SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gott1962
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:57

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door gott1962 »

romankit schreef:Hallo ik weet niet of ik de vraag hiier moet stellen maar hij heeft wel te maken met mijn saitek throttle...
als ik nu mijn thrust reverse activeer waneer ik touch down ben dan activeert de thrust reverse niet...
pas na 90 of 80 knopen activeert de thrust reverse pas ....
dit is bij al mijn vliegtuigen nu
eerder had ik er geen last van!
bijv bij de PMDG 737NGX
AIRBUS X EXTENDED
Op het moment dat je toestel in de retard mode (airbus) gaat en je hebt een autolanding systeem hoef je helemaal niets te doen. De reversers zullen automatisch worden geactiveerd. Wanneer er geen autolanding is dan activeer je je reversers op het moment dat je PFD aangeeft dat hij in de retard mode moet komen. (over het algemeen is dat vlak voor of op het moment van touchdown) begin rustig bij te remmen wanneer de snelheid nog zo'n 80 kts is. Schakel de reversers uit bij een snelheid van 60 kts. Bij een Boeing werkt het ongeveer hetzelfde als je command A and B hebt geactiveerd. Zorg er dan wel voor dat je spoilers ook "armed" zijn.

Op je vraag van hoe je de reversers kan activeren op je saitek pro system: ik heb alles belegd onder FSUIPC. Maar dan heb je wel een geregistreerde versie nodig. Wanneer je dit wilt doen onder FSX zelf dan zoek je de buttons op onder settings/controls. Zoek de reversers op en klik één van de throttles naar de reverse stand. beleg 'm en that's it. De standaard instellingen van bijgeleverde software slaan in mijn ogen helemaal nergens op. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Iedereen moet alles beleggen zoals zij dat fijn vinden.

Succes en sterkte ermee!
Met vriendelijke groet,

Gott
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

Met horten en stoten werkende Saitek Pro Flight Yoke

Ik heb steeds met het Saitek X52 Pro Flight Control System (joystick) gevlogen (ook met vliegtuigen die een yoke hebben) omdat de Saitek yoke te onnauwkeurig was. De A2A Cessna 172 was aanleiding om de yoke weer eens onder het stof vandaan te halen. Al snel werd duidelijk waarom ik die niet meer gebruikte. Klimmem en landen is al lastig genoeg met dit virtuele vliegtuig en met de Saitek yoke lukte het me niet om deze bewegingen fatsoenlijk uit te voeren. Ik heb de yoke daarom maar weer eens open geschroefd en ben verder gegaan met knutselen.
Ik had de veerkracht eerder al verminderd. Lees eerst de uitleg van Ken Weir even, dat scheelt mij veel schrijfwerk. In eerste instantie had ik in plaats van elastiek één van de veren van de pitch beweging gebruikt voor de roll beweging. Dat beviel niet goed; ik heb nu op de roll beweging twee ringetjes die ik van een 1 1/8 fietsbinnenband gesneden heb, dat bevalt beter. Doordat het binnenste ringetje in neutrale positie slap zit, beweegt het stuur in dat gebied nu licht; de kracht neemt bij grotere verdraaiingen sterk progressief toe.

Afbeelding
Twee ringetjes fietsbinnenband. Rechtsonder deze ringetjes de nu lege schroef van de oorspronkelijke veel te zware veer.

Ik heb de veren van de pitch beweging vervangen door elastiekjes maar de door mij gebruikte elastiekjes hadden niet voldoende kracht waardoor de yoke niet terugkeert op de neutrale positie. Ik heb er weer één van de oorspronkelijke veren op gezet; die zit nu boven. (Om de onderste weg te halen kun je het beste de 'tang' wegnemen door het schroefje boven het draaipunt eruit te draaien). De 'tang' (als je de yoke open hebt, begrijp je direct hoe ik die naam bedacht heb) heeft teveel wrijving langs de busjes op de hefboom die via vertandingen de potentiometer verdraait. Ik heb de hefboom gedeeltelijk bekleed met een stukje glad materiaal, om precies te zijn de gladde papieren drager waarop stickers en zelfklevende postzegels zitten). Dat scheelt erg veel wrijving.
Na deze verbeteringen bleek de wrijving van de stalen as aan het stuur nog te hoog te zijn. Ik heb de as nu gesmeerd met wit multi purpose vet dat beter smeert dan het door de fabrikant toegepaste vet.
Door de bekleding van de hefboom en onnauwkeurigheid bij de fabricage, kon de 'tang' bewegen als hij dicht was. Dat heb ik opgelost door wat dun karton rond het rubberen vierkantje (wat onder de hefboom zit) te plaatsen. Even zoeken naar de juiste dikte; als de 'tang' dicht is, zou deze niet meer mogen kunnen bewegen.

Afbeelding
Links: de bekleding van de hefboom: een gevouwen kokertje, vastgezet met duct tape. Waar de hefboom verbreed, gaat het kokertje verder als twee losse flapjes. Rechts: het karton rond het rubberen blokje.
De hefboom staat hier schuin naar links; buiten beeld onder de foto de vertandingen van de hefboom en aan de potentiometer.


Blijft over de minimale speling die de stalen pen op de hefboom heeft in de kunststof ring die om de as van het stuur zit. Die speling heb ik nog niet kunnen wegnemen. Als de hefboom zelf een vaste neutrale positie heeft, is een zeer geringe speling die je op het stuur voelt, geen bezwaar.

Een ander probleem waarvoor ik geen verklaring kon vinden, is dat ik het stuur iets gedraaid moest houden als het stuur in de VC precies recht stond. Ik heb vele malen vruchteloos geprobeerd te kalibreren. De kalibratie lijkt steeds goed te verlopen, maar op het moment dat ik weer ging simmen, moest ik het stuur toch weer gedraaid houden. Tenslotte heb ik dat probleem hardware-matig opgelost. Ik heb de potentiometer voor de roll beweging uit de bevestiging gehaald en heb een kunststof plaatje van 2 mm dik (plexiglas) gemaakt waar de schroefdraad van de potentiometer precies door past. Dit plaatje zit nu tussen de potentiometer en het oorspronkelijke zwarte plaatje. Ik heb het deel van het toegevoegde plaatje dat tussen de houder zit, taps gemaakt en aan de onderkant nog iets afgerond. In dat plaatje heb ik een keepje gemaakt waar het nokje van de potentiometer in komt. Ik heb het nokje nog iets moeten afvijlen zodat het niet door het plaatje steekt. De potentiometer is nu rond zijn as draaibaar en daardoor instelbaar.

Afbeelding
Het plexiglazen plaatje laat een verdraaiing van ruim 5° linksom en 5° rechtsom toe.

Vervolgens heb ik de flight simulator gestart en heb de potentiometer zo gedraaid, dat ik het stuur recht moet houden als het stuur in de VC ook recht staat.
De yoke voelt nog steeds niet zo goed aan als de yoke van een echt vliegtuig, maar ik kan er nu veel nauwkeuriger mee vliegen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
TimTwin
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2013, 11:49

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door TimTwin »

Moest de vraag hier stellen van Arno , dus hierbij mijn vragen nogmaals :

Hallo ,

Kan nu eindelijk na 6 weken weer heerlijk FSX spelen , geweldig!

Maar , ik heb nu Saitek Pro Flight gekocht. Maar nou zoek ik nog een goede tuturial (video website maakt niet uit) om een goede setup te maken voor mijn Saitek , iemand enig idee? Want mijn remmen doen heel raar als ik full power doe blijven de remmen erop staan , tenzij ik ze intrap dan begint ie te rollen en kan ik opstijgen en kan je ook met op je 2e setje throttles je flaps instellen en landing gear?

En mijn 2e setje throttles krijg ik niet aan de praat. Toch jammer want voor mij is €40 echt heel veel geld (ben 15 dus baal er wel een beetje van.......)

Groeten ,

Tim
I5-3350P , Radeon HD 7870 2GB , CORSAIR XMS3 DDR3 1600Mhz 4 GB, ASUS P8B75-V , 2TB , CM M2 Silent Pro 520W. Saitek Pro Flight Yoke System.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

Deze vraag is al vaker aan de orde geweest maar deze draad is al zolang dat ik gemakshalve de belangrijkste punten maar even noem.

Maak je in elk geval geen zorgen; je zult alles prima voor elkaar krijgen! Je kunt op meerdere manieren configureren: via de installatie CD, via FSX en via FSUIPC. Via de eigen driver (dus met de installatie CD) kun je verschilende profielen instellen zodat je besturingen anders werken voor verschillende vliegtuigen. Verder zouden alle methoden op hetzelfde neer moeten komen. Ik leg even uit hoe je via FSX instelt.
Ga via Settings (openingsmenu) of Opties (als FSX actief is) en dan Settings naar Controls. Je krijgt dan drie tabbladen die je alle drie kunt instellen. Bovenaan staat een balk waarin je afleest voor welke spelbesturing de instellingen gelden. In die balk moet je achtereenvolgens de verschillende spelbesturingen selecteren. LET OP: als je van tabblad wisselt, springt de balk weer terug naar de bovenste spelbesturing! Je moet dus telkens opnieuw de goede spelbesturing selecteren.

Je zult maar één throttle quadrant vinden in de selectiebalk. Dit is het tweede (losse) quadrant; het andere is onderdeel van de yoke en moet ingesteld worden als je de yoke selecteert.

Op het eerste tabblad zet je sensitivity hoog of maximaal en null zones op 0. Je moet gewoon proberen wat jij de prettigste sensitivity instelling vindt; ik denk dat je alles gerust maximaal kunt zetten.
Op de tabbladen Buttons/Keys en Control Axes voeg je de knoppen en assen van je spelbesturingen toe in de kolom 'Joystick'. Je zult meestal default instellingen moeten verwijderen.
Op het tabblad Buttons/Keys kun je in de laatste kolom 'Repeat' bij een aantal knoppen instellen of de functie automatisch herhaald moet worden zolang je de knop vasthoudt. Dat heb ik allemaal op 0 behalve View (pan) via de hat switch.

Je kunt alles helemaal naar je eigen wensen configureren.
De remmen zijn assen die je dus op het derde tabblad configureert met Brake (left axis) en Brake (right axis).
Lees verder de berichten in dit topic door als je er nog niet uitkomt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FSXvidsHD
Instructor
Instructor
Berichten: 475
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:20
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FSXvidsHD »

Hoi allemaal, ik heb een probleem met mijn rudders en yoke.
Allebei de vragen zijn al gevraagd in dit topic, maar geen van heeft geholpen.
Ik heb dus het probleem dat als ik met mijn yoke naar links stuur dat die pas nadat ik een bepaalde hoek naar links heb gedraaid dat die dan pas begint met sturen terwijl die naar rechts meteen reageert.
Ook heb ik een probleem dat mij rudders tijdens t taxien naar rechts afwijken.
Weet iemand oplossingen voor deze problemen?

Alvast bedankt!

Mitchell
wim1976
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 mar 2011, 15:37
Locatie: Barneveld

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door wim1976 »

Saitek heeft een probleem met USB-hubs. En het probleem van moderne moederborden is dat zij intern zijn gebaseerd op USB-hubs... Gevolg: de calibratie gaat verkeerd tijdens het opstarten van Windows. De work-around die bij werkt is dat ik een USB-hub met schakelaars heb (Conrad) de schakelaar zet ik aan nadat de PC is opgestart, dan even wachten tot de boel geïnitialiseerd is, vervolgens start ik de vliegsimulatie. Eventueel kun je ook de USB-kabel eruit en erin steken. Slijt de boel mogelijk iets harder van en bij veel PC's vraagt dit wat gymnastiek om bij je kabels te komen, vandaar dat ik de USB-hub onder mijn bureau heb geplakt. Lekker dicht bij de hand.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

(at) FSXvidsHD: hoe staan de nulzones ingesteld? Want die moeten links en rechts gelijk, en bij voorkeur op 0 staan.
Verder is het ook mogelijk dat de yoke van binnen te stroef draait. De beweging van het stuur wordt via een schuifbaantje op een ring overgebracht, aan die ring zit een oog dat via een verbindingsstangetje naar een tandwielsegment gaat en dat tandwielsegment grijpt in een tandwielsegment op een potentiometer. Als die hele overbrenging ergens te stroef draait of versleten is, gaat je yoke haperen.
De calibratie kan inderdaad ook problemen geven zoals wim1976 noemt. Bij mij helpt het losnemen en weer terugplaatsen van de USB-aansluiting niet maar je moet het zeker even proberen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
TimTwin
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2013, 11:49

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door TimTwin »

Hee Flips ,

Heel erg bedankt voor je antwoord! Zal het ff proberen uit te vogelen.

Bedankt! :dup:
I5-3350P , Radeon HD 7870 2GB , CORSAIR XMS3 DDR3 1600Mhz 4 GB, ASUS P8B75-V , 2TB , CM M2 Silent Pro 520W. Saitek Pro Flight Yoke System.
brammeske
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:19

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brammeske »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de Saitek Throttle Quadrant gekocht die in combinatie met iedere joystick te gebruiken is.
Ik vlieg met de T flight stick van Thrustmaster.
Ik heb echter een probleem met mijn Saitek. Ik weet niet goed hoe ik de knoppen en hendels zo in kan stellen dat ze doen wat ik wil. Mijn hendels zitten als volgt. Eerst komt de zwarte, dan de blauwe en dan de rode.
Nou wil ik graag onder de rode en de blauwe knop de gashendels hebben. Hoe krijg je die beide hendels zo dat ze hetzelfde doen? En de zwarte links wil ik graag de thrust reverse op hebben.
Nou zitten er op de blauwe en de zwarte andere functies. Hoe krijg je deze functies weg?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Bram Bosmans
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

Voor zover ik weet kan dat op drie manieren: via Settings > Controls in FSX, via de driver van Saitek (als je die niet hebt, kun je hem gratis downloaden) en via FSUIPC. De eerste methode is de eenvoudigste; ik heb de Saitek driver zelfs heel lang niet gebruikt en het gaat prima zonder.
Via Settings > Controls krijg je drie tabbladen. Voor de throttle handles en thrust reverse selecteer je het tabblad Control axis. Daarna selecteer je in de balk bovenaan het throttle quadrant. Dan kun je met de commandobalken onderaan de bestaande configuratie deleten en vervolgens instellen zoals jij wilt.

Knoppen gaan op dezelfde wijze maar dan op het middelste tabblad. Ook hier moet je het throttle quadrant opnieuw selecteren; de balk springt steeds terug als je van tabblad wisselt.

Je kunt de knoppen van de handles aftrekken; als je extra knoppen hebt gekregen, kun je de knoppen (vorm en kleur) kiezen die bij de door jou gekozen functies horen, hoewel ik niets weet van een kleur voor thrust reverse.

En misschien valt er aan je T flight stick ook nog wel wat anders af te stellen. Zelfde methode; selecteer dan steeds deze stick. De instellingen van het throttle quadrant zijn onafhankelijk van die van de flight stick.

Succes!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Thair.nl »

Misschien nog een tip, je hoeft geen aparte thrustreverser hendel in te stellen. Iedere hendel van de TQ heeft onder de 0-stand van iedere as nog een stukje waar je de hendel doorheen kunt duwen. Dit is dan geen as, maar een schakelaar waaraan je, per hendel, bijvoorbeeld de reverser kan toekennen. Hou je weer een hendel over voor bijvoorbeeld flaps of iets dergelijks.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
brammeske
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:19

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brammeske »

Hallo,

Wat een goede en duidelijke reacties! Inmiddels heb ik het al aardig zoals ik het wilde!
Weten jullie misschien toevallig of dat autopilot panel van Saitek ook in combinatie met iedere joystick te gebruiken is? Of moet die ook perse aangesloten worden op de yoke van Saitek?

Graag hoor ik van jullie.

Gr. Bram
ps. Mijn spel stopt er soms in een keer mee en zeg 'a fatal error occured'. Nou zag ik in filmpjes van youtube dat je een bestandje moet hebben, het zogenaamde UIautomationcore.ddl bestand. Ik zag dat ik dit bestand niet heb. Hoe kan ik daar toch aan komen? Waar kan ik hem het beste downloaden. Want ook via de disk1 kan ik hem niet terugkrijgen.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door arno »

brammeske schreef:....dat je een bestandje moet hebben, het zogenaamde UIautomationcore.ddl bestand. Ik zag dat ik dit bestand niet heb. Hoe kan ik daar toch aan komen? Waar kan ik hem het beste downloaden. Want ook via de disk1 kan ik hem niet terugkrijgen.
Even zoeken op het forum levert vaak iets op: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Thair.nl »

Internet is een mooie uitvinding, vooral Google. Gewoon even zoeken op 'UIautomationcore.ddl download' en je vindt een aantal sites waar je dit bestand kan downloaden.

Het auto pilot panel van Saitek wordt op een USB poort/hub aangesloten. Als je het op een Saitek yoke aansluit, sluit je het in feite op de in de yoke ingebouwde USB aan, je kan het panel dus ook gewoon op een andere USB poort / hub aansluiten. Zorg er wel voor dat je SPAD gebruikt als driver (ook even op internet opzoeken).

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Hoi allen,

Is het nut of noodzaak om van diverse toestellen, b.v. PMDG aparte profielen te maken indien je op een juiste manier wilt vliegen en gebruik wilt maken van de Saitek X52?

Groet.
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Thair.nl »

Noodzaak is het niet, maar het kan nuttig zijn als je met (veel) verschillende toestellen vliegt. Een Cessna heeft bijvoorbeeld Prop en Mixture levers nodig welke een 737 niet heeft. Daar staat tegenover dat een 737 bijvoorbeeld een speedbrake heeft die weer niet aanwezig is bij een Cessna. Door verschillende profielen te maken kan je de aanwezige levers op je TQ aan verschillende functies toewijzen afhankelijk van het toestel waarmee je op dat moment wilt gaan vliegen.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Theo bedankt voor je antwoord.

groet.
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Hoi allen,

Heb voor de X52 in de SST, profielen aangemaakt voor diverse toestellen. Hoe krijg ik die nu geladen in FSX?

Wanneer ik FSX opstart met een bepaald vliegtuig, krijg ik het bijbehorende profiel niet te zien.

groet.
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

De profielen moet je in de X52 handmatig laden; er is geen connectie met FSX waardoor dit automatisch zou kunnen gebeuren.
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Hoi Kevin,

Bedankt voor je antwoord.

De profielen zitten al in de Profiler van de x52. Het hoeft niet automatisch naar fsx. Maar hoe doe je dat handmatig?

groet
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Als ze in de X52 geladen zijn en juist zijn aangemaakt, zou het moeten werken.
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Beankt weer voor je antwoord.

Zijn goed aangemaakt en als ik rechts beneden in taakbalk op het icoon van de profiler een profiel kies, wordt hij ook weer gegeven in het schermpje van de throtle.

Dan laad ik FSX en zie niets terug van het gekozen profiel. Zeker doe ik iets niet goed, maar wat.

Op het FSX forum heb ik ook een vraag waar nog niet op is gereageerd. Wil je zo vriendelijk zijn hier eens naar te kijken? Heeft hier ook een relatie mee.

Dank en groet
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door mialo »

Hoi Kevin.

Ik denk dat het voor elkaar is. De profiles werken nu in fsx. Heb een nieuwe vieuwsstatus.xml aangemaakt en de .pr0's in het zelfde bestand geplaatst. verder alle joystick assigments in fsx verwijderd. Geheel nieuw profiel aangemaakt om te testen. Werkt.

Verder de opstartprocedure gewijzigd.

groet.
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Kevin »

Ik ben blij te lezen dat het werkt! Het is alweer een tijdje geleden dat ik de profiler software van Saitek gebruikte, maar ik kan me herinneren dat het niet altijd even gemakkelijk was. Tegenwoordig (heb ik geen X52 meer, maar dat terzijde) gebruik ik LINDA om mijn joystick, alsook mijn VRinsight MCP in te stellen. Zoek er maar eens naar op het AVSIM forum; ik denk dat het je zal bevallen! :wink:
brammeske
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:19

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door brammeske »

Sorry voor de zo late reactie maar ben super blij dat jullie zo meedenken.
Wat ik dus begrijp is dat je de software SPAD moet downloaden en met dat programmatje zou het autopilot system van Saitek dus werken zonder Yoke?

Groetjes Bram
Plaats reactie