Bepaalde liveries niet zichbaar na aanpassing schema

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bepaalde liveries niet zichbaar na aanpassing schema

Bericht door jeremyvandoorn22 » 19 mar 2016, 21:14

Goede avond alle,

Ik heb een probleempje, ik heb de afgelopen tijd heel veel vluchtschema's ge-update (aifp2) van zomer naar winter of andersom, nu loop alles vlekkeloos behalve bij twee pakketten van easyJet en flybe wat me nu opvalt bij bijvoorbeeld easyJet is dat ik enkel de gewone liveries wel kan zien, maar de special liveries zijn niet zichtbaar terwijl deze wel goed in de map staan, dat geld ook voor de flybe daar zie ik bijvoorbeeld weer niet de liveries Bombardier purple, alleen de embrears

Wat kan de oorzaak zijn dat deze niet zichtbaar zijn terwijl deze wel goed in de mapstaan en overeenkomt met de aircraft.cfg bestand?

De vlucht schema's zijn afkomstig van avsim AIG

Gr jeremy

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Bepaalde liveries niet zichbaar na aanpassing schema

Bericht door arno » 19 mar 2016, 21:25

In het verleden hadden we hier ook een vraag over. Toen werd het opgelost door heel goed te controleren dat de naam van de map correct is en de vermelding in de aircraft.cfg ook echt overeen stemt.
Vaak wordt er over heen gekeken/gelezen. Woordblindheid. Hoeft maar 1 verkeerd teken te staan of iets zijn vergeten.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door jeremyvandoorn22 » 19 mar 2016, 21:31

De texture map en de title komt allemaal overeen dus daar zit de fout niet heb ze al verschillende keren nagekeken daarom snap ik niet dat het niet werkt terwijl alle andere aanpassingen wel werken

jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door jeremyvandoorn22 » 23 mar 2016, 20:12

Ook heb ik net geprobeerd om de vluchtplan van jet airways m.b.t schiphol geprobeerd te programeren via Ttools, alleen zijn de vluchten niet zichbaar, het lijkt er op of de bestand beveiligd is dat he helemaal geen wijzigingen aan kan brengen !!

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin » 25 mar 2016, 13:18

Ik ga er even vanuit dat dit FSX betreft, anders kun je onderstaande negeren.

Heb je gecontroleerd of alle AI bestanden (.bgl) ófwel de FS9 indeling hebben, ófwel de FSX indeling? FSX kan AI traffic laden uit bestanden met zowel de FS9 indeling als de FSX indeling, maar niet beide. Zit er bijvoorbeeld per ongeluk één bestand met de FS9 indeling tussen, dan zie je alleen nog maar alle verkeer uit FS9 bestanden. De bestanden met FSX indeling worden dan genegeerd.

Gelukkig kun je m.b.v. AIFP2 bestanden met FS9 indeling omzetten naar de nieuwere FSX indeling.
Afbeelding

jeremyvandoorn22
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door jeremyvandoorn22 » 27 mar 2016, 16:04

Ik speel FS9, dus dan heb ik weinig aan de informatie, maar wat ik raar vind ik heb de jet airways pakket voor FS9 nu heb ik geprobeerd de vluchten van eham toe te voegen maar ik krijg de vluchten niet te zien waar kan het aanliggen lijkt wel of de bestand beveiligd is, want de er zater verder geen fouten in de vlucht planning

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”