Fokker NG, een groot succes?

Big bird forum!

Moderator: Moderator-groep

Airbus_A380
Senior Controller
Senior Controller

Re: Fokker NG, een groot succes?

Bericht door Airbus_A380 » 27 sep 2011, 02:00

Winglets zorgen ervoor dat de zogenoemde geïnduceerde weerstand word verminderd.
De lucht druk onder de vleugel is hoger dan boven, dat betekend dat de lucht boven de vleugel wil komen. dat gebeurd aan de vleugel tip, dat kan je soms zien als een vliegtuig een wolk uitvliegt.(dan zie je de de wolk een soort van draaien) een winglet zorgt ervoor dat die lucht niet boven de vleugel kan komen. dat levert een energie besparing op doordat de hogere luchtdruk nu onder de vleugel blijft, en dus meer draagkracht genereert. dit kan je dus in principe op elk vliegtuig toepassen hoe groot of klein, natuurlijk heeft het op een gegeven moment niet veel nut meer.

klc2010
Observer
Observer

Bericht door klc2010 » 13 nov 2011, 23:06

Ik denk wel dat het een succes gaat worden, ook als ik de piloten van klc spreek, laatste berichten zijn dat de fokker 70 nog tot 2017 in de vloot blijft omdat daar simpelweg nog geen goede vevanger voor is. Mede omdat klm vracht vervoert en er op dit moment geen geschikte toestellen zijn die de 70 kunnen vervangen, dusals rekkof optijd zn kist klaar heb zou dat best een hele reeele optie kunnen worden. Fokker 100 gaat er voorlopig ook nog zeker niet uit want deze 4 die er nu nog zijn dienen als backup voor als er een fokker 70 of embraer uitvalt en ik kan je vertellen dat dat dagelijks is en dat ze allemaal iedere dag in de vloot mee draaien.

Mad Viper
Supervisor
Supervisor
Locatie: eerste straat links dan een hele draai op de rotonde

Bericht door Mad Viper » 14 nov 2011, 12:16

Fabrikant voorspelt dat er een markt is voor zo'n 300+ Fokker 100NG's. Van uitgegaan wordt om er 50 per jaar te bouwen. Er is op dit moment genoeg geld binnen om het prototype te gaan bouwen.

Nog wat feitjes die ik sneller kan quoten dan zelf te typen:
Vandaag (5 nov) een mooie presentatie op de HvA gehad tijdens de Aviation Knowledge & Career day.

- EIS 2016 (planned)
- Phase 0 (design) finished April 2011
- Phase 1 (Demonstrator build) due to start Q1 2012 ends Q1 2014
- Avionics: 4 large LCD screens
- Engines: RR BR725 but other engines are considered as well (SSJ100 engine, a 51 inch versie van de P&W GTF en nog ten die ik vergeten ben)
- Winglet design bijna final, volgend jaar waarschijnlijk windtunnel tests bij NLR.
- Demonstrator zal alleen nieuwe motoren en winglets hebben, Oude avionics zullen aangepast worden om te kunnen werken met Electronic Engine Control.

De keynote speaker zei dat de Final Assembly, het hoofdkantoor, marketing & sales, etc.... in Nederland plaats zal vinden, potentiële locaties voor de FAL zijn zoals eerder gemeld Lelydorp, Twente en Woensdrecht.
Bron: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... &start=150

Motor die hij vergeten is, is de CF-34 die onder de Embraer E-190 hangt.

Of er daadwerkelijk vraag is naar deze nieuwe Fokker is natuurlijk gissen. Ze kwamen wel met leuke grafiekjes aangezet over kostprijs per stoel en brandstofkosten per stoel en hoe de nieuwe F-100 presteert tegenover de concurrentie. Maar of dat waar gemaakt kan worden, ben benieuwd.
Waarom gebruik je niet gewoon een PB daarvoor?

Plaats reactie

Terug naar “Civil Aviation”