Model converter x

Zelf een toestel bouwen? Of vragen erover? De Hangar is ervoor!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
greencan
Site Admin
Site Admin

Model converter x

Bericht door greencan » 21 okt 2018, 09:50

In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=IxVPI0IVSz0
legt Arno Gerretsen uit hoe je de contactpoints van een toestel kunt aanpassen.
Het filmpje spreekt voor zich, alleen mis ik in mijn geval een paar icoontjes die voor dit werk van belang zijn.
In het bovenste gedeelte van het screenshot zijn de icoontjes van Arno te zien, in het onderste gedeelte die van mij.
Ik mis dus die twee waar de pijltjes bij staan.
Afbeelding

Ik zal dit vermoedelijk ergens moeten kunnen instellen, maar heb geen idee waar...
Ja, ik heb de handleiding bekeken! :mrgreen:
Edit: Ik gebruik versie 1.30.
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Model converter x

Bericht door arno » 21 okt 2018, 11:07

"Jouw" icoontjes zie ik ook en zijn gelijk aan die welke op zijn website staan. Helaas kan ik de handleiding niet tevoorschijn halen "Service unavailable". En dit bericht krijg ik ook bij de link naar het forum.
Wellicht heb je nog een extra pakket nodig om die vliegtuig icoontjes te zien. Wat je nu ( en ik ook ) zie bij installatie is wellicht de basis wat geleverd wordt?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 21 okt 2018, 15:48

Zou heel goed kunnen. Ik heb daar al naar gezocht, maar kan geen duidelijke verwijzing vinden in de zin van: 'Dit dient voor dit of voor dat'. En om lukraak te gaan downloaden vind ik niet zinvol.
Ik red me toch wel met het aanpassen van de contactpoints, maar dan moet ik na elke verandering FS weer opstarten. Nogal tijdrovend.. :wink:
Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 21 okt 2018, 17:38

Welke mogelijkheden biedt Model converter x? Contact points wijzigen heb ik altijd (zonder hulpprogramma) in het Aircraft.cfg gedaan. Om te zien wat ik doe, maak ik extra lichtpunten met de coördinaten van de contact points.
Op die manier voeg ik ook contact points toe als dat wenselijk is. Eerst creëer ik lichtpunten op de geschatte plaats waar ik contact points wil hebben. Dan pas ik de coördinaten aan tot de lichtpunten staan waar de contact points moeten komen. Vervolgens voeg ik contact points toe met de coördinaten van de juist gecreëerde lichtpunten. (Tenslotte zet ik // voor de extra lichtpunten want het is geen gezicht als de contact points ook licht geven).

Dit is een vrij omslchtige methode maar ik hoef FSX niet opnieuw op te starten. Even heen en weer van vliegtuig wisselen zodat het gewijzigde Aircraft.cfg wordt ingelezen, meer niet. Wat is de minst omslachtige methode?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 21 okt 2018, 22:16

Welke mogelijkheden MCX zou bieden wilde ik dus uitzoeken. Het gaat me om het landingsgestel.
Als ik zelf een AI toestel maak -leuk werk - zit het landingsgestel meestal iets te hoog of te laag.
Ik dacht dat met MCX eenvoudig op te lossen.
Nog even niet dus.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “The Building Hangar”