foutmelding bij installeren woai.

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

foutmelding bij installeren woai.

Bericht door kevinio1 » 17 aug 2013, 15:04

Hallo,

Ik wil met Woai vliegtuigen in fsx zetten bij een vriend.

Echter stuit ik steeds op het volgende probleem:

als ik het bestand heb aangeklikt die ik erin wil zetten, kom ik op de pagina waar o.a. de toestellen staan van die maatschappij. maar als ik vervolgens op install klik, krijg ik de foutmelding: toegang tot de map C:\program files\ woains\ D9B6387F is geweigerd.

Wat kan ik hieraan doen ?

bvd,
Kevin.

arno
Site Admin
Site Admin

Re: foutmelding bij installeren woai.

Bericht door arno » 17 aug 2013, 15:36

Het kan zijn dat je geen rechten hebt op de computer van je vriend. Als je daar inlogt als bijvoorbeeld "gast" of met een eigen naam, anders dan admin, dan kan je niet in "program files" komen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 17 aug 2013, 15:50

nee, dat is het niet, we zitten op het administrator account, had ik al nagekeken...

nu krijg ik weer een andere foutmelding:

Toegang tot het pad C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\SimObjects\Airplanes\WoA_AIA_EMB_170\model.no_refl is geweigerd.

bij andere packages is het steeds weer iets anders wat geweigerd word...

ik hoop dat iemand nog een oplossing weet. [vlieg]

Crawlerguy
Observer
Observer

Bericht door Crawlerguy » 17 aug 2013, 17:05

Virusscanner die loopt te etteren misschien
(Ik roep ook maar iets)

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 17 aug 2013, 17:10

kevinio1 schreef: D9B6387F
Een kreet die mij ook helemaal niks zegt Kevin. Heeft je vriend de extensies aanstaan? Dan kunnen we zien wat er achterstaat, .zip, of .txt of nog iets anders.

En de virusscanner zou moeilijk kunnen doen bij het binnenhalen van een zip. Eenmaal binnen lijkt me dat niet het probleem.

In de map woains staan de .zips die jullie gedownload hebben?

Theo :wink:

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 17 aug 2013, 20:55

Ik had inderdaad ook al aan de virusscanner gedacht, maar als inderdaad het bestand al binnen is, lijkt me dit het probleem niet. We hebben alle gedownloade bestanden in een map staan. Maar steeds geeft hij een ander toestel wat word geweigerd. Het zijn gewoon .zip bestanden. We hebben precies gedaan wat ik bij mij ook doe, ik heb met mijn telefoon de pc thuis overgenomen, alles wat bij ingesteld staat vergeleken met de instellingen op zijn pc, maar alles staat hetzelfde...

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 17 aug 2013, 21:37

Toch, gevoelsmatig volg ik Arno en denk aan rechten, vanwege dat 'weigeren'. :hm Je kunt eens een testje draaien buiten FSX en vooral, buiten 'program files'.

Maak een leeg mapje aan (Woai-test bijvoorbeeld, met daarin de map SimObjects en daarin de map Airplanes) op het bureaublad en plaats daarin een kopie van fsx.exe.
Zoek die mappen dan op bij 'FSX path' en 'FSX subfolder' in de Installer van WoAI en kijk eens of hij daar wel wil installeren.

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 17 aug 2013, 21:47

Oké... Nouja, op die pc is er maar een account, dus het lijkt me toch niet aan de rechten te liggen. Ik ga toch proberen die test bij hem uit te voeren, je hoort het resultaat nog. Bedankt voor het meedenken alvast !

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 17 aug 2013, 22:40

Staat hier de mogelijke oplossing? Read Only? http://nl.hardware.info/forum/threads/2 ... -geweigerd
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 18 aug 2013, 15:20

Ik heb nu de test van Theo geprobeerd uit te voeren, hierbij is het resultaat weer hetzelfde. Ook het artikel van arno heeft geen resultaat....

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 18 aug 2013, 15:44

Hm, lastig.. :hm
kevinio1 schreef:toegang tot de map C:\program files\ woains\ D9B6387F is geweigerd.
Heb je nog kunnen achterhalen wat dat D9B6387F is Kevin? Want dat is geen gebruikelijke WoAI naam.

Edit, ik las nog even terug. Je schrijft dat er telkens bij een ander pakket, iets anders geweigerd wordt. Dat 'Iets anders' is neem ik aan een ander toestel? Dan weer een EMB-170, dan weer een AIA737-200?
De Installer probeert dus de map te openen van een eerder geplaatst AI-toestel om daar een nieuwe texture, van de nieuwe maatschappij aan toe te voegen. En dat mag hij niet. En dan kom je toch weer bij die verhipte rechten uit.
En dat kunnen dan weer rechten zijn op elk van de mappen die jij eerder noemde; C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\SimObjects\Airplanes\WoA_AIA_EMB_170\
Misschien heeft jou vriend rechten op C:\Program Files (x86) maar niet op Microsoft Games. Of wel op C:\Program Files (x86)\Microsoft Games maar niet op Microsoft Flight Simulator X. Kijk ze allemaal even na.

Dat ik jullie het bureaublad liet testen heeft te maken met het rechtenverhaal wat we al eerder op Dutchfs tegenkwamen; gebruikers voegden een nieuwe repaint toe (wat WoAI ook wil!) en mochten vervolgens geen aanpassingen doen in de aircraft.cfg (wat nodig is om de repaint te zien en wat WoAI ook probeert).
Door het bestand aircraft.cfg op het bureuablad te zetten en dan met kladblok de tekst aan te passen, en daarna het bestand weer terug te plaatsen in het vliegtuig, lukte het wel.

Ook dat zou je nog eens kunnen testen. Dan ga je naar die map van de WoA_AIA_EMB_170 en opent de aircraft.cfg met kladblok. Je krijgt dan gewone tekst te zien.
Probeer dan eens helemaal bovenaan een regel toe te voegen die begint met //. De regel doet dan verder niks.

Dus, voorbeeld:

[fltsim.0]
title=Aviat Husky A-1B TD
sim=Aviat Husky A-1B
model=
panel=
sound=

wordt:
// grappig vliegtuig
[fltsim.0]
title=Aviat Husky A-1B TD
sim=Aviat Husky A-1B
model=
panel=
sound=

En kijk eens of je het bestand dan mag opslaan. Lukt dat niet, dan gaat er toch iets niet goed met de rechten.
Knip het bestand dan eens en plak het op het bureaublad en probeer het nog eens. Lukt het dan wel en kun je hem ook weer terugzetten bij het toestel, dan gaat het zeker om rechten.

En zou je dat ook niet mogen op het bureaublad, tja... dan begint het op dictatuur van Windows te lijken; daar zou je 'alles' moeten mogen! :mrgreen:

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 18 aug 2013, 16:07

kevinio1 schreef:D9B6387F
Als je koekeld op die foutmelding dan krijg je o.a. een youtube-filmpje hoe het op te lossen of je kijkt
op onderstaande link: http://www.flightx.de/board4-microsoft- ... ndex2.html

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 18 aug 2013, 19:23

Het is toch opgelost ! Theo, inderdaad, emb170 etc.
Nu hebben we een filmpje op youtube gevonden, waarin staat dat je de installer niet gewoon moet openen, maar via de rechtermuisknop op 'uitvoeren als administrator' moet klikken.

Hartstikke bedankt voor het meedenken hieraan!

Groet, Kevin.

Ps: link van filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QS22JB9w6uk

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 18 aug 2013, 19:31

Ah, dus toch die rechten! >< Heerlijk toch, dat je (bijna) alles mag op je eigen computer? :lol:

Theo :dup:

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 18 aug 2013, 19:38

Toch prettig dat men de artikelen leest op dit forum. Bijna een jaar geleden werd dat ook al geadviseerd. :fl:

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 41#p237141

kevinio1
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door kevinio1 » 19 aug 2013, 09:20

Jup, hahaha :D

Mijn excuses, ik heb gezocht, blijkbaar niet de goede termen gebruikt ?

Kevin.

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”