Faib vs WOAI

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Ruudie
Instructor
Instructor

Faib vs WOAI

Bericht door Ruudie » 07 dec 2015, 09:18

Goedemorgen.

Na een tijdje te hebben rondgezocht op dit forum, heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Ik heb een tijdje geleden kennis gemaakt met FAIB. een leuk gratis alternatief voor WOAI.
Na een reinstal van FSX, heb ik eerst een paar kisten van FAIB geïnstalleerd, en die werken perfect!
maar nu ik een woai pakketje van KLM en Transavia heb geïnstalleerd, zijn de FAIB kisten ineens nergens meer op het vliegveld te bekennen!
Ik zou niet weten waar dit aan ligt. misschien dat ze een gate moeten delen met een WOAI kist ofzo?

Weet iemand hier hoe ik ze weer terug kan krijgen? want ik kan met herinneren dat ik ze voor de reinstal van FSX nog wel beide op het vliegveld had staan.

Belangrijk is wel dat ik toen eerst WOAI had geïnstalleerd, en daarna pas FAIB. Maar ik dacht dat dit geen probleem zou moeten zijn?

Goeten, Ruud

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Faib vs WOAI

Bericht door Kevin » 07 dec 2015, 23:16

FSX kan overweg met zowel traffic dat voor FSX als traffic dat voor FS9 gemaakt is. Maar als je zowel FS9 als FSX traffic door elkaar heen gebruikt, gaat het mis. FSX laat dan nog maar één van de twee zien. Je zult dus alle FS9 traffic moeten omzetten naar de FSX standaard. Hier kun je het programma AI Flight Planner (AIFP) voor gebruiken.
Afbeelding

Ruudie
Instructor
Instructor

Bericht door Ruudie » 08 dec 2015, 17:02

Kevin,

Bedankt voor je antwoord. Ik had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker.
Ik ga me eens verdiepen in het omzetten van de woai kisten.
Veel dingen moet ik (opnieuw) onder de knie krijgen, omdat ik er een jaar niet meer mee gespeeld heb i.v.m drukte op het werk.

Ruud

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 dec 2015, 20:50

Als je AIFP gedownload/geïnstalleerd hebt, kies je voor Files > Convert FS9 traffic files to FSX. In het dan verschijnende venster kies ik zelf altijd de hoofdmap van FSX, zodat ik zeker weet dat er niets wordt overgeslagen. De rest wijst zich vanzelf. Hopelijk heb je hier iets aan! :dup:
Afbeelding

Ruudie
Instructor
Instructor

Bericht door Ruudie » 08 dec 2015, 22:37

Kevin,

Bedankt voor je bijdrage.
Het is gelukt en nu staan alle FAIB en WOAI kisten netjes op Schiphol. Nu nog even een paar gates toewijzen en dan is het helemaal perfect.

Maar het werkt in ieder geval.

Bedankt

Ruud

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 dec 2015, 09:54

Super! :dup:
Afbeelding

Plaats reactie