Swiss Bas simulator bouw wensen

Thuis een complete cockpit aan het nabouwen? Een paar klokjes op je bureau? Of een volledig ingerichte 747? Laat het ons zien!

Moderator: Moderator-groep

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Swiss Bas simulator bouw wensen

Bericht door Swiss Bas » 29 dec 2018, 10:29

Hallo Dutchfs forum leden.

Via deze weg wil ik me even voorstellen en mijn visie wensen voor mij deze nieuwe hobby delen.
Eigenlijk is mijn naam Sebastiaan maar omdat je bas natuurlijk beter uitspreekt dan Sebastiaan is dit natuurrlijk makelijker.
De term Swiss is een link naar het mooie Zwitserland.
Na jaren aan modelspoor hobby te hebben gedaan ben ik nu op een kruispunt gekomen in mijn leven wat gaan we doen gaan we recht door of slaan we een nieuwe weg in.
Naast modelspoor heb ik nog een hobby Fotografie die tevens steeds meer professionele vorm aan neemt maar dat is een ander verhaal :D.
Ik heb een hobby kamer die eerlijk gezegd voor mijn wensen modelspoor realiteit niet geschikt is wel kwa afmeting maar we hebben een schuin aflopend dak dus bij het raam hebben we alle hoogte maar achterin maar 1 meter 20 en als je dan ook nog eens perfektionist bent dan loop je gewoon vast,daarbij was ik vroeger al verslaafd aan de flight sim 2004 waar ik vaak met de 747 mee vloog.
Soms moet je het leven keuzes maken en ik denk dat dit er 1 is.
Waarom de bouw van een Cockpit trekt mij erg aan ook vind het een soort vergelijkbare/uitdaging met wat ik met modelspoor deed schakelpanelen en elecktra dus ik denk dat ik mijn zinnen daar wel in kwijt kan daarbij heb ik in mijn kamer boven een rare hoek en als we dus daar een Simulator in kunnen bouwen wat wil een Man nog meer :D .
Maar er komt heel veel bij kijken dus eerst wil ik zoveel mogelijk info winnen over besturing en zo en zo,maar wat ik in de winkel bij Schiphol zag pppffff wat is dat mooi.
Ik zal het even kort houden en zal later met mijn idee plan komen van hoe en de wat,en wat jullie ervaringen hier mee zijn.
In iedergeval er is genoeg voer voor mij de komende tijd,en ik vind het leuk om hier op het forum te zijn.

groetjes Sebastiaan

FlipS
Moderator
Moderator

Re: Swiss Bas simulator bouw wensen

Bericht door FlipS » 29 dec 2018, 11:20

Welkom op dit forum, Sebastiaan!

Kennis over home cockpit building is hier voldoende. We hopen dat je je hier thuis zult voelen!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 29 dec 2018, 13:08

Een aantal jaren terug is er al eens handleiding geschreven door gebruikers die ook hun eigen cockpit hebben gebouwd.
Misschien dat een aantal links niet meer werken maar er staat genoeg info beschreven. Wellicht heb je er iets aan.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=57

Misschien is het ook wel mogelijk om een contact ( via PB/PM) te leggen met een bouwer om je zodoende verder te helpen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 29 dec 2018, 13:47

Hoi Arno ja ik heb de beschrijving van de 737 gelezen heel veel goede info vond ik.

Ik heb zo en zo een 737 cocpit in gedachten omdat deze veel gebruikt wordt zie ik en er veel voor te krijgen is.
Een 777 of 747 daar tegen vind ik ook erg mooi met name de 747 maar gaat dat in de 2 meter ruimte passen ? Daarom dacht ik aan de 737 cockpit
Hoe werken jullie ik moet nog mijn plan uit denken maar het doel is om de cockpit in een ruimte van 2 meter breed 150 diep onder een schuin aflopend dak,dat die dan nog 50 cm uitsteekt bijvoorbeeld vind ik geen probleem,de lengte wordt dan ook zo plus min 2 meter schat ik.
Mijn idee is om een metalen demonteerbare frame te bouwen welk in het schuin aflopend stuk gereden kan worden zodat ik nog achter de schermen kan komen.
Waar de pc komen te staan daar heb ik wel een idee van maar ook dit moeten we nog allemaal uitwerken.
Nu we het er toch over hebben welke soort tv,s lcd,s kunnen gebruiken en welke maten,twee stuks voor lijkt me en aan de voorkant zijkant en1 lcd voor de zijramen per zijkant.
Dan hoeveel diepte hebben we nodig om dit te berijken.
Een andere optie is er wel maar wil ik eigenlijk vermijden en dat is dus midden in de kamer tot aan het raam😱 weet niet of ik daar goedkeuring voor krijgt 😱 daarbij kan ik ook gelijk niks meer kwa ruimte.

Bedankt voor de hulp groetjes Bas

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 29 dec 2018, 14:53

Ik kan je geen enkele hulp op dit gebied bieden. Heb er geen verstand van.
Onze moderator "Foofighters" heeft zelf een 737 cockpit gemaakt. Ik heb hem een PM/PB gestuurd om mee te kijken/lezen in dit onderdeel.
Hij zal wel reageren. Wellicht kan hij wel wat antwoorden geven.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 29 dec 2018, 16:50

Goedemiddag Bas,

Welkom in de wereld van cockpitbouwen. Goed voor je vlieg vaardigheid.. maar erg slecht voor je bank rekening :lol:

Wat voor cockpit wil je gaan bouwen. Full size of alleen een captain kant met pedestal en TQ ?

Ik ben bezig met mijn 2e 737 cockpit.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... &start=625

Op bladzijde 26 kun je mijn 1e cockpit zien. Op blz 31 diegene waar ik nu mee bezig ben.

Ik zal vanavond je bericht nog even goed doorlezen zodat ik de andere vragen kan beantwoorden.

Mvg,

Dennis
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 29 dec 2018, 17:29

Hoi Dennis bedankt voor de links.
Ik heb even gegluurd bij je man wat heb je wat moois gebouwd😱👍.
Ik hou het even kort want heb het druk volgende week vakantie verjaardagen oud en nieuw en me huidige kamer staat nog vol met de huidige hobby modelspoor wat tenminste nog in aanbouw is was.
Want ik zou graag ook een 737 cockpit willen maken het bloed kruipt waar het niet laten kan of zo iets 😁
Daar over later meer ik zie dat ik genoeg lees voer heb🤪.
Ik ben alleen met maten en een schuin dak gebonden of ik moet midden in de zolder kamer gaan bouwen maar dan ben ik alleruimte er om heen kwijt.
Hoe groot is jouw cockpit 2 meter breed kan ik aan maar moet de lcd tv,s ook nog kwijt en er bij kunnen.
Later meer hier over.

groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 30 dec 2018, 10:02

Goedemorgen allemaal.

Wat een moois is hier allemaal te zien en ik heb nog geen eens alles goed kunnen lezen en reacties gegeven maar vandaag hebben we wat meer de tijd.
Wat betetreft mijn toekomst en ruimte is als volgt.
Ik heb een kamer van 360 lang bij 245 breed maar hier moet men ook kunnen lopen werken en bij het raam kozijn kunnen vind ik.
Van die rechthoek zit ook een ruimte onder het schuine dak deze is in totaal 210 diep en 2 meter breed.
Maar wij hebben van die lekkere balken waar je een bouw helm nodig heb om je hoofd te beschermen :D de eerste balk daar is 165 vrije ruimte onder en deze zit net achter de het begin van de hoek in de extra ruimte de tweede balk is 130 verder en zit ook zo 130 vrij van de vloer daar achter wil je niet komen, dit is dus ook mijn probleem met modelbouw hoogte en zo.
Maar we hebben dus in de kamer ook hoogte het punt is alleen dat we er toch wel een logeerbed in willen hebben.en dat neemt ruimte in.
Ik ben er ondertussen wel uit dat een comlete shell in deze hoek denk ik niet gaat werken of ik moet de maten aanpassen en dan hebben we het nog niet over de lcd op stelling,maar de cockpit zelf en met voor ramen is denk ik wel mogelijk.
verder heb ik de extra hoogte en zo nog geeneens doorgemeten metalen frame wieltjes en zo ik denk dat ik al spekkoper ben als ik 1 meter in de schuine hoek kan komen,de rest van de lengte steekt dus uit in het grotere deel van de kamer dat is geen probleem.
Wel zat ik te denken wat als we nu de boel niet strak recht in de hoek bouwen maar onder een lichte schuine hoek de punt van de shell lijkt me smaller dan de achterkant.
maar het belangrijkste is lijkt me hoe kan het met de lcd tv,s op stelling soms zie je bij de media markt tv,s naast elkaar met maar een kleine ruimte er tussen in.wat is jullie ervaring.
het mooiste is wel in de breedte van mijn grootste hoek maar dan zit ik denk ik met het raamwerk schoon maken nood uitgang en zo en zo.
Jeb modelbouw is ook zo erg ruimte maar ik ben bang dat dat hier ook geldt :wink:

groetje Bas

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 30 dec 2018, 18:42

Ik heb even wat maten opgemeten van mijn cockpit. De breedte is 2.6m incl. schermen (alleen Shell is 2.4m).
Een volledige 737 cockpit met shell gaat niet passen in 2m. Alleen de MIP zonder shell moet net kunnnen (1.5m).

De hoogte aan de achterzijde is inclusief 65 inch tv's 1.7m. Maar mijn TV's kunnen nog wel iets lager waar
zeker nog wel 5cm mee te halen is. En natuurlijk is een kleiner scherm ook lager. 1.3m is mogelijk maar erg krap.
De MIP (paneel voor je met de schermen en autopilot) is al 1.08m hoog. Daar moet je overheen kijken naar je schermen.
Onderstaande link is een veel gebruikt document met cockpit maten van de 737NG.

http://www.markuspilot.com/download/BOE ... EMENTS.pdf
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 30 dec 2018, 21:02

Wat een mooie link is dat Dennis bedankt👍.
De echte ruimte is als volgt ik zal het even proberen uit te leggen via de tekst hier onder.
Hoogte voor de laagste balk dus plafon dak bedraagt 1,4 meter
Hoogte onderkant eerste Balk bedraagt 1,6 meter
Tussen de twee balken zit een ruimte van 1,0 meter
Breedte van het stuk bedraagt 2,0 meter
Deze maten zijn vanaf de grond dus het frame met wieltjes en zo komt er nog bij.

Groetjes Bas

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 31 dec 2018, 15:25

Hier even verder met waar we in het verhaal van FooFighters waren.Als je drie beeldschermen (of beamers) zou willen aansluiten, zijn er twee mogelijkheden: via een Matrox TripleHead2Go of met een videokaart met minstens drie display port uitgangen en beeldschermen met zo'n ingang. Met de 'gewone' aansluitingen (VGA, DVI en HDMI) kun je maar twee beeldschermen aansturen.
VGA is een analoge aansluiting. De pc en hedendaagse beeldschermen zijn digitaal. Met een VGA aansluiting moet de pc eerst converteren naar analoog en dan moet het beeldscherm weer converteren van analoog naar digitaal. Dat kost tijd en leidt tot een kleine vermindering van de beeldkwaliteit. Het is dus beter om DVI of HDMI te gebruiken. Van DVI naar HDMI of omgekeerd kan met een eenvoudige adapter.
Voor zover ik weet was een TripleHead2Go vroeger analoog en zijn de nieuwe digitaal.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Nog even over reactietijd: (van een andere website gekopieerd) "De reactietijd is de tijd die één pixel in het beeldscherm erover doet om van zwart in wit te veranderen. Hoe sneller de reactietijd van een beeldscherm is, hoe kleiner de kans op onvolkomenheden zoals blurring tijdens het weergeven van snel bewegend beeld". Een modern beeldscherm voor gaming heeft een reactietijd van 1 milliseconde. Mijn oude beeldscherm zit op 2 ms. Een OLED tv zit op 21 ms. Ik zou me kunnen voorstellen dat 21 ms zelfs voor een flight simulator te lang is.
Moderne backlight tv's zitten rond 10 ms. Als je tv's koopt, zou ik zoeken naar exemplaren met een reactietijd van ten hoogste 10 ms. Wederom van de andere website geplukt: "Er zijn twee LCD technologieën: TN en IPS. IPS is van deze twee de nieuwere technologie, en onderscheidt zich ten opzichte van TN in een betere weergave van kleuren en het bieden van een grotere kijkhoek. Echter, beeldschermen met TN technologie hebben een betere reactietijd". Als ik op Tweakers naar tv's zoek, blijkt dat er meer technologieën zijn en dat de TN technologie niet voor tv's gebruikt wordt. Sommige tv's met IPS of met VA technologie hebben een reactietijd sneller dan 10 ms.
Kijk over IPS, TN en VA ook even hier.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 31 dec 2018, 16:38

Bedankt Flip over de tv schermen info👍.
Het moet allemaal even bezinken zie het voor een leek die met een tele objectief even op de M mode wat vliegtuigen wilt vast leggen deze plaatjes zullen dan ook niet goed zijn🙈.
Ja ik ben er al druk mee in de weer al moet de oude baan hier nog wel weg en verkoop van met modeltreinen is ook wat maar goed.
Deze hobby kost zeker flink geld maar ja dat heb ik met me fotografie en modelspoor ook,maar goed een goede zak met wissel geld dat is alleen maar goed😁.
Nu ik er steeds meer mee in de weer ben zal ik me dus er ook steeds meer in gaan verdiepen.
Ik zit wat betreft de Beeldschermen met het volgende we zitten met de hoek van 2 meter breed het mooiste lijkt mij om aan de voorkant met 2 gebogen schermen te werken denk zelf het liefst 3 maar 3 schermen in de hoek met maar 2 meter breedte zal denk ik lastig worden maar met twee zal het wel kunnen hoop ik goed dit is met een soort mal wel uit te testen.
Aan 1 kant dacht ik ik wil eigenlijk wel de schermen hebben om zo het geheel mooi op elkaar af te stemmen,maar hoe lang gaat dit project duren geen idee wanneer ik er aan toe bent,en de techniek staat niet stil dus wie weet koop ik ze maar het zou ook nog even kunnen duren.
Waar ik zo en zo mee wilt beginnen is met het maken van de control yoke,s.
Ik heb al wat idee,s maar we moeten het nu alleen nog gaan bouwen.
Deze wil ik wel inverband de hoogte in het frame van de simulator gaan in bouwen zodat we dus niet bijvoorbeeld 15 cm plus 35 cm de hoogte weer in gaan.
Daarnaast is het mijn bedoeling om zodra mijn idee werkt met een proef model om met Aluminium te werken,kogellagers en gasveren met name de gas veren daar wil ik mee proberen om goede niet te zware maar ook niet te licht soepelele bedinning mee te maken.
Dan nog de aandrijving van het stuur servo,s elektra censor voor de flight sim lijkt me ook handig 😉.
Dus we gaan een beste uitdaging aan in 2019 maar ik heb er zin In.
Verder zie ik dit ook als een soort machine besturing waar ik met mijn werk als long reach machinist ook mee te maken hebt en het werken met gps en het met gps aan sturen van machinenes wat je tegenwoordig veel ziet en dat vind ik juist leuk.
Daarbij het zelf maken van dingen wat je niet heb moet je maken zeggen ze.
Ik hoop in de winter maanden de kamer leeg te hebben en dan een opknap beurt zodat alles gelijk fris en fruitig is tegen die tijd kunnen we ook mooi aan de control yoke,s gaan experimemteren en zijn we vast weer wat wijzer geworden.

Ik heb er zin in, iedereen hier een goede jaarwisseling en dat het maar een goed mooi 2019 voor de Fight Simulatoren mag worden en pas op met vuurwerk 😉
Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 27 jan 2019, 17:33

Goedenavond alleen

Ik ben zo om me heen aan het kijken naar pc,s en monitoren voor de mip paneel nu zag ik bij de BCC de JVC LT-19HA82U 18,5-inch HD LED TV is deze geschikt voor de mip panneel vind hem namelijk niet zo duur.
2 stuk heb ik van deze toch nodig?,verder heb je toch ook een 10 en 16 inc scherm nodig?.
Verder komt de kamer langzaam leeg en kan ik dus beginnen met het opknapen.
Wat ook op me wensen lijst staat is een bovenfrees van proxxon klein maar ook wat groter voor onderander het nodige frees werk vaan onderdelen een draaibankje zou ook niet verkeert zijn.
De bedoeling is dat ik eerst mijn yoke,s gaat maken en dan de andere uitdaging de throttle,s en de rudders.
Dan nog een ding betreft dus de Auto pilot en de auto throttle als deze dus servo/motor aangedreven zijn hoe doen jullie dit als je dan handmatig bestuurd?,is het dan net een auto die je aanduwd transmissie of staat die in zijn vrij door middel koppeling door magneet net als een airco,het laatste lijkt me eerlijk gezegd het mooist.
Verder zou ik graag een keer met een echte sim willen vliegen en het leren hiervan zodat ik ook het gevoel van de besturing krijgt lijkt me namelijk toch wel handig😁
Hieronder wat specs van de jvc led tv

Groetjes Sebastiaan

Specificaties
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 18.5 inch
Schermtype LED
HD type Full HD
Beeldscherm vorm Vlak
3D Nee
HDR Nee
Beeldverhouding 16:9
Helderheid 160 cd/m²
Responstijd 14 ms
Smart TV
Smart TV Nee
Audio
Ingebouwde luidsprekers Ja
Aantal luidsprekers 2
Gemiddeld vermogen 6 W
Netwerk
Wi-Fi Nee
Ethernet LAN Nee
Poorten & interfaces
Aantal HDMI poorten 2
Prestatie
Dimming Nee
Design
Ambilight Nee
Kleur van het product Grijs
Energie
Energie-efficiëntieklasse A
Gewicht en omvang
Hoogte 27.3 cm
Breedte 44.3 cm
Diepte 4.1 cm
Hoogte met standaard 30.3 cm
Breedte met standaard 44.3 cm
Diepte met standaard 14.8 cm

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 27 jan 2019, 19:56

Swiss Bas schreef:
27 jan 2019, 17:33
Verder zou ik graag een keer met een echte sim willen vliegen
Misschien een krantenwijkje lopen? En dan:
https://www.vliegles.nl/simulator?utm_s ... gKWSvD_BwE

of:
https://www.aviodrome.nl/attracties/vluchtsimulators/

PW053
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door PW053 » 27 jan 2019, 20:20

Ik kan er nog een interessante aan toevoegen:
https://www.youtube.com/results?search_ ... l+training (als die link plaatsen mag hier?)*
Er staat ergens een tutorial tussen waarbij een beroeps piloot een 737 laat landen, zowel in een echte 737 alswel FSX...
Een van de kantekeningen die hij maakt is dat het landen met zo'n toestel in real life makkelijker is dan in FSX.....
De reden is het gemis van de "feel" met het echte gebeuren.

In de hoop dat je hier iets aan hebt, Mvg, Frank.

* anders gelieve dit bericht verwijderen, aub.

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 27 jan 2019, 20:31

arno schreef:
27 jan 2019, 19:56
[quote="Swiss Bas" post_id=270863 time=<a href="tel:1548606823">1548606823</a> user_id=7640]Verder zou ik graag een keer met een echte sim willen vliegen
Misschien een krantenwijkje lopen? En dan:
https://www.vliegles.nl/simulator?utm_s ... gKWSvD_BwE

of:
https://www.aviodrome.nl/attracties/vluchtsimulators/
[/quote]
Bij ons in Alphen zit IST Flicht training zij hebben onder ander 737 Sim.
Binnenkort ga ik eens bij ze langs.
Ze hebben een echte beweegbare sim hoe die verder is en van een 737 800 dat weet niet maar dat zien we vanzelf.

Groetjes Sebastiaan

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 31 jan 2019, 21:39

Hallo even een kleine update.

Gisteren heb ik kennis gemaakt met Ellen en Paul van IST bij ons in Alphen aan den rijn.
Man wat een Sim heeft die beste Man zelf gemaakt ongekend wat mooi petje af.
Binnenkort ga ik een afspraak maken om te vliegen maar ik heb al even kennis gemaakt met de yokes😍.
Verder komt de kamer beetje bij beetje leeg en kunnen we beginnen met het schilder werk en zo.
De planning is dat de kamer met de pasen geheel klaar is zodat we kunnen beginnen met het zelf maken van de yokes,tegen die tijd zal ik denk ik ook wel gevlogen hebben met de sim bij IST en weten we wat voor gevoel we er bij moeten hebben.
Verder van hoe te bouwen en zo van de yokes daar ben ik al druk mee aan het na denken en zo eerlijk gezegt wil ik hier mee zo spoedig mogelijk beginnen want dat gevoel van gisteren in de Echte Fokker cokpit dat is toch wel gaaf hoor.
Verder weet ik nu dat Flyengravity ook slechts om de hoek zit in Alphen dus ook daar maar snel een bezoekje doen lijkt me.

Een fijne avond verder.

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 02 feb 2019, 15:09

Goedemiddag ik ben bezig om te kijken naar de pc,s voor het sim gebeuren.
Nu ben ik hier al aan het zoeken geweest maar kan ik het nog niet echt vinden.
De vraag is dus wat heb ik allemaal nodig hebt om met minimaal 2 led tv,s tot max 4 stuks led tv,s de sim aan te sturen dus ook de mip cokpit voeding en de flight sim natuurlijk.
Hoe zwaar moet de pc zijn voeding kaarten prosim en zo en zo.
En op welk windows systeem draait de de boel op de home of de pro uitvoering.
Dit dus zodat ik bij ons hier bij de lokale pc winkel wat kan bestellen wat aan de eisen voldoet om mee te kunnen.

Alvast bedankt groetjes Bas

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 07 feb 2019, 15:11

Goedemiddag Bas,

2 tot 4 leds tv's in FHD, daar heb je een serieuze pc voor nodig. Minimaal een 4ghz quad core en een flinke videokaart (GTX2080 oid).
Ik gebruik 1x GTX1080 (inmiddels 2x) om 3x 65 inch tv's aan te sturen in FHD. Het werkt maar nog niet vloeiend.

Maar als we het over ca. 20 inch tv's hebben zou ik eerder voor een monitor kiezen dan een tv. Dan heb je ook genoeg aan een GTX1070/1080/2060.
Je hebt sowieso een goede kaart nodig om FSX of P3D goed te laten draaien.

Voeding is op basis van je uiteindelijke gekozen PC onderdelen (kun je online bereken). Ik heb zelf een 850W.
Mijn 3 cockpit pc's zijn alle Windows 10 pro.

Prosim heeft niet heel veel pc kracht nodig. Kun je makkelijk op dezelfde pc als je flightsim.
Wel heb je een 2e (simpele) pc nodig als je ook een fysieke FMC wil gaan inbouwen.

Groeten,
Dennis
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 07 feb 2019, 19:56

Goedenavond Dennis.

Bedankt voor de info nu hebben we iets waar we mee kunnen puzzelen bij de pc winkel.
Ik dacht zelf aan een gebruikte plus min 2 jaar oude Curved tv,s van bijvoorbeeld Samsung maar niet ouder dan 2 jaar,kwa grote zullen ze denk ik niet echt meer dan 1,10 m moeten zijn omdat de hoek maar 2,05 m is maar dat is een kleine meter daarna is het breder,met deze twee of 1 hele grote van plus min 1,5 m en dan twee kleindere verticaal er naast aan bijde kanten is ook een optie mits je daar het beeld van kan kantelen,ik heb het er bij ons hier bij de Media met een verkoper er ook gehad.
Verder heb ik mijn eerste Cap Mip metalen plaat gekocht in Aalsmeerderbrug bij de luchtvaard shop het bonnentje lijsten we maar in als de eerste aankoop :lol: doel hier van is de plaat deels te kopieren omdat ik met twee platen van deze het ook kan maken maar dan wel de Co kant in moet korten op zich de beste en snelste keus,alleen ik moet dan wel twee tillers inbouwen of het openstaande gat dicht maken zonder naad in me lakwerk :D.
Verder is de kamer bijna leeg en kan het opknappen begginen,dan rond de pasen verwacht ik swiss sense voor me nieuwe droom sim en dan wil ik nog een hbm frees kopen dus 🤑🤑🤑 maar dan kunnen we ook wat gaan maken.
En daarnaast gaan we over twee weken bij Paul van IST met de Full motion sim vliegen 🙈🙈.

Fijne avond groetjes Bas

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 08 feb 2019, 16:30

Mooi begin Bas :dup:

Voor info omtrent 2/3 tv's als view kun je ook op de site van Clement terecht.
https://www.flightdeck737.be/pc/visuals/

Groeten,
Dennis
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 08 feb 2019, 19:56

Mooie Link Dennis.

Hieronder heb ik de link voor de liefhebber van IST ( heb hem even erbij geplakt )

http://istflighttraining.nl/flight-simulator/

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 09 feb 2019, 17:40

Ja inderdaad dennis de gtx 1080 of de 2060 al scheelt het wel wat euro,s.

Goed we gaan zodra de vloer in de kamer af is eerst inversteren in een HBM Frees machine met een grote tafel ook weer even dik 1300 euro 😱 en met optie een electriesche tafel aansturing maar dan heb je wel wat zeg ik dan maar en kunnen we op draai werk na bijna alles gaan maken daarbij wilde ik eerlijk gezegd altijd een frees machine omdat ik graag met me handen werk.
Daarom vind ik deze nieuwe hobby ook zo mooi goed op pc gebied is het wel wennen omdat het op het normale pc werk na voor mij onbekend terein is.
Nu ben ik eerste instantie dus aan het kijken wat heb ik nodig wat kost het ja geld 😁 maar de planning is als volgd.
Yokes bouwen.
Frame Sim bouwen met ingebouwde yokes.
Rudder pendalen maken
Mip paneel heb ik al deel van metaal gekocht op maat en al alleen nog de Co kant deze kunnen we zelf maken.
Throttle wil ook ook zelf maken.
De basis is denk ik een goede werkende Yokes vandaar dat ik hier mee wilt beginnen natuurlijk het liefst met servo aandrijving maar laten we ze eerst maar eens maken😉.
Maar dan de aansturing van de potenmeters toevallig zag ik gisteren een fimpje hier van met een eindaandrijving op de pottenmeter en dan zijn we op het punt dat ik toch moet testen dus een pc en schermen zijn dan handig.het hoeft natuurlijk niet het beste dan te zijn omdat ik in de bouw zit,dus voor de led tv,s deze wil ik gebruikt kopen en ik dacht aan Curved tv,s prosim kan toch ook met een beta uitvoering tijdelijk
Goed eerst de kamer klaar zien te krijgen daana kijken we weer verder.

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 21 feb 2019, 17:33

Goedenavond.

Ik kan twee nieuwe led monitors kopen voor de mip nu is de aansluiting analoog maakt dit voor de mip uit?.

Mvg Sebastiaan

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 24 feb 2019, 00:48

Persoonlijk zou ik kiezen voor digitaal (DVI / HDMI), maar VGA is ook prima.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Building at Home”