[FS9] Sound toevoegen

Zelf een toestel bouwen? Of vragen erover? De Hangar is ervoor!

Moderator: Moderator-groep

[FS9] Sound toevoegen

Berichtdoor Justmattie op 22 apr 2009, 22:16

Weet iemand of het mogelijk is een wav sound toe te voegen aan de LAGO F16?

In de echte F16's zit het zogenaamde CENC (Convergend Engine Nozzle Control). Dat houdt in dat je bij full throthle of idle een ''twiettwiet'' sound hoort. Ik heb op internet al een filmpje gevonden met duidelijk dit erin, en er uit geknipt. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit in de LAGO op dezelfde manier tot zn recht komt?

Groet.
Justmattie

Re: [FS9] Sound toevoegen

Berichtdoor Bandbox op 24 apr 2009, 16:05

In de echte F16's zit het zogenaamde CENC (Convergend Engine Nozzle Control). Dat houdt in dat je bij full throthle of idle een ''twiettwiet'' sound hoort.

Ahh, dat is het dus. Viel me gister al op dat zodra ze vol gas gaven en terug naar idle gingen dat dat geluidje er kwam maar ik had geen idee waar dat vandaan kwam.

Wellicht dat je het met FSSound Studio erin kunt zetten? http://www.flight1.com/products.asp?product=FSS-ESD-001
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Justmattie op 25 apr 2009, 09:37

Zal eens kijken voor dat programma, is geen freeware zeker?

Waar ben je geweest dan donderdag? Moet bijna wel op Leeuwarden zijn geweest?
Justmattie

Berichtdoor Bandbox op 25 apr 2009, 10:00

Ja was Leeuwarden inderdaad, wilde toch wel eens Frisian Flag van dichtbij bekijken. Het programmatje is helaas wel payware ja, voor zover ik weet zijn er geen freeware tegenhangers ervan.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Justmattie op 25 apr 2009, 10:11

Ga er niet voor betalen, zo graag zou ik het ook weer niet er in willen hebben.

Frisian Flag viel wat tegen, weinig variatie, donderdag kwam de C-130 nog wel langs, leuke afwisseling ipv elke dag weer dezelfde 20 F16's, Fokker50 en een learjet
Justmattie

Berichtdoor Bandbox op 25 apr 2009, 10:42

Inderdaad viel het wat tegen, maar voor iemand zoals ik die doorgaans niet naar een vliegbasis gaat om te spotten was dit dan wel weer leuk, overigens waren de Learjet's al weg op Donderdag aangezien het Air2Ground was deze week en dus bleef alleen de Noorse Falcon over, waren die Poolse F-16's nou toch maar gekomen dan was het nog vetter geweest.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Justmattie op 25 apr 2009, 10:55

Er zou eerst veel meer komen, maar helaas. Woensdag stonden 2 appache's geplanned en kwam er maar 1 die we ook amper gezien hadden. Ik woon in Leeuwarden dus zo af en toe ga ik wel eens kijken als ik tijd heb. Ben tijdens FF 3x geweest ofzo maar dan heb je alles ook wel weer gezien.
Justmattie

Keer terug naar The Building Hangar