Smoke system

Zelf een toestel bouwen? Of vragen erover? De Hangar is ervoor!

Moderator: Moderator-groep

Smoke system

Berichtdoor Denware op 24 maart 2008, 03:15

Hmmmzz.. Heb hem bijna af maar een probleempje met het Smoke system, misschien dat jullie me kunne helpen want hoe ik het doe blijkt niet goed...

Wat ik wil
2 Smoke lijnen gewoon wit die gewoon aan en uit gaan wanneer ik het wil...

Wat heb ik
smoke.0= 0.0, 0.00, 0.0, fx_smoke_w.fx
smoke.1= 0.0, 0.00, 0.0, fx_smoke_w.fx
Denware
 

Re: Smoke system

Berichtdoor Supercitroen op 24 maart 2008, 08:37

Je hebt de positie's precies het zelfde, daardoor zitten de lijnen in elkaar, en lijkt het er maar één.
Supercitroen
Instructor
Instructor
 
Berichten: 387
Geregistreerd: 02 sep 2007, 18:51
Woonplaats: Check!

Re: Smoke system

Berichtdoor Denware op 24 maart 2008, 11:01

Hmmmz... Dat kan het best is zijn ja,.... Maar wat moet er dan in de cfg staan?
Denware
 

Re: Smoke system

Berichtdoor Denware op 24 maart 2008, 12:37

Aangezien ik die cijfertjes niet echt snap zijn het maar gokjes..

Maar is

[SMOKESYSTEM]
smoke.0=0.00, -0.70, 1.40, fx_smoke_w
smoke.1=0.00, -0.70, 1.40, fx_smoke_w

Goed dan? Op het oude forum was er een mooi topic over volgens mij...
Denware
 

Re: Smoke system

Berichtdoor zoek34 op 24 maart 2008, 12:40

dat zijn nog steeds dezelfde posities.

maar tot zover ik weet zijn:
de 1ste rij cijfers van de X-as, dus horizontaal.
de 2de rij cijfers van de Y-as, dus verticaal
de 3de rij cijfers van de Z-as, dus in de lengte van het toestel
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Avatar gebruiker
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
 
Berichten: 4658
Geregistreerd: 06 jan 2007, 08:40
Woonplaats: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Smoke system

Berichtdoor Denware op 24 maart 2008, 12:54

:o Ok... Volgens een vriend van me die ik net heb gebeld (die het hele vliegtuig ook heeft gerepaint voor me)
is dit de juiste:

smoke.0 = 0, 5, -0, fx_smoke_w
smoke.1 = 0, -5, -0, fx_smoke_w
Denware
 

Re: Smoke system

Berichtdoor Supercitroen op 24 maart 2008, 12:56

Die minnetjes voor de laatste cijfers kunnen weg, ik ben alleen wel bang dat de stralen te dicht op elkaar zitten!
Supercitroen
Instructor
Instructor
 
Berichten: 387
Geregistreerd: 02 sep 2007, 18:51
Woonplaats: Check!

Re: Smoke system

Berichtdoor Denware op 24 maart 2008, 13:18

Mja, dan gaat hij aan wanneer hij dat wil... En dat is voor hem als ik mn trottle op 80% heb staan volgens mij want dan gaat hij aan... Als ik zelf op I druk gebeurd er niks...
Denware
 

Re: Smoke system

Berichtdoor Supercitroen op 24 maart 2008, 14:53

Probeer het dan wel met de minnetjes, iets anders weet ik niet.
Supercitroen
Instructor
Instructor
 
Berichten: 387
Geregistreerd: 02 sep 2007, 18:51
Woonplaats: Check!

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 24 maart 2008, 16:05

Als de rook aan en uit gaat omdat het toestel dat wil, wordt de rook aangestuurd door een Gauge.

Net als een afterburner effect, die pas vlammen gaat werpen als je vol gas geeft en bij 80% weer uitgaat.

Dat wordt dus even zoeken, niet in je aircraft.cfg, maar in de panel.cfg! Als het goed is en je daar de Gauge weghaalt, zou je de rook zelf moeten kunnen controleren. Hooguit dat je dat nog even bij de assignements moet toewijzen..

Theo :wink:

Nog even een tip, haal de Gauge niet gelijk weg, maar plaats // voor de regel. Daarmee schakel je hem uit en kun je dat weer ongedaan maken.

Dus:

gauge00=DSBXML!DSBAburner, 1,1,1,1

zou worden:

//gauge00=DSBXML!DSBAburner, 1,1,1,1
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor NightEagle op 30 apr 2008, 15:53

Ik heb dus nu de rook werkend, alleen blijft het in 1 lijn, terwijl ik hem gedownload heb voor de wing tips.
Weet iemand wat ik moet veranderen?

Ik heb nu :
smoke.1= 0.5, 0.50, 0.5, fx_smoke_whi
NightEagle
 

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 01 mei 2008, 08:12

Je geeft het zelf al aan, er is één 'Smoke-regel' dus één smokespoor.
Je zult dus nog een tweede regel moeten maken.

Open de aircraft.cfg van je F16 eens, dat kan met kladblok. Ga op zoek naar de verlichtingssectie en zoek daar de regels op van de rode en de groene lamp, op de vleugel uiteindes.

[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit
light.0 = 3, -2.88, -18.11, 2.95, fx_navred
light.1 = 3, -2.88, 18.11, 2.95, fx_navgre
light.2 = 2, -3.15, -18.31, 2.95, fx_strobe
light.3 = 2, -3.15, 18.31, 2.95, fx_strobe
light.4 = 1, -20.60, 0.00, 6.33, fx_beacon
light.5 = 4, -2.27, 0.00, 1.45, fx_vclight


De getallen die je daar vindt, (en dat zijn dus andere op jou toestel!) zijn de coordinaten van de lampen.

-2.88, -18.11, 2.95

2,88 eenheden naar achteren, 18,11 eenheden naar links en 2,95 eenheden vanaf de grond.
Ik schrijf 'eenheden', het zijn de afstanden vanaf een fictief 'nulpunt' in je toestel.

-18.11 en 18.11, dat is dus het verschil naar links of rechts.

Vervolgens zou je een smokesystem kunnen inbouwen, met die coordinaten:

[SMOKESYSTEM]
smoke.0=-2.88, -18.11, 2.95, fx_smoke_w
smoke.1=-2.88, 18.11, 2.95, fx_smoke_w


En ik denk dat je dan witte rookspoortjes aan beide vleugels zult zien... :D

Misschien dat de rook uit de lampen komt, je zou dan die -2.88 nog ietsje kunnen aanpassen, -2.90 of zelfs -3.0.
Daar moet je zelf even mee spelen..

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor arw3000 op 03 mei 2008, 12:45

ik hoop dat het je lukt. Voor mij ziet het er allemaal net iets te ingewikkeld uit :lol:
Afbeelding
Intel core 2 duo E8400, kingston 2x 2048MB, nvidia 9800GTX+ 512MB, Asus P5Q3 Deluxe Wifi, 500GB harddisk.....
Avatar gebruiker
arw3000
Senior Instructor
Senior Instructor
 
Berichten: 972
Geregistreerd: 08 jul 2007, 10:11
Woonplaats: veenendaal

Re: Smoke system

Berichtdoor Ramon op 23 jun 2008, 10:38

Maar wat moet ik nu bij mijne doen dan?,

[SMOKESYSTEM]
smoke.0= 2.1, 5.6, -4.2, fx_contrail_f16C_A.fx
smoke.1= 2.1, 5.6, 4.2, fx_contrail_f16C_A.fx
smoke.2= 1.4, -15.6, -16.31, fx_contrail_f16C_B.fx
smoke.3= 1.4, -15.6, 16.31, fx_contrail_f16C_B.fx

[LIGHTS]
panel=11.5,0.0,1.8, fx_vclighth
light.0 = 3, 8.1, -2.45, -0.9, fx_f-16_l_nav
light.1 = 3, 8.1, 2.45, -0.9, fx_f-16_r_nav
light.2 = 3, -22.6, 0.0, 10.6, fx_strobeh
light.3 = 3, -10.3, -15.3, -0.4, fx_f-16_l_nav_wing
light.4 = 3, -10.3, 15.3, -0.4, fx_f-16_r_nav_wing
light.5 = 3, -10.3, -15.3, -0.3, fx_f-16_l_nav_wing
light.6 = 3, -10.3, 15.3, -0.3, fx_f-16_r_nav_wing
light.7 = 2, -21.0, 0.0, -0.45, fx_f16c_afterburner
light.8 = 4, 11.8, 0.0, 2.1, fx_f16c_light
light.9 = 2, -21.0, 0.0, -0.45, fx_f-16_Afterburner_smoke
light.10 = 1, 7.0, -2.8, 0.76, fx_f-16_gun_flash
light.11 = 1, 7.0, -2.8, 0.76, fx_f-16_gun_Smoke

:G:
Avatar gebruiker
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor
 
Berichten: 825
Geregistreerd: 19 jul 2007, 17:23

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 23 jun 2008, 12:04

Dat ligt eraan wat jou probleem is Ramon! :lol:

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor Ramon op 23 jun 2008, 12:07

nou ik wil ook smoke met i kunnen activeren maar wat moet ik hier dan precies mee doen?
Avatar gebruiker
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor
 
Berichten: 825
Geregistreerd: 19 jul 2007, 17:23

Re: Smoke system

Berichtdoor KLM1991 op 23 jun 2008, 20:12

Volgens mij moet je deze waarden gebruiken:

8.1, -2.45, -0.9
8.1, 2.45, -0.9
Met vriendelijke groet,

Afbeelding
Avatar gebruiker
KLM1991
Senior Instructor
Senior Instructor
 
Berichten: 790
Geregistreerd: 21 okt 2007, 13:58

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 24 jun 2008, 11:52

fs-Ramon schreef:nou ik wil ook smoke met i kunnen activeren

Dan zou ik gewoon op de <I> drukken... :fl:

Want zo te zien heb jij een [SMOKESYSTEM]. En daarin staan de effecten die getriggerd worden met de <I>toets.
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de Extra300 (Waren ook op Leeuwarden!):

[SMOKESYSTEM]
smoke.0=0.00, -0.70, 1.40, fx_smoke_w

Door op de <I> te drukken ontstaat rook, op de midden-as (0.00), zo'n 0.7 eenheden naar achteren (-0.70) en op een hoogte van 1.4 eenheden (1.40)

De rook ontstaat bij jou natuurlijk op andere plekken, maar met de <I> zou je het wel moeten kunnen zien..

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 29 jul 2008, 20:24

Ik kom hier nog even op terug. want vanavond, bij een stukje 'onlinen' kwam van Jonne ook de vraag hoe je bij de Extra de rook op de uiteindes van de vleugels kon krijgen. Hij had gedaan wat ik beschreven had, maar de rook bleef uit het midden van het toestel komen.

Na wat meedoen, kwam ik tot de ontdekking dat de coordinaten van een smoke-system iets anders in elkaar zitten als die van verlichting.

In de Extra zit één rook-effect, smoke.0=0.00, -0.70, 1.40, fx_smoke_w

Zoals ik hierboven beschreef, blijkt het niet te werken, de rook ging niet naar de vleugelspitsen.

De rode en de groene lamp zitten bij de Extra op:

light.0 = 3, -1.62, -13.28,-0.15, fx_navred
light.1 = 3, -1.62, 13.28,-0.15, fx_navgre


Die 13.28 zijn de uiteindes en we ontdekten nu dat in de smoke regel, het laatste coordinaat vervangen moet worden door die getallen.

Dus witte rook op de vleugels van de Extra krijg je met de volgende regeltjes:

[SMOKESYSTEM]
//smoke.0=0.00, -0.70, 1.40, fx_smoke_w
smoke.1=0.00, -0.70, 13.28, fx_smoke_w
smoke.2=0.00, -0.70, -13.28, fx_smoke_w


Je ziet dat ik de orginele rook even uitgezet heb met //, maar die kan rustig meeroken! :D

Dit zou dus ook moeten werken op de F16 van Ramon. :D

Theo :wink:

Edit:
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor NightEagle op 01 aug 2008, 10:41

Hallo,

Ik heb eigenlijk nog een vraag en dat is:
Nu doet de rook het dus aan beide kanten van mijn F-16, maar ik zie dat de de originele rook is van het spel zelf.
Maar ik had dus zo'n bestand gedownload ''airshow smoke'', en ik weet nog van tijdje terug dat die rook veel dikker en meer in een lijn was, niet zoals je b.v. op de extra300 plaatje ziet als je harder vliegt dat je dan stukjes rook krijgt, en die rook kwam er ook anders uit, als een wolken steeds. Deze niet.

Hoe kan dat?
Want ik heb toch echt die bestanden van .FX en .BMP in de juiste mappen gedaan.

Dit is een plaatje ervan:

Afbeelding

Groeten,
Mitchell
NightEagle
 

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 02 aug 2008, 08:42

NightEagle schreef:Want ik heb toch echt die bestanden van .FX en .BMP in de juiste mappen gedaan.


En heb je daarna je F16 ook verteld dat hij die bestanden moet gebruiken Mitchell?
Want in je aircraft.cfg moet bij [SMOKESYSTEM] natuurlijk ook het juiste effect opgeroepen worden..

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor Jonne op 02 aug 2008, 09:57

Heb je air_show.zip van Avsim? Dan kan ik het je wel uitleggen, want het is mij ook gelukt bij de Extra300. :)
(Met een klein beetje hulp van Theo :P)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Jonne
Instructor
Instructor
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 14 dec 2007, 21:17

Re: Smoke system

Berichtdoor NightEagle op 02 aug 2008, 14:56

Hallo,

Bij de rook heb ik nu dit staan:

smoke.0=0.00, -0.70, 13.28, fx_smoke_w
smoke.1=0.00, -0.70, -13.28, fx_smoke_w

Moet ik die misschien dan naar -> fx_smoke_whi veranderen?
Want die zaten in de map.

Groeten,
Mitchell

-----------------------------------------------------------
Edit:

Hij werkt nu eindelijk, bedankt allemaal.
Deze gebruik ik nu:

smoke.0=0.00, -0.70, 17.28, fx_smoke_whi
smoke.1=0.00, -0.70, -17.28, fx_smoke_whi
NightEagle
 

Re: Smoke system

Berichtdoor FsTheo op 02 aug 2008, 15:19

Dat zou moeten werken lijkt me, alleen gebruik je nu de default rook van de USVIPER, de F16 van Kirk Olsson.

[SMOKESYSTEM]

smoke.0=0.40, -7.00, -15.0, fx_smoke_whi
smoke.1=0.40, -7.00, 15.0, fx_smoke_whi


Je ziet wel dat de rook zelfs nog wat verder naar binnen zit, 15.00 tegen de 17.28 van jou! :D

Zit jou rook niet net buiten de vleugels?

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14767
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Smoke system

Berichtdoor NightEagle op 03 aug 2008, 09:10

Niet op mijn F-16, hij zit precies goed nu!
NightEagle
 

Volgende

Keer terug naar The Building Hangar

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron