Little Navmap

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Little Navmap

Berichtdoor Japio op 08 sep 2017, 08:02

Via FsVisions kwam ik het freeware programma Little Navmap tegen wat ik inmiddels heb gedownload, inclusief een 130 pagina,s tellende manual.
Het komt bij mij over als vergelijkbaar met Aivlasoft EFB maar dan uiteraard gratis. Alles wat met navigatie heeft te maken komt er in voor, dus ook Sids en Stars.
Elke maand moeten de nieuwe Airacs worden ingevoerd om althans up to date te blijven.
Ik vraag me af of iemand eral ervaring mee heeft en hoe het zit met de Airacs welke kennelijk van FsAerodata afgenomen moeten worden,ik heb al gekeken bij m,n laatste Airacs maar daar komt Little Navmap niet in voor.
Het zal toch niet zo zijn dat er tweemaal betaalt moet worden.
Bij voorbaat dank voor een reactie. :G:
Japio
Instructor
Instructor

Re: Little Navmap

Berichtdoor arno op 12 sep 2017, 19:17

Iemand kennis hiervan of ervaring mee?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Japio op 12 sep 2017, 19:33

Dank Arno voor de aandacht, inmiddels ben ik er na het lezen van de manual achter dat het een perfekt navigatie programma is voor zowel VFR alsook IFR, in feite onbegrijpelijk dat dit gratis is, ben er alleen nog niet achter hoe het zit met de Airacs omdat het niet voorkomt op de maandelijkse Airac cyclus van Navigraph.
Japio
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 12 sep 2017, 21:38

Japio schreef: ben er alleen nog niet achter hoe het zit met de Airacs omdat het niet voorkomt op de maandelijkse Airac cyclus van Navigraph.

Goed. Houdt ook ons op de hoogte als je meer weet.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Japio op 15 sep 2017, 11:17

Met dank aan Flightsim Eindhoven kwam ik te weten dat de gegevens niet via Airacs tot stand komen maar geimporteerd moeten worden vanuit je Flightsimulator.
Tevens komen er regelmatig updates voor LNM waarmee het e.e.a.wordt bijgesteld.
Japio
Instructor
Instructor

Keer terug naar Software