Spotten in Frankrijk

Big bird forum!

Moderator: Moderator-groep

Spotten in Frankrijk

Berichtdoor v1rotate op 05 jan 2012, 16:33

Zou iemand mij willen helpen met het zoeken naar spottersplaatsen bij de luchthavens in Zuid-Frankrijk? M'n ouders willen dit jaar weer eens naar het zuiden, dus probeer ik dan ook dicht bij een luchthaven te komen. De volgende luchthavens lijken reëel:

- Nice Cote d'Azur
- Toulon-Hyères (Le Palyvestre)
- Aeroport Montpellier
- Cannes Mandelieu (vlakbij Nice)
- Perpignan (waarschijnlijk niet)
- Marseille

Ik kan hiervoor weinig tot geen spottersplaatsen vinden, behalve bij Toulon-Hyères, waar je aan de kop van de baan kunt staan. Ik zou het erg waarderen als iemand goede spottersplaatsen kan vinden.

(Kom dan niet aan met: "Je kunt in een bootje achter de baan gaan liggen bij Nice")
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Re: Spotten in Frankrijk

Berichtdoor Tsaar Martijn I op 05 jan 2012, 17:10

Kijken op de websites van de luchthavens, Franse spotters fora bekijken.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Mad Viper op 05 jan 2012, 19:11

Helaas is een goeie bron nu niet beschikbaar maar het beste is om direct naar scramble.nl te gaan.

http://www.scramble.nl

En dan bij where to go en airfield guide onder frankrijk kijken of die spottersgidsen beschikbaar zijn.

Kan wel eens helaas voorkomen dat ze members only zijn (dus voor degene die een abbo hebben op het scramble magazine), papieren spottersgids is ook beschikbaar, daar staan ze bijna allemaal in.

Helaas ligt scramble er even uit. Maar het forum zou een goeie plek zijn om het te vragen en wat rond te zoeken, weet wel zeker dat je veel info krijgt.

Edit scramble doet het weer.

- Nice Cote d'Azur Helaas members only, dus niet beschikbaar online op de site
- Toulon-Hyères (Le Palyvestre) Helaas members only, dus niet beschikbaar online op de site
- Aeroport Montpellier Helaas members only, dus niet beschikbaar online op de site
- Cannes Mandelieu (vlakbij Nice) Staat niet op Scramble
- Perpignan (waarschijnlijk niet) Helaas members only, dus niet beschikbaar online op de site
- Marseille Helaas member sonly, dus niet beschikbaar online op de site

Met de airfield guide online schiet je dus niets op :evil:
Laatst bijgewerkt door Mad Viper op 06 jan 2012, 11:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Waarom gebruik je niet gewoon een PB daarvoor?
Mad Viper
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: eerste straat links dan een hele draai op de rotonde

Berichtdoor v1rotate op 05 jan 2012, 20:38

In ieder geval bedankt, ik zal verder zoeken.
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor PatrickZ op 05 jan 2012, 20:50

Wellicht helemaal de andere kant op, maar bij Biarritz heb je een verlaten gebouw aan de noordkant van het vliegveld waar je prima kan spotten. Levert mooie plaatjes op met de Pyreneeën op de achtergrond. En je kan wellicht een keer een uitstapje maken naar San Sebastian, net aan de andere kant van de grens in Spanje. Dat vliegveld ligt in de haven, dus je hoeft maar ergens aan de kade te gaan staan en je kan prima spotten.
PatrickZ
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Berichtdoor v1rotate op 05 jan 2012, 21:04

Nét niet waar m'n ouders heen willen, omdat je daar eigenlijk nog niet gegarandeerd mooi weer hebt, en het daar eigenlijk altijd wel hard waait. Nu zegt die zee m'n ouders ook helemaal niets, maar de Provence is toch wel waar ze naartoe willen...
Toch bedankt.
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor PatrickZ op 05 jan 2012, 21:50

Dat wordt moeilijk ben ik bang. Ik ben niet zo goed bekend daar in die omgeving, maar als ik via Google Earth kijk zie ik bij geen van die vliegvelden echt spottersplaatsen. Enige wat ik kan ontdekken is een hek aan de westkant van Beziers Vias airport, vrijwel in het verlengde van de baan. Geen groot vliegveld, maar zo af en toe landen er wel wat vakantievluchten en zo. Maar daar kun je dus nog wel een beetje bij komen. Nu moet ik wel zeggen dat het vliegveld in the middle of nowhere ligt, voor de activiteit moet je naar de kust een aantal kilometer verderop. Portiragnes Plage lijkt de dichtstbijzijnde toeristenplaats te zijn.
PatrickZ
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Berichtdoor PeterL op 05 jan 2012, 22:08

Hallo,
Ik ga meestal gewoon op zoek naar een plek om te spotten. Behalve Nice -dat is best wel een groot veld- zijn lokale velden meestal makkelijk te bekijken. Toulon-Hyeres is erg stil, zonde van de moeite als je ver zou moeten rijden. Aan de westkant van Perpignan stonden deze zomer nog 3 727's met arabische teksten in storage.
Verder is het museum in Montelimar een absolute aanrader, als je tenminste oud spul leuk vind.
Van de andere velden die je noemt weet ik niets.

Sukses
Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor v1rotate op 05 jan 2012, 22:53

Bedankt, ik zal er alleen wel zelf heen moeten gaan op de racefiets. Ik ben wel bereid enkele tientallen kilometers te fietsen, maar dan wil ik wel wat zien!! :D
Marseille heb ik ook al bekeken, maar daar zijn vrij weinig campings in de buurt.
Ik kijk nog wel even rond.
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Sandrvich op 08 jan 2012, 16:40

Houdt wel even in de gaten dat ze -naar het schijnt- wat zeurderig kunnen zijn inzake vliegtuigspotten in Frankrijk. Marseille komen trouwens wel allerlei toffe maatschappijen in de zomer die naar Afrika vliegen. :)
In de buurt van Cassis e.d. beginnen de campings wel te komen, vanuit daar kun je ook prima per trein naar Marignane of richting Toulon. Als je de TER pakt is dat helemaal niet zo duur.
Overigens is "gegarandeerd mooi weer" ook discutabel, het gaat nog altijd over Frankrijk... :lol: De keren dat ik in de Provence en de Côte d'Azur was heb ik toch ook wel wat regendruppels en bliksemflitsen gezien. :wink: Idem voor Languedoc-Roussillon.
Afbeelding Trăiască Republica România! Afbeelding
Sandrvich
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor v1rotate op 08 jan 2012, 18:31

Twee jaar geleden in Languedoc-Roussillon geen drup regen gehad, en de jaren daarvoor in het zuid-oosten (o.a. provence) ook niet. Alleen maar keihard zon... 8)
Ook jij bedankt!
- Living the dream -
v1rotate
Supervisor
Supervisor

Keer terug naar Civil Aviation