[FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Zelf een toestel bouwen? Of vragen erover? De Hangar is ervoor!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Nelis

[FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Nelis » 05 mei 2008, 20:04

Hallo,

Hier bij ons op Teuge EHTE staat een Cessna Caravan parakist (PH-JMP)
Afbeelding
Afbeelding

Nou heeft de standaard cessna caravan in fsx zon lelijke vrachtruimte eronder hangen.
Is het mogelijk om die weg te halen?

Zou iemand dit misschien willen proberen? die programma's zijn mij te moeilijk

Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14779
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door FsTheo » 06 mei 2008, 11:27

Nee, dat lukt niet rechtstreeks Nelis. De meeste toestellen worden gebouwd in Gmax, daarna worden ze geconverteerd naar een mdl, een model bestand wat in FS gebruikt wordt.

De enige manier is dus de maker vragen of hij het aanpast, danwel de hand weten te leggen op dat Gmax- bronbestand. En die wordt meestal niet vrijgegeven.. :?

Je hebt zo wel veel meer ruimte voor koffers enzo... :D

Theo :wink:

Nelis

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Nelis » 06 mei 2008, 12:02

is die mdl ook niet terug te zetten?

Supercitroen
Instructor
Instructor
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 sep 2007, 18:51
Locatie: Check!

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Supercitroen » 06 mei 2008, 12:06

De .mdl bestanden zijn niet terug te zetten helaas.

Zou het trouwens niet met een Alpha in de paint kunnen?

Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14779
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door FsTheo » 06 mei 2008, 12:59

Zat ik ook even aan te denken, maar dan moet je je toestel niet van onderen bekijken.. :roll: :D

Alsof het bommenluik openstaat! :lol:

Theo :wink:

Supercitroen
Instructor
Instructor
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 sep 2007, 18:51
Locatie: Check!

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Supercitroen » 06 mei 2008, 13:04

Ik vraag me af of de onderkant dan wel open is, waarschijnlijk is het makkelijker geweest de romp van onderen dicht te houden, met snijden kost het toch weer poly´s dacht ik!

Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14779
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door FsTheo » 07 mei 2008, 08:56

Een leuke test voor een painter, lijkt me.. :D

Theo :wink:

Gebruikersavatar
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3456
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Leendejager » 12 jun 2008, 21:37

Zoals korgeleden door mij op een Fokker CX gedemonstreerd , kan ik delen van het toestel onzichbaar maken met behulp van de alpha lagen.

MAAR:
Dat kan alleen als het mdl file de alfa lagen een transparantie-opdracht heeft gegeven.
De Caravan van FS heeft een mdl file dat de alfa als gloss-opdracht gebruikt.

De cargo-belly van de Caravan zou je trouwens toch niet kunnen verwijderen met een alfa omdat dan alles dat zich achter het alpha-gebied bevind ook transparant wordt.
Je zou dus als je het toestel aan de onderkant bekijkt dwars door de romp naar de hemel kijken.

Alleen de man die het mdl file kan veranderen kan je wensen vervullen.

Leen

Afbeelding
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)

Nelis

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Nelis » 13 jun 2008, 11:38

jammer

in ieder geval bedankt voor de hulp

Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Berichten: 2895
Lid geworden op: 05 jan 2007, 21:15

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Bandbox » 14 jun 2008, 20:15

MAAR:
Dat kan alleen als het mdl file de alfa lagen een transparantie-opdracht heeft gegeven.
De Caravan van FS heeft een mdl file dat de alfa als gloss-opdracht gebruikt.
Als je de nighttextures dumpt heb je het zelfde effect. De alfalagen worden op een manier in het model gezet en dmv nighttextures kun je regelen dat het een glosseffect wordt of een transparant effect.

Gebruikersavatar
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3456
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: [FSX] Is dit al eerder geprobeerd?

Bericht door Leendejager » 14 jun 2008, 22:22

Klinkt aanemelijk maar is helaas niet het geval.
Nighttextures hebben weinig van doen met het gloss effect.
Probeer het zelf maar eens.
Ik dacht dit vroeger ook, maar het bleek helaas op een misverstand te berusten.
Door nighttextures aan bv deze Fokker CX toe te voegen ontstaat geen glans als effect van de alpha.
Het weghalen van nighttextures uit modellen die deze wel hebben doet ook geen transparantie optreden.(overdag)
Bij sommige modellen treed als gevolg van het de alphalaag bij dusk and night omstandigheden transparantie op.
Dit kan soms worden opgelost door het aanmaken van een LM file.( dikwijls geen _L file)
Je hebt dan bijvoorbeeld naast een Fuse_t.bmp een Fuse_LM.bmp.
Download Norwegian_ Piper PA18 Float van ASIM en zie dat daar een LM file is toegevoegd.
Het origineel kende dat LM file niet en de drijvers werden snachts transparant.
Toevoegen van dit type file verhielp het euvel.
De Bucker Jungmann die ik onlangs paintte kun je laten glimmen als een honde....jeweetwel zonder dat het spul beschikt over nichttextures.
Aleen ALS een model gemaakt is met_Lfiles treed transparantie op als je de _L files verwijderd maar die transparantie treed alleen bij dusk and night op, niet overdag.
Het mdl file spreekt deze files alleen bij dusk and nght aan.
Gaten maken in de romp van een bv Posky Boeing is niet mogelijk door de _L files te dumpen.
Wel zal het model in het donker de L files tevergeefs zoeken en de romp transparant worden.
Als je tevens een eventuele alphalaag geheel verwijderd zal dat alleen op de glans overdag effect hebben.
Niet op de als gevolg van het ontbreken van de L files optredende transparantie.
Plaatselijk gaten maken in een Posky gaat echt niet op de door jouw beschreven wijze.

Als je kunt aantonen dat dat wel kan, zou ik het graag willen zien en willen leren.
Ongelijk hebben is prachtig,zeker als je er wat van kunt opsteken is mijn credo.


Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)

Plaats reactie

Terug naar “The Building Hangar”