Windows update mislukt

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PeterL
Instructor
Instructor

Windows update mislukt

Bericht door PeterL » 23 mei 2018, 20:38

Goedenavond,
Al geruime tijd doet zich het volgende irritante probleem voor.
Na het opstarten van de pc krijg ik de melding dat er een windows update klaar staat en geinstalleert kan worden door de pc te herstarten. Na het rebooten komt even later de melding dat de installatie is mislukt. Dit is ook terug te zien in instellingen/bijwerken en beveiliging. Weer herstarten levert hetzelfde resultaat op. kortom: je blijft bezig. Ik heb de bewuste update bij Microsoft gedownload en handmatig geinstalleerd, maar dan komt de melding dat deze update al geinstalleerd is!! Een zoektochtje op Google leert dat er vele gebruikers zijn met dit probleem, alle genoemde oplossingen werken niet. Ook heeft er al iemand met kennis van zaken naar gekeken, helpt ook niet.

Voor de volledigheid: het gaat om update KB4074588, Windows10 64bit versie 1709

Heeft iemand een idee??

Groet, Peter

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Windows update mislukt

Bericht door arno » 23 mei 2018, 20:54

PeterL schreef: versie 1709
Heb je de "aprilupdate" versie 1803 al geinstalleerd. Die onlangs is uitgekomen?

Misschien is die KB 4074588 al helemaal niet meer nodig?

edit: Bij mij staat die niet in de update geschiedenis. Heb ook windows 10 64 bit versie 1803

edit2: Ik lees in onderstaand bericht ( al gelezen?) dat je eerst een update deltapakket moet verwijderen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -kb4074588
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

PeterL
Instructor
Instructor

Bericht door PeterL » 23 mei 2018, 21:09

Dag Arno,
Ik zie nu dat er verschillende updates niet geinstalleerd zijn. 1804, 1802, 1805 3 x. Dit zijn meldingen die ik voorheen niet zag. Maar goed, maar weer eens afsluiten, herstarten en zien wat er gebeurt.

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 23 mei 2018, 21:14

PeterL schreef:. 1804, 1802, 1805 3 x. .
Deze snap ik niet. Microsoft is met Windows 10 eind april met een grote ( 2-jaarlijkse) update gekomen, namelijk versie 1803. ( na de vorige 1709 november? 2017).
Dus snap ik de update van jou 1802 etc niet.
Kijk eens bij info ( instellingen/system) welk versie jouw systeem gebruikt!

Nog even ter aanvulling: ik heb de versie "home"
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 24 mei 2018, 19:31

Het lijkt niet helemaal jofel te gaan. Gisteren heb ik niet veel met mijn laptop kunnen doen omdat die in beslag genomen werd door 'modern host service'. Volgens zegslieden op internet zou dat waarschijnlijk een update zijn, maar daar kon ik geen bevestiging van vinden.
Vandaag verscheen een mededeling dat de update geïnstalleerd zou worden zodra ik de pc uitschakelde. Ik kon kiezen uit drie opties: direct, op een zelf in te stellen tijdstip, of na het beëindigen van mijn werk. Optie 1 dus: direct.
Na afsluiten ging het opnieuw opstarten opmerkelijk snel. 's Middags verscheen een mededeling dat het installeren van de update niet geslaagd was omdat de pc niet beschikbaar was op het ingestelde tijdstip. Bommen en granaten! Ik had helemaal geen tijdstip ingesteld, ik had gekozen voor direct updaten.
Wederom kon ik kiezen uit enkele opties en wederom koos ik voor 'direct'. Daarna heb ik ruim een uur tegen een blauw scherm aan zitten kijken en na enkele keren (automatisch) opnieuw opstarten verschenen diverse 'privacy' vragen. Het lijkt er dus op dat de update er nu echt in zit.

Misschien moet je dus maar gewoon even afwachten of je een nieuwe melding krijgt dat je de update kunt installeren. Iets anders weet ik niet te bedenken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 24 mei 2018, 20:15

FlipS schreef: Het lijkt er dus op dat de update er nu echt in zit.
Dat kan je toch ontdekken bij de optie INFO ( instellingen/system)

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 24 mei 2018, 21:53

Dat kan, maar ik kan niet uitsluiten dat de update wel in de info genoemd wordt terwijl de installatie mislukt is. Windows heeft elke dag een nieuwe verrassing.
Maar inderdaad wordt versie 1803 genoemd met als datum vandaag.

PeterL
Instructor
Instructor

Bericht door PeterL » 24 mei 2018, 22:00

Vanaf maart zijn er geen updates meer geinstalleerd of is de installatie daarvan mislukt. Inmiddels een aantal op internet gevonden mogelijke oplossingen geprobeerd, maar geen sukses. De status van mijn systeem blijft ongewijzigd. De PC draait overigens zonder problemen, dat wel. Voorlopig geef ik het op.
Dat je je als simpele flightsimmer ook nog eens moet bezighouden met dit soort irritante zaken bevalt me niks. Maar ja, de grijze cellen bovenin werken misschien ook wat trager na 70 jaar.

We zien wel.

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 24 mei 2018, 22:05

Of het aan die grijze cellen ligt, weet ik niet. Mijn laptop was (een paar weken geleden) onmogelijk traag. Elk commando werd pas na vele seconden uitgevoerd. Blijkens Taakbeheer draaide er een Windows programma waarvan de naam me helaas ontschoten is. Internet leerde dat dit een programma is dat continu onderzoekt of processen in de pc verbeterd kunnen worden. Dat continu onderzoeken kost veel meer capaciteit van de pc dan de winst die het verbeteren van de processen oplevert. Ik heb dat programma uitgeschakeld. Sindsdien kan ik weer normaal met mijn laptop werken (afgezien van de update van gisteren en vandaag). Veel mensen klaagden over dat programma met dezelfde ervaring als ik. Er gaat dus ook wel eens wat mis bij Microsoft.

Plaats reactie

Terug naar “Software”