fs2002 freezes at startup

Verzameling vragen en antwoorden over FS2002 en oudere versies.

Moderators: greencan, Moderator-groep

fs2002 freezes at startup

Berichtdoor kwiekk op 01 jan 2016, 23:52

hello,

Since today i cannot start fs2002. It freezes at startup/ loading elevation...

Anyone knows what the problem might be?

best regards,
Karel
kwiekk
Observer
Observer

Re: fs2002 freezes at startup

Berichtdoor arno op 04 jan 2016, 18:24

Kan iemand Karel verder helpen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor greencan op 04 jan 2016, 18:38

Let's give it a try..
What happened between today and yesterday?
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 04 jan 2016, 19:57

kwiekk, uit je eerste bericht begrijp ik dat je het Nederlands ook beheerst. Het doet mij eerlijk gezegd enigszins zuidelijk aan? In elk geval zal ik in onze eigen taal reageren; dit is tenslotte een Nederlandstalig forum.

Ik heb geen idee; ik ben van FS'98 in één keer overgestapt naar FSX. Maar Windows houdt diverse logboeken bij en daarin wordt ook bijgehouden welke fouten optreden. Wat overigens niet wil zeggen dat die fouten ook zo helder zijn dat ze naar een eenduidige oorzaak verwijzen.
Er zijn verschillende manieren om in die logboeken te komen; verschilt ook iets per versie van Windows. In de oudere versies is de simpelste methode de zoekbalk die linksonder verschijnt als je op de startknop klikt. Type in de zoekbalk 'logboek' en dan verschijnt er een lijstje van één of enkele logboeken. Kies 'Logboeken'. Daarna moet je waarschijnlijk toestemming geven. Dan verschijnt een nieuw venster in drie kolommen. In de linkerkolom kies je 'Windows logboeken' waarna diverse logboeken vermeld staan. Kies 'Toepassing'. In de middelste kolom verschijnt nu een gigantische lijst gebeurtenissen. Zoek daarin naar een fout die plaatsvond op het tijdstip dat FS2002 vastliep.
Het zoeken kan vereenvoudigd worden door in de rechterkolom op de trechter 'Huidig logboek filteren' te klikken. In het menu dat dan verschijnt, selecteer je 'Fouten'.
Zodra de fout gevonden is, klik je die aan om een beschrijving te krijgen. Wellicht herken je daar zelf een oorzaak in. Anders moet je de tekst even kopiëren en in dit topic plaatsen zodat de bezoekers van dit forum daar op kunnen reageren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar FS2002 and older