Orbx The Netherlands

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Orbx The Netherlands

Berichtdoor Japio op 30 apr 2018, 09:21

Afgelopen week was de release van Orbx Nederland, voorlopig alleen voor P3D v4, FSX volgt later. Ik gebruik nog steeds FSX dus moet voor een aanschaf nog even wachten, alhoewel ik wel ben geschrokken van de grootte, P3D v4 maar liefst 77 GB en FSX 24 GB - ben wel benieuwd wat die 53 GB extra voor P3D v4 meer geeft - maar let op want de installatie vergt het dubbele omdat het zo blijkt te zijn dat er eerst wordt geïnstalleerd op de C schijf en daarna pas op bijv. de schijf waar je Flightsim staat.
Voor een leek - en dat ben ik - komt dat toch wel vreemd over. Dan is het zo dat er voor P3D v4 een 1 meter pixel ground resolutie is terwijl dat voor FSX 2 meter is.
Ben dan toch benieuwd hoe dat er uit gaat zien voor FSX ondanks dat het foto scenery is. Maar ja , binnenkort kunnen we het zien. :G:
Japio
Instructor
Instructor

Re: Orbx The Netherlands

Berichtdoor FlipS op 30 apr 2018, 09:39

Je krijgt een downloadbestand dat gecomprimeerd is. Dat pak je uit en vervolgens wordt een koppeling gemaakt vanuit P3D/FSX. De bestanden worden dus niet tweemaal geïnstalleerd. Als de bestanden worden uitgepakt op de C:-schijf en je hebt FSX bijvoorbeeld op D, dan wordt op D geen ruimte gebruikt.
Je zou het downloadbestand kunnen verwijderen; je mag het vaak of bij sommige webshops zelfs onbeperkt opnieuw downloaden. Als je genoeg ruimte hebt, zou ik het laten staan; dan heb je het bij de hand als je de flight simulator opnieuw moet installeren.
ORBX installeert ook enkele hulpprogrammaatjes. Zou je bij een herinstallatie de uitgepakte bestanden koppelen via de Scenery Library, dan worden die programmaatjes niet geïnstalleerd. Als je de flight simulator opnieuw installeert, moet je ORBX scenery dus altijd opnieuw installeren. Ik weet niet uit mijn hoofd of je het downloadbestand of het uitgepakte bestand opnieuw moet installeren.

Verder ben ik wel benieuwd hoe ORBX The Netherlands er uit ziet. Ik heb onder andere ORBX England. Heel mooi, maar het is geen realistische scenery. NL2000 is veel realistischer.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Japio op 30 apr 2018, 10:36

Maar Orbx had m.i. de bedoeling om met Nederland - fotoscenery - de eerste scenery op de markt te brengen die zo realistisch als mogelijk over moet komen en zal niet te vergelijken zijn met Orbx Engeland wat weer geen fotoscenery is. Als ik een ingepakt bestand heb kan ik dat toch gewoon installeren en uitpakken op de schijf waar m,n Flightsim op staat, ik snap daarom niet waarvoor dat eerst op de C schijf moet worden gezet, ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Maar door dat gedoe met de pixels twijfel ik over de beeldkwaliteit maar ik moet natuurlijk niet voor m,n beurt praten, kan het pas beoordelen als ik het heb gezien.
Japio
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 04 mei 2018, 12:15

Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Japio op 04 mei 2018, 21:23

Eerlijk gezegd FlipS, heb ik geen ervaring met NL2000 , ben wel eens bezig geweest maar dat ging op de een of andere wijze niet goed omdat ik in feite ook niet wist waar ik moest beginnen maar in ieder geval bedankt voor de links, ook van Arno,waar ik me zeker in ga verdiepen.
Japio
Instructor
Instructor

Keer terug naar Software