WoAI tutorial / Mega Airport X

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Gesloten
Ikkeweer
Instructor
Instructor
Contacteer:

WoAI tutorial / Mega Airport X

Bericht door Ikkeweer » 19 aug 2008, 16:35

Topic 1: De WoAI tutorial.
Topic 2: De WoAI problemen.
Topic 3: De Mega Airport X AI problemen.

Hey allemaal. Ik heb ongelooflijk zitten prutsen met WoAI Traffic, en had ongelooflijk veel problemen.. Na een tijdje had ik het door, en ik dacht, laat ik voor andere een ''tutorial'' maken voor WoAI. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :lol:

1) Ga naar http://www.world-of-ai.com en klik linksbovenin op ''WoAI Installer''.

2) Wanneer je daarop heb geklikt, download dan .Net Framework 2.0 (als je die nog niet hebt)

3) Wanneer je die hebt geinstalleerd, ga dan terug naar ''WoAI Installer'' en ga naar het kopje
''Installation of the Installer''. Klik op ''here'' dat onder het kopje staat, en download de installer.
(Je kan hem het best op het bureaublad uitpakken en daar de installer neerzetten).

4) Ga dan weer naar http://www.world-of-ai.com en klik weer op ''WoAI Installer''. Klik daarna
op ''World of AI Packages'', en daarna op ''All World of AI packages''. Als je naar onder scrollt, zie je
allemaal merken staan (Zoals KLM, Transavia, Lufthansa, etc...)

5) Maak een nieuwe map op je bureaublad of een eigen keuze. Daar sla je de AI bestanden op.

6) Wanneer je dat hebt gedaan, ga terug naar de site en download een paar leuke bestanden. Je kan het
best beginnen met KLM (cityhopper), transavia en arkefly. (Eigen keuze !). Je kan bovenin op ''Country''
klikken, zo komt alles op alfabetische volgorde de staan.

7) Wanneer je een paar bestanden hebt gedownload en hebt opgeslagen (PAS OP, PAK HET BESTAND NIET UIT !),
ga naar de WoAI Installer op je bureaublad, en ga naar de map waar je je bestanden hebt opgeslagen. Klik
next totdat je ''install'' ziet. Installeer het en klik ''restart'' om meer bestanden te installeren. Wanneer je klaar
bent sluit je de installer af en kan je gaan vliegen :lol:

Hoop dat het een beetje helpt :wink:

TOPIC 1 van 2
Laatst gewijzigd door Ikkeweer op 22 aug 2008, 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/user/FsxHDmovies

Ikkeweer
Instructor
Instructor
Contacteer:

Re: Uitleg WoAI Traffic

Bericht door Ikkeweer » 19 aug 2008, 16:41

FOUTEN
TOPIC 2 van 2

Wanneer je zoiets ziet opkomen: (of iets anders) Installeer dan de WoAI installer opnieuw. Doet ie het nog niet? Download dan het bestand opnieuw. Doet die het nog niet? Dan zal je waarschijnlijk zelf een fout maken.
(PAK HET AI BESTAND NIET UIT ! NIET NOOIT NIET !!)
Als je een fout of een ander bericht krijgt, en het is niet duidelijk en niet vermeld, plaats een topic en ik (en waarschijnlijk ook andere) zullen er alles aan doen om het op te lossen.

Ikkeweer
Instructor
Instructor
Contacteer:

Re: WoAI tutorial

Bericht door Ikkeweer » 22 aug 2008, 10:35

Aerosoft mega airport X - WoAI Traffic probleem.

Sommige van jullie hebben misschien een Mega airport X bestand van Aerosoft, of gaan die nog halen. Als je daarvoor AI Traffic van WoAI hebt gebruikt, zullen deze AI vliegtuigen niet meer vliegen met mega airport X. Dat komt vanwege de aircraftschaduw. Wanneer die aan staat, zullen er geen AI vliegtuigen vliegen. (nergens). Wanneer je de aircraftschaduw uit zet, stijgen ze allemaal weer op (en landen hopelijk ook).

Er zijn nog meer problemen maar die heb ik nog niet ontdekt (ben er nu met 2 bezig). Als je probleem hier NIET
tussen staat, kijk dan af en toe ofdat er een nieuw topic is met jou fout erin. Je kunt me ook een PM sturen met jou fout.

Groetjes,

dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Contacteer:

Re: WoAI tutorial / Mega Airport X

Bericht door dAniel #42 » 22 aug 2008, 12:25

Het probleem kan verholpen worden door de shadows uit te zetten, het probleem is echter niet de shadows.

- Aerosoft haalt een truuk uit om mooiere textures op de grond te krijgen dan op de officiele manier mogelijk is.
- WoAI en bijna alle andere Traffic Add-on's gebruikenFS9 compilers om hun vliegtuigen te maken

Deze combinatie zorgt ervoor dat als schaduwen aanstaan, de FS9 vliegtuigen niet meer te zien zijn (let wel... ze staan er wel, maar je ziet ze niet).

Ik dacht dat dit alleen voor SP2 geldt.

Je kunt dus: Schaduwen uitzetten, SP1 gebruiken, een AI add-on met echte FSX toestellen gebruiken of geen Mega Airports gebruiken.

Daniel
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick » 22 aug 2008, 18:09

Mooie handleiding Mannen, thanks

Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Bericht door Tsaar Martijn I » 24 dec 2008, 21:20

Ik heb een vraag. Kan je de bestanden meerdere keren gebruiken.

Ik heb namelijk de pech dat ik op mijn systeem geen nieuwe ai pakketjes kan installeren die ik al gedownload had.

Ik vindt dit vreemd want ik kan me herinneren dat ik ooit een paar aan een vriend heb gegeven en die kon ze gewoon installeren.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 26 dec 2008, 10:40

Waarschijnlijk denkt de Installer dat jij die pakketjes al hebt!
Start de Installer maar een op en ga via <Next> naar het startscherm en dan <Expert>.
Grote kans dat die maatschappij daar al bij staat.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan, maar het lijkt me dat je daar eens een maatschappij moet selecteren, en dan 'Delete Airline' moet drukken.
En vervolgens het pakketje opnieuw installeren..

Eerst eens één, om te proberen.. :D

Theo :wink:

Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Bericht door Tsaar Martijn I » 26 dec 2008, 10:42

Ik heb opnieuw de installer gedownload en hij doet het nu. Alleen ik heb een probleem als ik FSX op start. Dan komt er een fout melding dat er meerdere bestanden zijn met de zelfde naam.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM

PaulB
....
....

Bericht door PaulB » 31 dec 2008, 15:06

arno schreef:Liever houd ik alles over WOAI-traffic bij elkaar. Dan is/blijft het voor iedereen overzichtelijk. De maker/eigenaar van WOAI komt ook regelmatig op ons forum om mee te denken en oplossingen aan te dragen. Voor hem lijkt het mij ook prettig dat hij maar in één onderdeel hoeft te kijken. Zodra er echt iets van WOAI wijzigt en de installatie specifiek iets anders doet in FSX dan in FS9 dan wordt/is het tijd om ook een vraagbaak in FSX te maken.

arno
patrickb14 schreef:Prima, dan kiezen we voor de suggestie van Arno en kunnen fs9 en fsx vragen voor WOAI hier:

http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=82
En we sluiten dus hierbij dit topic.
Paul.

Gesloten

Terug naar “AI-Traffic”