Boeing vs Airbus

Big bird forum!

Moderator: Moderator-groep

Re: Boeing vs Airbus

Berichtdoor KLM 2006 op 07 okt 2012, 20:16

Alle vliegtuigen moeten voldoen aan zware eisen. Daarbij komt dat de meeste incidenten en ongelukken in principe losstaan van het merk vliegtuig maar meer van gebrekkig onderhoud, human errors of weersomstandigheden. Het hangt puur van leveringvoorwaarden en gebruikskosten af.
Afbeelding Afbeelding
KLM 2006
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor jeremykou op 07 okt 2012, 20:25

Verder is het wellicht kort door de bocht om het op die manier te bekijken. Vergeet immers ook niet dat Boeing wat meer in de ontwikkeling van de luchtvaart betrokken was dan Airbus. En waar ontwikkeling is, komen fouten en ongelukken voor. Dat kun je helaas niet 100% voorkomen. Verder blijf ik erbij, dat ik het een veiliger idee vind om in een 737 te vliegen die manueel te vliegen is, dan een A320 die in geval van zoiets als een Dual DC gen failure als serieuze problemen heeft voor de flight controls.
Groeten,
Jeremy

Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
jeremykou
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Bartflyer op 08 okt 2012, 16:09

Mee eens.
Uiteraard gaat de veiligheid voor, maar ik zal je een ding verklappen: geld speelt vaak ergens op de achtergrond ook wel een kleine rol hoor... :fl:

Ik denk dat een bedrijf voornamelijk kijkt naar het onderhoud.
Zie het als een printer: je kunt een printer voor een tientje kopen, maar als de inkt 50 euro is ben je alsnog duur uit. Hetzelfde met een vliegtuig; als men voor een x aantal euro's meer een vliegtuig kan kopen, die 20 jaar mee gaat naar verwachting, en er hoeft minder onderhoud aan te gebeuren als een goedkoper vliegtuig, zal men uiteindelijk voor dat vliegtuig gaan dat duurder in aanschaf is.

Ook heb ik het idee dat er sterk gekeken word naar de route waarop het vliegtuig komt te vliegen; lang, kort, moet het vliegtuig goed presteren in constante extreme omstandigheden? bijvoorbeeld kou?
Past het vliegtuig bij het bedrijf? Ryanair zal niet snel een 787 aanschaffen, omdat zij voor de low cost vluchten gaan. Dan heeft een 787 met zijn massagestoelen geen zin, maar misschien is het qua brandstof wel weer veel zuiniger, en is dat een rekensommetje wat men op kantoor maakt, en aan de hand daarvan maakt men een beslissing. Het zijn afwegingen...
Groeten Bart,Student Maritiem Officier en luchtvaartgek
vergeet niet mijn blog te bekijken; lees mee op: www[dot]bartpower.reismee.nl
Bartflyer
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor Xolon op 08 okt 2012, 16:55

Hoor ik daar een 787 met massagestoelen voor RYR? Dat zie ik wel zitten :mrgreen:
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey
Xolon
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Bartflyer op 08 okt 2012, 19:27

Haha ja Joël; cadeautje van de zaak :fl:
Met alle respect: bij Ryanair zal je er dan hoogstwaarschijnlijk elke minuut een euro in moeten gooien :lol:
Groeten Bart,Student Maritiem Officier en luchtvaartgek
vergeet niet mijn blog te bekijken; lees mee op: www[dot]bartpower.reismee.nl
Bartflyer
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor KLM 2006 op 10 okt 2012, 15:23

Mwoa, een vliegtuig is van top tot teen aan te passen aan de wensen van de klant (zelfs douches of complete suites aan boord zijn mogelijk als je kijkt naar bepaalde a380's) dus ook dat zal een vrij kleine rol spelen. Het is niet zo dat een 787 alleen leverbaar is met massagestoelen. Als Ryanair interersse heeft zijn ze heus ook wel te leveren volgepropt met spuuglelijke kleine stoeltjes :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
KLM 2006
Supervisor
Supervisor

Vorige

Keer terug naar Civil Aviation