woai toestellen verwijder uit het niets op eham

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

woai toestellen verwijder uit het niets op eham

Bericht door jeremyvandoorn22 » 08 jun 2013, 20:43

Geachte FSers

Ik heb een klein probleempje met mijn woai toestellen op eham (aerosoft versie FS9)

als ik het spel opstart en begin om eham dan staat het lekker vol met toestellen maar wanneer toestellen willen gaan vertrekken zijn ze uit het niets verdwenen en vertrekken er wat eigelijk 15 toestellen zou moeten zijn vertrekken maar 3 de rest verdwijnt bij de gate al.

weet iemand wat het probleem is en hoe verholpen kan worden ik heb wel wat aanpassingen in het afcad gedaan met AFX misschien dat het hier mee te maken kunt hebben?

gr.

Gerbrandd
Instructor
Instructor
Contacteer:

Re: woai toestellen verwijder uit het niets op eham

Bericht door Gerbrandd » 08 jun 2013, 22:35

Het probleem hier is, denk ik, dat de toestellen automatisch verdwijnen omdat ze te lang moeten wachten op de andere AI toestellen. Ik geloof dat er op het internet ergens een file "AI Smooth" te vinden is, waarmee je deze wachttijden kan regelen. :wink:
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 08 jun 2013, 22:54

Gerbrandd schreef: ergens een file "AI Smooth" te vinden is,
http://flyawaysimulation.com/downloads/ ... -aismooth/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door jeremyvandoorn22 » 08 jun 2013, 23:57

Ik maak ook gebruik
Van ai-smooth maar dat helpt niet want voor dit probleem gebruikte ik ook al ai smooth en toen had ik nergens last van en het is ook enkeltje op eham andere luchthavens nergens last van kan het dan misschien zo zijn dat het afcad bestandje niet in orde is (AFX)

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 09 jun 2013, 08:41

Hier moet inderdaad iets anders spelen, de verdwijnende toestellen is een bekend probleem (eigenlijk een bekende, ingebouwde oplossing van Microsoft om eeuwigdurende files te voorkomen!), alleen gebeurt dat naar mijn weten niet (nooit?) aan de gate.
Pas als ze opgesteld staan voor de runway en dáár duurt het te lang, dan lossen ze op.
En er is één andere situatie waarin toestellen verdwijnen; als ze na de landing ontdekken dat er geen enkele parking vrij is, verdwijnen ze ook.

Een oplossing heb ik zo niet, zelf zou ik de afcad eens door het programma AFCAD of ADE halen, om te kijken of de 'fault finder' iets raars tegenkomt.
Al mag je verwachten dat Aerosoft niet zulke fouten laat zitten. :hm

Theo :wink:

(En, mede namens de anderen, welkom op Dutchfs Jeremy! :dup: )

jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door jeremyvandoorn22 » 23 jun 2013, 17:33

dankje wel theo

sorry voor later reactie maar heb ff niet op de com gezeten afgelopen tijd

dus als ik het goed begrijpt moet ik mijn afcad bestand eham02.bgl door een fault finder in de afcad programma laten gaan?

jeremy

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 23 jun 2013, 21:30

Het programma AFCAD, en zijn moderne broertje ADE hebben die mogelijkheid.
Je installeert het programma, opent de Afcad van je vliegveld en zoekt in het menu 'Fault finder'.
Of dat eham02.bgl is weet ik niet, vaak beginnen afcads met AF2. Maar als je het verkeerde bestand probeert te openen, zal ADE dat melden.
En hij maakt hem verder niet kapot. :)

Maar wat ik ook al schreef, Aerosoft is een maker van payware en dan mag je eigenlijk verwachten dat er geen fouten inzitten. :hm

Theo :wink:

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”