Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-Plane

Handige links en informatie over onze downloads.

Moderator: Moderator-groep

Re: Dutchfs: Nieuwe Downloads voor alle simulators incl. X-P

Berichtdoor FsTheo op 30 jan 2013, 19:32

Toegevoegd aan de downloads, een handleiding voor "RealEngine" van Gunter Teson.

"RealEngine simuleert storingen aan motoren, flaps en landingsgestel van vliegtuigen met zuigermotoren
onder omstandigheden waarbij toelaatbare belastingen van deze onderdelen zijn overschreden."

Nog niet helemaal 'af', onze FlipS is nog in kontakt met Gunter om nog wat details op te helderen.

Bruikbaar in FS2004 en FSX! :D

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 30 jan 2013, 20:30

Theo vergat nog te melden dat het om een Nederlandse vertaling van de Manual van Gunter gaat. Ik heb daar meteen nog wat informatie over zuigermotoren van vliegtuigen aan toegevoegd met enkele foto's en screenshots.

Zuigermotoren: dan hebben we het dus over warbirds, vintage en veel GA vliegtuigen. En hoe ouder het vliegtuig, hoe meer RealEngine doet!
RealEngine wordt wel de 'poor man's Accusim' genoemd. Dat is niet helemaal juist, (payware) Accusim doet hoofdzakelijk een aantal andere dingen. Ik wil zelfs nog uitzoeken of RealEngine iets kan toevoegen aan A2A vliegtuigen, dus niet als alternatief van - maar als aanvulling óp A2A en Accusim.

Verder ben ik bezig om enkele freeware vliegtuigen te voorzien van RealEngine en zodra dat naar mijn zin is, ga ik de daartoe aangepaste aircraft.cfg-, panel.cfg en parameter.ini-bestanden ook publiceren.

RealEngine voegt een heel ander stuk realisme toe aan flight simming dan we met andere add-ons gewend zijn!
Ik sluit me dus bij Gunter aan: ik hoop dat je het leuk vindt! :D
En vragen staat vrij.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Re: Café "Aviation"

Berichtdoor rubenonline op 30 jan 2013, 22:32

Ik vind het geweldig! Ik heb sinds kort Accu-Feel, en dat bevalt zeer goed! :D
Ik kijk dan ook erg uit naar jouw RealEngine profielen! :)
PC Specs: Intel i7 960 | MSI Radeon R9 280X | 12GB RAM | Windows 10 Pro x64
rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor marquesas op 30 jan 2013, 22:47

Leuk om te horen Ruben, ik denk dat ik ook maar eens Accufeel ga aanschaffen, ik heb er al veel positieve berichten over gelezen.

groeten, Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 30 jan 2013, 23:02

Voor wie de Accu's nu om de oren vliegen: viewtopic.php?f=140&t=18131
(Payware) Accu-Feel staat helemaal los van AccuSim en RealEngine en is daar uitstekend mee te combineren.
Beslist aanbevolen maar niet te downloaden van deze website.
Vanavond eindelijk een beetje vorderingen gemaakt met de Gee Bee Super Sportsters en RealEngine :y:
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor FlipS op 28 maart 2013, 22:32

Weer een nieuwe handleiding of eigenlijk meer dan dat: het 'Harvard Pakket'.

De T-6 Harvard 'the incredible pilot maker' is een Amerikaans militair lesvliegtuig waarvan de ontwikkeling begon in 1935. De laatste werden gebouwd in 1952. Hoeveel piloten hun opleiding zijn begonnen in een T-6 is me niet bekend; een miljoen lijkt een conservatieve schatting.
Wat maakt de Harvard zo bijzonder geschikt als lesvliegtuig? John Hyle schreef daarover: "Het vliegtuig is moeilijker te vliegen dan een P-51 (Mustang). Ik heb nu met beide gevlogen en dit had ik niet verwacht. Begrijp me goed, het is geen vliegtuig waar een ervaren piloot moeite mee heeft, maar het is een ultiem trainingsvliegtuig dat voortdurend aandacht nodig heeft om er goed mee te vliegen".

Afbeelding

Zelfs in het huidige straaljagertijdperk zou de (oude) T-6 nog een nuttig lesvliegtuig kunnen zijn. 'De randen van de envelop' en 'asymmetrische "G"-krachten' zijn begrippen die voor veel flight simmers onbekend zullen zijn. Voor de hedendaagse piloot van computergestuurde straaljagers met stuurbekrachtiging blijven het vooral eigenschappen die in de theorielessen geleerd werden. De piloot van de echte Harvard kan ze ondervinden en de flight simmer kan ze leren - mits hij een virtueel exemplaar heeft waarvan de flight dynamics voldoende realistisch zijn. Gelukkig is er zo'n exemplaar: de freeware Texan/Harvard van Warwick Carter, David Eckert en Michael Flahault; zowel een versie voor FS9 als FSX. Als de liefhebber van historische vliegtuigen RealEngine aan deze virtuele Harvard toevoegt, kan hij bijna vergeten dat hij maar naar een beeldscherm zit te kijken.

Dit pakket bevat drie documenten in de Nederlandse taal met informatie over het vliegen met de oude T-6, te weten:
- Harvard IIB - Aanwijzingen voor vliegers (Nederlandse versie van Pilot's Notes);
- FS Harvard IIB Instructeurshandboek (een handleiding voor instructeurs voor de vlieglessen);
- De T-6 vliegen: een vertaling van 'Flying the T-6' van Harvard eigenaar en piloot John ('Skipper') Hyle.
Voor de gebruikers van Microsoft Flight Simulator X zijn twee bestanden toegevoegd voor gebruik in Real Engine versie 1.4 van Gunter Teson. Het parameterbestand zou ook geschikt moeten zijn voor FS9 maar dan moet het panel.cfg-bestand nog aangevuld worden.
Overigens staat alle informatie los van een bepaalde flight simulator; er zijn alleen sunmmiere aanwijzingen gegeven voor de bediening van de T-6 voor FSX van Warwick Carter.

Ik hoop dat je aan het lessen in de virtuele T-6 net zoveel plezier beleeft als ik beleefd heb aan de samenstelling van dit pakket!

FlipS

En let ook op de repaint van Marcel viewtopic.php?f=24&t=18340
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor arno op 28 maart 2013, 23:16

FlipS schreef:Gelukkig is er zo'n exemplaar: de freeware Texan/Harvard van Warwick Carter, David Eckert en Michael Flahault; zowel een versie voor FS9 als FSX.

Heb je daar ook een link van?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 29 maart 2013, 11:10

Het FSX basispakket FSDS_T6_VER1.1.zip kan van talloze downloadsites gehaald worden, bijvoorbeeld:
simviation en Avsim
Het basispakket bevat drie paints.
(Let op: de oorspronkelijke versie staat ook nog op sommige downloadsites; daar zitten enkele fouten in. Versie 1.1 is de laatste).

Er is/was een bestand t6texmod.zip waarmee twee van de drie paints in het basispakket mooier worden. De derde (de RCAF-paint) was al mooi. Op dit moment heb ik dit bestand nog niet terug kunnen vinden. Deze verbeteringen zijn niet door Warwick Carter gemaakt en zitten niet in versie 1.1.

Verder zijn er drie door Warwick Carter gemaakte SNJ repaints, bijvoorbeeld op simviation

Er is een repaint als South African Airforce van Grant Maclean op Avsim

Dan is er een niet geheel waarheidsgetrouwe Navy repaint op simviation. Dit zou een geschikt uitgangspunt zijn om bijvoorbeeld een repaint te maken van de B-165 in het Militaire Luchtvaart Museum die nu in Navy-kleuren is geschilderd.

Voor FS9 is een T-6 van Warwick Carter die ook op vele downloadsites te vinden is, bijvoorbeeld simviation. Ik heb (nog) geen repaints gevonden voor deze versie.

Door rond te scharrelen op andere downloadsites is misschien nog meer te vinden.

Het motorgeluid van de T-6 van Warwick Carter is niet slecht maar toch wat pover. Ik heb dat destijds opgelost door vier motorgeluiden uit de (toen als freeware beschikbare) voor FS9 gemaakte AlphaSim Texan/Harvard in de soundmap van de T-6 van Carter te zetten (met aanpassing van het sound.cfg-bestand). De AlphaSim Texan/Harvard wordt nu door Virtavia weer als payware uitgegeven; ik heb de indruk dat alleen de textures opnieuw gemaakt zijn zodat deze add-on nu 'full' FSX is, maar dat deze verder geenszins voldoet aan eisen die je aan een realistische add-on mag stellen. Dat deed de AlphaSim-versie in elk geval niet, behalve het geluid dan.

Dan vergat ik in mijn handleiding nog te noemen dat je met de FSX-versie van dit vliegtuig op Shift + 1 moet drukken om wielblokken, een hoes