Tip voor het opslaan van files plus gegevens

Laat ons hier meegenieten van jouw ,zelfgemaakte, Flight Simulator screenshots en Flightsimulator filmpjes. ( geen echte luchtvaartbeelden)

Lees wel eerst de regels voor dit forum !

Moderator: Moderator-groep

Gesloten
PaulB
....
....
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:55
Locatie: 14 april 1945-09 juni 2009

Tip voor het opslaan van files plus gegevens

Bericht door PaulB »

Een tip:
Als ik een (repaint van een) kist download, dan staat er op die site nagenoeg altijd een beschrijving van die kist. Dat is gewoon plain tekst.
Ik copiëer die tekst en zet die met kladblok in een .txt file op mijn bureaublad dat ik de naam van de repaint geef.
Daarna download ik het betreffende bestand, ook naar mijn bureaublad.
Het volgende dat ik doe is een nieuwe map (ook weer met de naam van de repaint) aanmaken op mijn bureaublad waarnaar ik zowel het .txt bestand als het .zip bestand verplaats.
Als er screenshots zijn dan zet ik die daar ook bij. En ook de bijgesloten readme in het .zip file pak ik alvast naar die map uit.
Alles lekker overzichtelijk bij elkaar dus.
Voor sceneries en sounds doe ik overigens precies hetzelfde.
En dat geheel sla ik dan (op een externe schijf) in een aparte download map voor Flight Simulator op, gescheiden voor FS9 en FSX en dat weer verder onderverdeeld in aircraft, textures, scenery, e.d..
Ik hoef me dus nooit af te vragen wie ookal weer de maker van die (mooie) repaint of scenery was ...... :fl:

Hieronder een voorbeeld hoe zo'n map er dan uitziet:

Afbeelding

Doe je voordeel hiermee bij het plaatsen van de verplichte info bij de screenshots! :D
Paul.
Gesloten