dennis zijn b737 project

Thuis een complete cockpit aan het nabouwen? Een paar klokjes op je bureau? Of een volledig ingerichte 747? Laat het ons zien!

Moderator: Moderator-groep

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Re: dennis zijn b737 project

Bericht door ph-dla » 29 mei 2017, 10:24

hallo

Na mijn yoke gedemonteerd te hebben , Ben ik aan de slag gegaan met de bevestinging stuur / staander met potentio meter en snaaarwielen , En dat is gelukt .

Afbeelding

Vervolgens heb ik in de staander staafjes geboord zodat de staander in het midden van de pvc buis komt.

https://ibb.co/iDLGLv

Vervolgens heb ik de onderkant gemaakt , Met behulp van veren . Zodat deze terug komt in zijn neutrale stand.
https://ibb.co/f8XJYF
Afbeelding

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 21 aug 2017, 10:21

Hallo iedereen

Weer een kleine update van de stand van zaken.

Update van P3d v3 naar P3dv4
Update computer naar i7 en 32gb geheugen en een 1070gtx
Beamer optima 1070 short trow

Het afwachten voor de nieuwe versie van Prosim 737 , Want de oude versie Prosim 737 v 1.50 Werkt niet echt goed met P3dv4. ( lag )

Tevens een overhead besteld , die komt vandaag binnen. ( https://flightsimulatorparts.com , waar ik ook me mip gekocht heb )
Ook heb ik een 737 seat gemaakt van mdf .

Afbeelding

De schuimfoam voor de zitting en rug leuning moet nog aangeschaft worden , En dan moet er bekleed worden.

Me yoke daar ga ik nu weer mee verder, Had eerst me nieuwe pc uitgeprobeerd e.d .
Ook de mip wil ik verder gaan afmaken , Landings gear , en de bedrading verder wat mooier maken .
Kortom nog genoeg tedoen .

Zo kleine update , en ik houd jullie op de hoogte.

gr dennis
Afbeelding

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 22 aug 2017, 12:14

Het is inderdaad weer tijd om aan de cockpits te rommelen :mrgreen:
Ik zal binnenkort ook weer wat updates toevoegen aan mijn cockpit.

Mooie stoel tot nu toe :dup:
Is dit niet wat voor je ? http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=57&t=20688
Afbeelding

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 22 aug 2017, 20:18

Dennis , die heb ik al een tijdje in huis :D

gr dennis
Afbeelding

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 24 nov 2017, 10:57

Hallo iedereen.

Zo het weer begint weer flink koud te woorden , Rede om in de avond uurtje te knutselen. Maar het hoeft morgen niet af dus doe ik rustig aan .

Inmiddels heb ik de overhead binnen, frame gemaakt en alle paneeltjes gemonteerd in het frame. ( frame om solderen en monteren makelijker temaken. )

Afbeelding

Je kan zien dat de panelen mooi zijn , enige minpunt zijn de meegeleverde schroeven , Als je de schroeven vast draait dan lat de verf los. ( dus dat word koppen schuren en spuiten )
Verder zitten alle gauge modules er in , Die worden aangestuurd met een pololu servo kaart, Met de prosim software.

verder heb k een Elec Panel design gekocht ( flightsimparts ) en aangepast , zodat je door het venstertje niet het groene pcb board ziet. En deze aangesloten op een pokeys56E card.

Afbeelding

Na bevestiging in paneel ziet het er zo uit.

Afbeelding

Niet gek , Heb het venstertje ook geplakt met auto zonnefolie , Je ziet nu niks meer door het venstertje , En de helderheid is perfect.

Verder heb ik div panelen voorzien van leds en bedrading , Voor de aansturing van leds ga ik zelf Leds extensionboards maken . stukker goedkoper . ( word vervolgd als de pcb binnen zijn . )

Als je goed kijk heb ik de backlight ook al geplaats met ledstrips 12 volt , Die ik regel met een dimmer. Resultaat mag er ook zijn , Foto volgt .
Dus genoeg dingen solderen en aansluiten.
Maar rustig aan :D

gr dennis
Afbeelding

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 24 nov 2017, 16:51

Lekker bezig :dup:
Old school cockpit bouwen.. de leukste topics om te volgen.
Afbeelding

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 29 mar 2018, 11:39

hallo

Het is best rustig op de site afdelling cockpitbouw.
Maar in de achtergrond wel bezig met de 737 OVH , Zoals jullie hebben gelezen had ik een ovh gekocht uit engeland.
Deze ben ik bezig met bedraden en aansluiten op : Pokeys en Phidgets en polulu kaarten .
en alle schakelaars draden solderen en leds . . En dat zijn er een heleboel.
Denk dat er wel 100 meter draad in zit
Dus ben al een tijdje bezig met dit project , Zoals je weet op mijn gemakkie.
Hierbij heb ik dit ( you tube ) filmpje gemaakt. Met de stand op dit moment. Ik gebruik Prosim 737 software wat alles zeer gemakeljk te progammeren is ( leds en schakelaars )
Deze is nog niet helemaal voltooit , ongeveer 70 % .

https://www.youtube.com/watch?v=QpVuQnE9wmk

Als dalijk alles werkt ( gauges ) en de draden zijn netjes weggewerkt , Maak ik weer een klein filmpje.

gr dennis
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Building at Home”