeten zijn de juiste instelling te vinden! :D

Theo :wink:
Gebruikersavatar
Nocila
Instructor
Instructor
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:39
Locatie: Gouda

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Nocila »

OK Theo, laat ik dan een voorbeeld geven waarom je beter FSUIPC kunt gebruiken om je controles in te stellen.
Ik maak weliswaar gebruik van de CH products controles in plaats van de SAITEK controles maar dat doet er verder niet toe.
Je kunt b.v. via FS ASSIGNMENTS 4 handels van de throttle quadrant toewijzen aan de motoren, maar dan geld wel dat je ze voor alle typen vliegtuigen toewijst.
Bij de FSUIPC ASSINGMENTS is het zo dat je de handels voor elke type vliegtuig apart kunt toewijzen, b.v. voor de PMDG 737 de middelste 2, voor de PMDG 747 de middelste 4 en voor de MD11 nr. 2, 3 en 4.
Het kalibreren gaat ook zoveel beter, je kunt b.v. dode zones instellen wat via FS in het geheel niet kan.
Het toewijzen van de TILLER kan niet via FS, daar in tegen kan dat via FSUIPC wel.
De mogelijkheden zijn legio, ik ga ze hier niet opnoemen, daarvoor moet een ieder die gedesinteresseerd is in de mogelijkheden van FSUIPC toch maar eens de door mij vertaalde handleidingen doornemen.
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door 737freak »

737freak schreef:Ondertussen is de knoop doorgehakt, ik heb het hele Saitek setje besteld (yoke + Throttle, Pedals, extra Throttle)
Bedankt voor de hulp :dup:
Pakketje is vandaag aangekomen, en ik ben er dik tevreden over. 'T vliegt echt veel fijner. Ik zal zo ook even een phototje in het "show je cockpit" topic plaatsen :wink:
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Dat is goed nieuws! Wellicht wordt dat door mij geliefde topic dan weer eens een beetje actiever! :wink:
Gebruikersavatar
performance70
Controller
Controller
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:56

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door performance70 »

Beste heren,

Ik heb de saitek joke nu al een tijdje en icm fsx liep het erg goed.
Nu ben ik onlangs terug gegaan naar fs9 maar zonder succes, elke keer als ik de joke beweeg schiet hij op tower vieuw.

Ik heb al de software en driver opnieuw gedownload van saitek en geinstalleerd.
Het is heel irritant, wie kan mij helpen dit te verhelpen ?


mvg,
Jim
Plaats reactie