ADF ontvanger DC3

Big bird forum!

Moderator: Moderator-groep

ADF ontvanger DC3

Berichtdoor wurhen op 13 jan 2012, 19:36

Ik gebruik FSX. Kan bij de DC3 de ontvanger voor NDB niet aan de gang krijgen: op freq. waar (digitale) ontvangers van iedere andere kist het signaal gewoon ontvangt en de ADF naald reageert. Doet bij de DC3 het niet. Wat doe ik verkeerd. Op internet vind ik alles maar niet hoe de analoge ontvanger vande DC3 ingesteld moet worden

weet iemand een oplossing??

DAnk!!
wurhen
Observer
Observer

Re: ADF ontvanger DC3

Berichtdoor FlipS op 13 jan 2012, 20:25

Het moet wel kunnen maar ik meen me te herinneren dat het niet eenvoudig is. Er is een merkwaardige omweg die meestal eenvoudig en goed werkt: begin bijvoorbeeld met de default Cessna 172. Stel de navigatie in. Ga dan via het Aircraft-menu naar de Dakota. Die neemt de instellingen van de navigatie dan over.

Om onderweg de navigatie op een andere frequentie in te stellen zou weer via de Cessna moeten. Niet ideaal dus. Ik zal de Dakota zelf nog eens starten; als ik een beter manier vind, reageer ik opnieuw.

EDIT
De radio's in de Dakota zijn moeilijk in te stellen omdat je er scheef tegenaan kijkt. Met Shift-2 open je de radio als extra view. Met de knop onder de meters (bovenaan in het middenste deel) stel je een bereik in. Om binnen dit bereik af te stemmen moet je de slinger onder de meters draaien. Dat gaat het beste met het scrolwiel.
Je kunt twee ADF-frequenties instellen die je selecteert met de schakelaars midden onderaan.

:wink:

EDIT 2
Als je graag met Dakota's vliegt, heb ik misschien een paar leuke tips voor je.

Je hebt waarschijnlijk het model van Manfred Jahn en de repaints van Huub Vink al gevonden.
Voor het interieur zijn een paar mogelijkheden: je kunt een gaaf interieur installeren met GreyInteriorDC3_C47 van Marvin Carter.
Hani Michal maakte acht varianten van het interieur met 'gebruikssporen' (FSX_DC-3_New_VC).

Het geluid van de default Dakota in spot view is mooi maar in de VC klinkt het nergens naar. Met het DC-3 sound pack (dc3sndpk) van Des Braban (via Avsim) knapt het geluid in de VC enorm op :dup: In spot view klinkt het anders dan de default sounds maar nog steeds goed en misschien wel realistischer. Het wordt pas echt compleet als je ook een subwoofer aan de pc hangt of een goede koptelefoon gebruikt!

Oude zuigermotoren mogen niet continu op vollast draaien. De default DC-3 geeft dan geen krimp. Als je motorstoringen wilt laten optreden bij overbelasting, kun je RealEngine van Gunter aan het vliegtuig toevoegen. Daarmee kun je ook beschadigingen laten optreden aan flaps en gear als je die bij te hoge snelheid uitzet.
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Civil Aviation