software op laptop

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

software op laptop

Berichtdoor Hugo op 15 aug 2018, 16:55

Hello,
Toen ik mijn laptop kocht, meende ik dat vliegsimulatie wel mogelijk zou zijn. Het werd Xplane 10 en ik kreeg het klaar om te vliegen maar dan wel met een minimum aan scenery en enkel met korte vluchten. De temperatuur eist wel blijkbaar zijn tol want soms houdt hij er mee op. Mijn besluit is dat de laptop het niet aankan. Het is een Windows 10, 64 bit , intel (R) core (TM) i7-4710MQ CPU , @2.5 GHz- 2.5GHz, 16GB RAM.
Ondertussen zijn Xplane 11 en P3D met nog hogere eisen op de markt en dus zou ik toekomstgericht naar een zware gaming laptop moeten overschakelen ware het niet dat ik geen hoge eisen stel, maar graag gewoonweg goed leer vliegen en navigeren, ook bij nacht. Omdat ik dus liefst geen tweede laptop aanschaf hoop ik op een goede raad van tante Kaat.
Mijn vraag is tweeledig:
-Is de oude FSX ( met of zonder steam ) misschien een beter optie voor mijn laptop en mijn bescheiden ambities ? Zal die betrouwbaarder werken dan de Xplane 10 software ?
-Is de oude FSX ( met of zonder steam ) op zich wel betrouwbaar in windows 10 ( daar blijken wel wat klachten over te bestaan )
Men kan het niet uittesten zonder onkosten dus hoop ik jullie ervaringen te kunnen benutten.
Bedankt aan alle lezers en raadgevers !
Hugo
Hugo
Observer
Observer

Re: software op laptop

Berichtdoor arno op 15 aug 2018, 17:23

Hugo schreef:-Is de oude FSX ( met of zonder steam ) op zich wel betrouwbaar in windows 10 ( daar blijken wel wat klachten over te bestaan )

Welkom op dit forum Hugo. Sinds de uitkomst van windows 10 gebruik ik fsx acceleration ( geen steam) op een PC dus niet op een laptop. Maar mijn systeem is circa 6 jaar oud en dus niet meer één van de snelsten. Maar FSX werkt zonder haperingen. Klachten zijn er altijd maar dat heeft meestal te maken met persoonlijke instellingen ( o.a. van fsx) c.q. opbouw van een eigen systeem.
Op de rest van de vragen kan ik geen antwoord geven omdat ik geen laptop heb en ook Xplane niet bezit. Maar ongetwijfeld zullen er meerdere berichten over je vraag komen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Hugo op 15 aug 2018, 20:32

Bedankt Arno.
Hoe verhouden de spec's van uw oudere PC zich t.o.v. die van mijn laptop ? Indien de FSX acceleration minder eisen stelt dan Xplane 10 dan maak ik een kans. En als mijn laptop fitter is dan uw PC, dan zit het helemaal goed, en dan schaf ik me de FSX acceleration software graag aan. (als die nog verkrijgbaar is !)
Een beetje de vlucht naar achter maar daar kan ik mee leven.
Hugo
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 15 aug 2018, 20:56

Mij aanspreken met "u " is niet nodig :G: . Iedereen is hier gelijk ( met respect voor elkaars opvatting) dus mag iedereen aangesproken worden met "je". :mrgreen:
Wat de eisen zijn voor X-plane weet ik niet maar dat zal je wel terug kunnen vinden op de website van Xplane. En wellicht zullen andere gebruikers dit eventueel wel kunnen vertellen.
Mijn systeem: Windows 10, 64 bit , intel (R) core (TM) i5-2500K CPU , @3.30 GHz, 8GB RAM.
Heel technisch op dit gebied ben ik niet maar weet bijna wel zeker dat dit wel minder is dan jouw systeem/laptop.

Of het nog ergens te koop is? Misschien in een 2e hands winkel of Marktplaats?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor citroene op 16 aug 2018, 12:26

Zou je dan niet beter fsx steam edition aanschaffen ipv acceleration ? Die 1ste is stabieler als ik mij niet vergis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Hugo op 16 aug 2018, 18:53

Hoewel ik uit geen enkele informatie kan afleiden dat FSX steam probleemloos in windows 10 zal werken, zal ik voor de 24.9 Euro's voor FSX steam software mijn kans wagen. Het is dit ofwel een volledige modernisering, d.w.z. van de laptop naar een duur gaming toestel plus een prepar 3D V4 software.
Binnen twee weken hoop ik jullie in detail te kunnen informeren over de afloop.
Ondertussen wens ik iedereen een veilige vlucht !
Hugo
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 16 aug 2018, 19:44

Misschien ook even verstandig om rechtsboven de zoekoptie even te gebruiken en intikken : steam
Er zijn al wat berichten over steam op dit forum geplaatst. Misschien heb je er iets aan. Dit wil niet zeggen dat er een probleem bij jou komt bij installatie maar wellicht fijn om te weten dat dit voorgekomen is bij andere gebruikers.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor citroene op 16 aug 2018, 23:57

Ik heb fsx steam edition op mijn windows 10 draaien naast p3dv4 en werkt voor zover ik het nog gebruik perfect :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Keer terug naar Software