Als eerste de allerbeste wensen voor allen hier! Ik zal me eerst even voorstellen, Mathieu v/d Bosch is de naam en woon in Friesland. Ik ben werkzaam als machinist op baggerschepen en werk over de hele wereld, komende week ga ik voor 6 a 7 weken naar Abu Dhabi.
Ik heb mij hier geregistreerd omdat ik mij graag wat wil verdiepen in het sim gebeuren en dan vooral de techniek. Zelf ben ik nooit bezig met sims en heb ook weinig ervaring/belangstelling met pc's. Vanwaar die belangstelling? Wel, ik ben al jaren bezig met het bouwen van de romp van een fokker G.1 en nu ga ik binnen kort bezig met het aanpassen van de wijzerplaten van de Amerikaanse instrumenten naar de juiste Nederlandse wijzerplaten. Als ik toch bezig ben wil ik ze gelijk zo aanpassen dat ze te gebruiken zijn voor een simulator.
Ik heb inmiddels een interessant boek gekocht over het zelf instrumenten maken voor simulatoren, maar ben nu op zoek naar informatie van welke software het meest geschikt is voor zo'n project als ik heb. Op de verschillende forums wat gelezen dat de meest gebruikte FSM of X-plane zijn. Zou een van deze 2 geschikt zijn of zijn er nog interessante alternatieven? Zijn er verder ook mensen hier die ervaring hebben met het zelf bouwen van instrumenten of met producten van simkits?
Meer over mijn werk is te zien op www.fokker-g1.nl en http://fokker-g1.nl/ontwerpen-stap5.htm
Tot zover mijn eerste bericht
Groet,
Mathieu.

Stond je ook op Eelde met een stand tijdens de Aviodrome viering, afgelopen zomer? (Nou ja, zomer.. die dag niet!