Icons werken niet

Zelf een toestel bouwen? Of vragen erover? De Hangar is ervoor!

Moderator: Moderator-groep

Icons werken niet

Berichtdoor Bandbox op 17 mei 2009, 11:44

Ik ben momenteel bezig een hoop van mijn FS9 kisten uit te rusten met FMC's en ND's van het ISG1 pakker (http://www.isgsim.com) maar zodra ik de icons van de FMC en MCU op het panel plaats en ik maak 2 windows aan voor beide dan werken die icons niet, ik kan erop blijven klikken maar er gebeurt niks. Iemand enig idee wat er is?
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Re: Icons werken niet

Berichtdoor Bandbox op 18 mei 2009, 14:36

Iemand een idee?
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor FsTheo op 19 mei 2009, 09:00

Windows aangemaakt maar ook gedeclareerd bovenin de panel.cfg?

Window04=
Window05=

Maar dan met andere nummers denk ik..

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Bandbox op 19 mei 2009, 12:01

Ik maak gebruik van FSPanel Studio, en die doet dat automatisch. Ik kan namelijk de panelen wel openen dmv de shift en dan een cijfer combinatie maar niet dmv de icon die er speciaal voor gemaakt is.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor arno op 19 mei 2009, 12:07

Is dat zo bij al je vliegtuigen waarin je het wil installeren?

Via FSPanelstudio kan je toch ook constateren welke gauge er aan het betreffende icon "hangt". Is die misschien niet aanwezig?

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Bandbox op 19 mei 2009, 12:15

Voor zover ik het heb geprobeerd te installeren is het in elke kist zo. Ik kan bij de icons niet terugvinden welke gauge er aan zou moeten hangen, dus dat moet dmv een speciale opdrachtregel gaan vermoed ik.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor arno op 19 mei 2009, 13:23

Ik ga in mijn kast/dozen zoeken waar ik "FSPanelstudio" heb opgeborgen. Indien gevonden dan laat ik het weten
( als er nog geen antwoord is).

Edit: Nog niet gevonden, maar op internet staat een "online manual". Daar staat toch bij "tutorials/ editing a gauge" de betreffende gauge die bij een Icon behoort? Volg jij de manual ook?

http://www.fspanelstudio.com/help/

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Bandbox op 19 mei 2009, 13:34

Dat wat jij bedoeld gaat over XML Gauges maar de icons die bij het ISG1 pakket zitten zijn voor zover ik weet gewoon het standaard .gau formaat.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor arno op 19 mei 2009, 15:07

Bandbox schreef:Iemand een idee?

Als andere zaken van dat ISG1 pakket het wel doen dan zou het een fout in die gauges kunnen zijn.

In het verleden heb ik wel eens met FSPanelstudio "gewerkt" en kan me ook nog herinneren dat een . ( punt) of
, (komma) heel belangrijke gegevens zijn. Ook de juiste maten van de gauge dienen goed te worden opgegeven.
Maar ik neem aan dat je dit al wel gecheckt hebt. En volgens de handleiding moet dit dan ook een foutmelding geven. Kan het iets van doen hebben met de SDK van Microsoft?
Ik blijf het vreemd vinden dat het wel oproepbaar is met het toetsenbord maar niet via de Icon. Hieruit zou je kunnen concluderen dat er toch in detail van het Icon een probleem zit.

arno
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Bandbox op 19 mei 2009, 19:16

Nouja op mijn oude PC werkte het wel prima, dus ik vind het een beetje vreemd. Momenteel ben ik zelf ook wat aan het testen, ik laat zsm weten of dat werkt.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Bandbox op 19 mei 2009, 20:21

Ik heb ondertussen het probleem opgespeurd. In de readme stond een lijstje met idents voor de extra panelen en die zorgden ervoor dat icm het juist knopje de FMC netjes tevoorschijn kwam.

Beide bedankt voor het meedenken.
Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Keer terug naar The Building Hangar