AI flight planner voor Fs9 en FSX

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
greencan
Site Admin
Site Admin

AI flight planner voor Fs9 en FSX

Bericht door greencan » 22 jul 2012, 20:39

Wie mijn ADE tutorials heeft bekeken en misschien wel uitgevoerd zit nu met een aantal?? vliegvelden die geen AI traffic hebben. Nog niet...
Of misschien wil je op de al bestaande airports traffic hebben waar nu nog geen traffic is.
En dan niet de standaard AI pakketten met al die vliegende sigaren -ze kunnen wel gebruikt worden, nee, je eigen vloot. Voor elk gewenst toestel een of meer flightplannetje(s) maken zodat er wat leven in de brouwerij komt op het moment dat jij dat wilt.
Ik kwam hier terecht:
http://stuff4fs.com/open.asp?Folder=AIFP&JS=TRUE
En dat ziet er nogal heftig uit.
Er zit bijna 15 meter handleiding bij (49 A4'tjes) waar alles wel instaat, maar waar ik in het begin weinig van begreep.
Bij mij gaat het andersom: Eerst moet ik alles zelf uitvogelen en daarna begrijp ik pas wat er in de handleiding bedoeld wordt.
Dat uitvogelen is gelukt, maar heeft behoorlijk wat tijd gekost.. :mrgreen:
Als je opeens in de gaten hebt wat de bedoeling is, is het vrij simpel, zoals zo vaak.
En dus zit ik aan weer een eigen handleiding te denken, of eigenlijk twee: Bij het ADE gedeelte moet nog een deel 5 komen over het geschikt maken van een airport voor AI traffic. (De meeste grotere standaard airports zijn dat al,maar niet altijd).
Maar...ik heb geen idee of hier belangstelling voor bestaat.
Zo ja, dan ga ik aan de slag.
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Re: AI flight planner voor Fs9 en FSX

Bericht door arno » 22 jul 2012, 21:26

Als jij de manual van AI-flightplanner wil vertalen naar de Nederlandse Taal dan zal dat vast prettiger te lezen zijn :mrgreen: Maar daardoor heb je dan ook deel 5 van je ADE nodig, toch?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 24 jul 2012, 11:18

Handleidingen zijn heel vaak een probleem: er staat vaak met veel te veel woorden te weinig in en soms ontbreekt essentiële informatie die je nodig hebt om te begrijpen hoe iets werkt. Dat de velletjes aan elkaar gelegd samen 15 meter papier opleveren, betekent waarschijnlijk dat dat niet zo'n heel goede handleiding is.

Het moet mogelijk zijn om de essentie uit te leggen op twee velletjes A4 en voor de details zijn dan meestal nog enkele velletjes nodig. Een goede handleiding heeft een logische structuur waarin de uitleg van 'grof' naar 'fijn' gaat.

(Ik heb eens op kosten van mijn toenmalige baas een dure cursus voor een professioneel tekenprogramma gevolgd. De docent begon met uit te leggen hoe je moet plotten. Als ik docent was, dan zou ik eerst uitleggen wat de basisbestanddelen van het programma zijn om daarna uit te leggen op welke manieren je een lijn trekt en positioneert. Je komt pas aan plotten toe als je tekening klaar is.
Tegenwoordig beginnen de meeste handleidingen met veiligheidsvoorschriften, zelfs bij simpele apparaatjes waar hoogstens een batterijtje van 1,5 Volt in zit.
Dit is dus allemaal precies zoals het niet moet >< ).

Ik ben zeker geïnsteresseerd in een handige handleiding voor het installeren van mijn eigen (AI) vliegtuigen zoals ik ze wil hebben. Greencan, als jij de moeite wilt nemen om zo'n handleiding te schrijven die ik in één avond begrepen en toegepast kan hebben, dan zal ik je daar erkentelijk voor zijn!
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 24 jul 2012, 17:05

Gelukkig toch nog iemand!
Er lopen zo te zien niet al te veel AI knutselaars rond op DFS! :mrgreen:
Die handleidingen, dat is inderdaad vaak overkill. Aan de andere kant begrijp ik wel dat men alle mogelijkheden toe wil lichten, maar de manier waarop...Mijn laatste aanwinst, de F15 van Milviz, heeft een handleiding van 544 pagina's! :tap:
Nee, mijn manier is eerst recht toe recht aan, een beetje simpel misschien, maar de zijpaden kunnen later altijd nog. Met die zijpaden ben ik trouwens zelf nog bezig, want er valt veel uit te zoeken.
Door ervaringen te delen kunnen de leden elkaar telkens wat wijzer maken.
Ik ga aan de slag, en laat wel weten wanneer het ei gelegd is.
Afbeelding

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 27 jul 2012, 10:29

Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 27 jul 2012, 11:45

Is heel duidelijk, met alleen een paar verschijnselen waar je nog geen verklaring voor vond. Ik ga er binnenkort mee aan de slag!
Dank! :dup:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 27 jul 2012, 13:33

Hartelijk dank, als het gaat regenen en mijn verhuizing is achter de rug dan neem ik de tijd om te lezen. Ik had het nog niet zo snel verwacht :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 27 jul 2012, 19:10

Graag gedaan. Het blijft toch je hobby hè! :wink:
Afbeelding

zzip
Instructor
Instructor

Bericht door zzip » 10 mar 2013, 16:46

Bedankt Greencan :dup: voor deze duidelijke handleiding .
Ik was al enkele dagen op zoek naar iets dergelijks, totdat ik (alweer) op DutchFS :dup: uitkwam .
Alles is goed uitgelegd in mensentaal, zonder teveel blablabla .
Ik ga nu proberen met andere toestellen en andere velden .

Grtz

zzip
Afbeelding

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 10 mar 2013, 19:01

Inmiddels ben ik uitgebreid allerlei toestellen gaan testen. Daarbij vallen toch wel een paar dingen op.
1) Standaard kistjes geven geen problemen, maar daarbij moet ik melden dat ik ze niet allemaal heb getest.
2) Payware addons werken vaak ook probleemloos, maar er zijn uitzonderingen.
Nu zou ik een lijstje van mijn addons kunnen opsommen en wat ermee gebeurt, maar dat lijkt me niet zinvol.
Wel kan ik wat voorbeelden geven van wat ik bedoel:
Zo heb ik bijv. een F111 van Virtavia. Als ik daar een plan voor maak en zelf ga vliegen met een standaard Cessna is er niets aan de hand. De F111 vliegt het plan zonder problemen.
Stap ik zelf echter ook in een F111 -om samen te vliegen- dan loopt het zaakje na een paar minuten in de soep en krijg ik een CTD. (Crash to Desktop).
Ander voorbeeld: De C130 van Captain Sim is perfect inzetbaar, en een genoegen om aan het werk te zien vanuit elk ander toestel behalve de C130 zelf. Dan gebeuren er de vreemdste dingen, zoals het afvuren van flares tijdens takeoff.
Of: De B24 van Alpha Sim. Die vliegt het plan probleemloos, maar maakt een crashlanding en verdwijnt daarna uiteraard van de wereld.
Of: de F8F Bearcat van Vstudios, die draait alleen maar rondjes op de parking, maar komt nooit aan een takeoff toe...
3) De framerate kan bij de inzet van standaard en/of payware toestellen een forse deuk oplopen, maar het hangt van je pc af of dit een probleem wordt.
4) Standaard AI toestellen inzetten geeft geen problemen en ze zijn zeer frame-vriendelijk.
Bedankt voor je compliment, en laten we vooral ervaringen uitwisselen. :dup:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”