FooFighters's Boeing 737NG cockpit

Thuis een complete cockpit aan het nabouwen? Een paar klokjes op je bureau? Of een volledig ingerichte 747? Laat het ons zien!

Moderator: Moderator-groep

FooFighters
Moderator
Moderator

Re: FooFighters's single seat 737 cockpit

Bericht door FooFighters » 27 sep 2017, 14:26

De forward overhead is gelukkig klaar en heeft zijn plaats in de cockpit gevonden :dup:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 24 okt 2017, 15:18

Hierbij weer een kleine update.. inmiddels heb ik de plexiglas (3mm) ramen op maat gezaagd
en gemonteerd op de raam lijsten. Voor een simpele ingreep een groot resultaat.
De cockpit voelt nu een stuk kleiner. Ook de weerkaatsingen in de cockpit geven een mooi effect in het donker.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

zzip
Instructor
Instructor

Bericht door zzip » 29 okt 2017, 07:56

Knap werk !

Peter
Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 29 okt 2017, 09:36

FooFighters zal komende zaterdag in de stand van DutchFS op het FSWeekend staan. Zijn homecockpit is helaas te groot om mee te nemen, maar wie meer wil weten over alle aspecten van de bouw van een homecockpit kan hem dan persoonlijk vragen stellen!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 15 nov 2017, 16:24

Op het FSweekend heb ik een set J-rails gekocht voor onder mijn stoelen.
FlyByCockpits had de nieuwe versie meegenomen. Daar ben ik erg blij mee.
Deze is voorzien van een handel set om de lock pin te kunnen bewegen.
Op de foto (rechterzijde) is deze al gemonteerd maar nog niet aangesloten (hangend naar beneden).

De F/O kant is inmiddels klaar, de captain kant zal ik deze week afmaken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de knoppen op de overhead zijn vervangen voor Simworld knoppen.
Alleen de IRS display knop op de AFT overhead niet. Deze is van CPflight.

Afbeelding
Afbeelding

FooFighters
Moderator
Moderator

Re: FooFighters's Boeing 737NG cockpit

Bericht door FooFighters » 17 jan 2018, 16:22

Hierbij weer een update.. op Ebay heb ik een set Telex Airman koptelefoons kunnen vinden.
Deze zijn net binnen, zo goed als nieuw :dup: Dit zijn originele luchtvaart headsets.
Een flinke verbetering op de koptelefoons welke in nu gebruik.

Afbeelding
Afbeelding

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 22 aug 2018, 15:12

Laatste update is alweer een tijd geleden.. de zomer maanden zijn meestal niet echt gericht op cockpitbouw.
Maar gelukkig heb ik wel wat nieuwe dingen kunnen doen.

- De koptelefoons zijn vervangen door originele Telex Airman 750's
- Eyebrows zijn nu dicht aan de bovenkant zoals bij een 737-800.
- Interlinked rudder pedalen gemonteerd ter vervanging van mijn oude Saitek's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 30 dec 2018, 10:30

Hoi Dennis wat mooi zeg wat je hebt gebouwd.is dit eigen bouw of zijn het van die kant en klare module,s zeg maar.
Ik moet je verslag nog door lezen maar dit is wel erg gaaf zeg je eigen droom cockpit op je slaapkamer.
Wat vind je Vrouw er van🤪
Groetjes Bas

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 30 dec 2018, 18:21

Bedankt Bas. De MIP en pedestal zijn plug en play. De rest is zelfbouw aangesloten via Prosim737 interface.

Zolang de cockpit op zolder blijft klaagt mijn vrouw niet :mrgreen:
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 30 dec 2018, 20:25

Hoi Dennis ik was vandaag even bij ons hier bij de Media markt en game mania klopt het dat je pc game schermen nodig heb of kan het ook met een lcd tv zoals bij de media markt.
Ik was al wat te kijken dacht als je twee van de gebogen naast elkaar kan staan en je de naad zo klein mogelijk houd,maar het schijnt dat de game lcd,s zeg maar veel beter zijn hoorde ik is dat zo?.
Ja wat betreft het schuine dak dat is en blijft een opstakel de maten die ik gaf waren wel onderkant van de balken dus eigenlijk hebben we nog zo een 20 cm over 😁.ik zat zelf ook te denken neem aan dat de cockpit shell aan de voorkant het smalst is dus als we hem nu niet recht de hoek in laten gaan maar ietsjes schuin zodat we aan de achterkant meer ruimte krijgen en hoe ver gaan we naar achter toe,weet wel ach maar een kleinbeetje maar voor je het weet is je halve kamer vol gebouwd😁.
In iedergaval zou het mooi zijn als we dus de voor ramen van de 737 dus de diepte kunnen krijgen daar kijken we naar op de zij ramen na.
Ik ga het volgende week in de Zwitserse bergen eens helder bedenken,tenslotte. Zal het een meer jaren plan zijn zoals de meeste hobby,s en kan zal ik weer lekker met de handjes kunnen gaan werken plus een metamorfose voor de kamer dus denk ik wel dat ik zeker even bezig ben daarnaast moet er ook gefotografeerd worden van de 737 toestellen 😉😁en natuurlijk de dagelijkse kost werk en zo.
In iedergeval voor de mooie goede link daar heb ik wel wat aan 👍👍👍

PW053
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door PW053 » 30 dec 2018, 21:23

Als je de schermen alleen gebruikt voor surround, dus geen VC of zoiets, kun je daar goed led tv voor gebruiken :dup:
Zelf gebruik ik een 32 inch led tv als hoofdscherm. Zolang je geen problemen hebt met het zien van pixels is dat goed te doen.
Je zit er dan eigenlijk ook te dicht op... Bij de Flight1 PC 12 (zie afbeelding rechts) ziet het er nagenoeg perfect uit.
Bij sommige (goede freeware addon) toestellen met bv Garmin 530-540 is (zolang je wat "achteruit" zit in het toestel) het display onzuiver. Bij bv de Manfred Jahn C47V2 is het eigenlijk geen probleem, je kunt de GPS behoorlijk goed zien en in de VC goed bedienen. Voorwaarde is wel dat je bij gebruik van een NVidea (960 in mijn geval) je kaart insteld op PhysX zodat de CPU gedeeltelijk "verlost"word van het beeld.

Zolang je alleen surround wilt kijken, kun je ook nog een beamer overwegen.... Tijdje geleden gezien bij "Bevrijdende Vleugels" :wink:
Hoop dat je wat aan mijn schrijfsel hebt.........My two cents :?

Mvg, Frank

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 30 dec 2018, 22:21

Hoi Frank.

Bedankt voor de uitleg ja ik vind de keuze aan tv best goed ze zijn ook wat hoger als ik het goed zag dan met de pc schermen al zullen daar vast en zeker ook grote maten van zijn.
Met wat bedoeld u VC ja sommige termen is voor mij nog nieuw.
Ik dacht zelf aan zo en zo twee licht gebogen schermen voor het voor zicht zodat je al een soort 1,4 de maan krijgt zeg maar zou dat kunnen?.

Groetjes Bas

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 31 dec 2018, 10:47

Even een kleine aanvulling. De reactietijd van tv's is langer dan van beeldschermen die voor games gebouwd zijn en dat wordt als bezwaarlijk gezien. Is een flight simulator een game? Ja en nee. Vergeleken met de meeste games gebeurt alles in de flight simulator nogal traag, zeker als je met een airliner vliegt. Mijn ervaring is dat de iets langere reactietijd van tv's in een flight simulator helemaal niet bezwaarlijk is. Misschien in een combat simulator.
Ook nog even een vraag beantwoorden die je aan PW053 stelde: met VC wordt Virtuele Cockpit bedoeld. Die gebruik je in principe niet als je een home cockpit hebt. In sommige gevallen zou je het virtuele instrumentenpaneel kunnen gebruiken voor displays in je home cockpit. Het lijkt me dat de reactietijd ook daar niet van belang is; bovendien zul je daarvoor aparte displays gebruiken.

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 31 dec 2018, 12:05

Bedankt Flip voor de uitleg ja ik zie het eigenlijk ook als ik zie hoe mooi de nieuwere tv,s zijn met beeld en die techniek gaat ook steeds verder dan lijkt dat mij ook de beste optie zeker kwa prijs denk ik.
Heb staan kijken op internet maar een gebogen game tv Kost al snel 800 euro of meer en dan maar 55 cm hoog en 1 meter breed of zo,dit tot tegen stelling van de normale huis kamer tv,s die al snel groter zijn.

Groetjes Bas

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 31 dec 2018, 14:50

Ik ga even verder in je eigen lijntje want we zitten hier in het verhaal van FooFighters.

Plaats reactie

Terug naar “Building at Home”