Windows 7 voor- en nadelen

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Windows 7 voor- en nadelen

Berichtdoor arno op 23 okt 2009, 08:28

Onlangs is Windows 7 uitgekomen. Ik denk dat het voor veel gebruikers prettig is te weten wat de voor- en nadelen zijn t.o.v. eerdere versies. Vooral ook goed te weten wat dit besturingssysteem doet t.o.v. FS9 en FSX.

Dus geef hier uw ervaringen zodat anderen daar ook voordeel uit kunnen halen.

Voor vragen over dit besturingssysteem kunt u gaan naar onderstaand onderdeel:
viewtopic.php?p=157578#p157578

Dus hier alleen graag ervaringen uitwisselen

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Re: Windows 7 voor- en nadelen

Berichtdoor Frederik92 op 23 okt 2009, 09:18

ik draai al enige tijd de 64-bit versie van windows 7 en ik heb totaal geen problemen met fsx, fspassengers en real environment xtreme.
of het de prestaties verbetert heb ik niet getest, maar ik heb wel het idee dat het sneller loopt :dup:

Frederik
AfbeeldingAfbeelding
Frederik92
Instructor
Instructor

Berichtdoor Erwin op 23 okt 2009, 14:46

Ik heb Fsx en fs9 beide draaiende gehad zowel met Windows Vista Ultimate 64 bit en met Windows 7 Ultimate 64 bit. Ik heb windows Vista aan de kant gezet. Windows 7 bevalt super goed, het is net een Turbo Booster want Fsx draaid er bij mij wel drie keer zo snel mee :y:

Nadelen: zijn er niet

Groeten, Erwin
Afbeelding
Flown Aircraft,, 3x B767-300 ER,, 7x B737-800 NG,,
Flown Airlines,, Martinair,, Transavia.com,, Arkefly,,KLM,,
Erwin
Instructor
Instructor

Berichtdoor 89vliegaap op 26 okt 2009, 13:02

Ik heb built7100 nog geinstalleerd staan op de klaptop. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt geweldig. Het is minder slecht als Vista (maar slechter als Vista is zowat onmogelijk...) maar er draait me nog steeds teveel rotzooi op de achtergrond en het systeem is en blijft een vervelende eigewijze bemoeial. Als ik iets op B in wil stellen dan wil het systeem per definitie A, X of Z.
Daarnaast werkt dat nieuwe taakbalk systeem ook voor geen meter voor mij en is het een onoverzichtelijke klerebende met waar het je bestanden overal neer wil zetten. Ik wil gewoon een " mijn documenten" waar je zelf een locatie aan kunt toewijzen en waar je zelf mappen kunt maken op de manier zoals je het wilt hebben.

Op de vaste PC heb ik het ook gehad, maar omdat ik wat probleempjes had met FS2004 en FSX heb ik windhoos xp64 erop gezet en die valt me eerlijk gezegd niet tegen. Simpelweg omdat hij niet de oren van m'n kop zeurt over dingen die ik zelf moet weten, de overbodige rotzooi die op de achtergrond actief is beperkt blijft en als ik B in wil stellen dan kan ik ook B instellen en meestal werkt het ook als ik iets instel waar het met die wizard rotzooi de helft van de tijd niet werkt.

Het beste windows systeem blijft W2k, maar dat is helaas een beetje te oud aan het worden.
Afbeelding
89vliegaap
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor nick90 op 27 okt 2009, 19:06

heb veel problemen gehad met windows 7 ultimate en fsx telkens als ik het menu wou gebruiken crashte fsx dus ik ben nu men backup terug aan het zetten..
nick90

Berichtdoor kaasjager op 27 okt 2009, 21:09

Erwin, geen nadelen :fl:
Ik heb win7 ultimate en Fs9 hierop gelinkt (dan hoef je niet alles opnieuw te installeren)
Helaas herkend Win7 niet mijn CH Vitual Pilot Pro stuur niet. Ook lukt het niet om hem als nieuwe hardware toe te voegen. :G:
Zelfs niet als hem loskoppel, afsluit, opstart en weer vastzet. Geen reactie dat nieuwe hardware gevonden wordt.
Dus maar weer terug naar good old XP.
Afbeelding
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Janco op 29 okt 2009, 13:11

kaasjager schreef:Helaas herkend Win7 niet mijn CH Vitual Pilot Pro stuur niet.

En heeft CH-products geen drivers voor Windows 7 liggen?

Die moeten namelijk eerst geïnstalleerd worden voordat Windows jouw hardware kan herkennen...
89vliegaap schreef:Ik wil gewoon een " mijn documenten" waar je zelf een locatie aan kunt toewijzen en waar je zelf mappen kunt maken op de manier zoals je het wilt hebben.

Die heb je ook? C:\Users\[gebruikersnaam]\Documents (en in het NL: C:\Gebruikers\[Gebruikersnaam]\Documents). Die is ook op een 'eigen' plek aan te wijzen, een andere (externe) hardeschijf of een andere locatie op je PC...
89vliegaap schreef:Als ik iets op B in wil stellen dan wil het systeem per definitie A, X of Z.

Kan je dat weerleggen met een voorbeeldje? Ik heb daar namelijk totaal geen problemen mee.
nick90 schreef:heb veel problemen gehad met windows 7 ultimate en fsx telkens als ik het menu wou gebruiken crashte fsx dus ik ben nu men backup terug aan het zetten..

Vreemd. Ik draai Windows 7 al sinds de eerste Beta's en zelfs met FSX heb ik geen problemen. Voor mijn gevoel draait het zelfs allemaal sneller.
Met groet,
J. Kildger
Janco
Controller
Controller

Berichtdoor 89vliegaap op 29 okt 2009, 14:45

Janco schreef:
89vliegaap schreef:Ik wil gewoon een " mijn documenten" waar je zelf een locatie aan kunt toewijzen en waar je zelf mappen kunt maken op de manier zoals je het wilt hebben.

Die heb je ook? C:\Users\[gebruikersnaam]\Documents (en in het NL: C:\Gebruikers\[Gebruikersnaam]\Documents). Die is ook op een 'eigen' plek aan te wijzen, een andere (externe) hardeschijf of een andere locatie op je PC...

Ja, maar hij maakt ook een map downloads, video's, afbeeldingen en dergelijke. Daar moet dat ding zich imo helemaal niet mee bemoeien. Gewoon heel simpel op de oude manier bij het installeren een map maken als "C:\mijn documenten" met een speciale snelkoppeling op het bureaublad en een toewijzing die je kunt veranderen. Niet ergens half verstopt tig verschillende mappen gaan aanmaken, daar heb ik een gruwelijke hekel aan. In dat opzicht is XP ook niet optimaal maar wel veruit beter als Viesta en W7.

Janco schreef:
89vliegaap schreef:Als ik iets op B in wil stellen dan wil het systeem per definitie A, X of Z.

Kan je dat weerleggen met een voorbeeldje? Ik heb daar namelijk totaal geen problemen mee.

Van de week was ik bezig om in het netwerk wat in te stellen. Vaste IP-adressen (ipv DHCP door de router) omdat ik Squawkbox en Ivap op een aparte pc wilde gaan draaien. Bij de windows xp computer stel ik het in zoals ik het wil hebben en het werkt meteen. Bij windows 7 niet, daar moet je een half uur zoeken terwijl de instellingen toch echt hetzelfde zijn (alleen het laatste cijfer van het IP-adres uiteraard iets anders...).

Janco schreef:
nick90 schreef:heb veel problemen gehad met windows 7 ultimate en fsx telkens als ik het menu wou gebruiken crashte fsx dus ik ben nu men backup terug aan het zetten..

Vreemd. Ik draai Windows 7 al sinds de eerste Beta's en zelfs met FSX heb ik geen problemen. Voor mijn gevoel draait het zelfs allemaal sneller.

Ik had met FSX ook wat problemen. Niet in de menu's maar tijdens het vliegen wilde hij er weleens mee ophouden. Misschien een verschil tussen de 32bit en de 64bit versie? Ik gebruik 64bit. Het rare is wel dat ik er op XP64 geen problemen mee heb.

Daarnaast heb ik nog wat te zeuren. Drivers die niet door Mickeysoft gecertificeerd zijn die wil hij niet juist installeren. Dan heb je daar wel wat trucjes voor, maar wat mij betreft moet ik zelf weten welke drivers ik installeer en daar hoeft dat ding zich niet mee te bemoeien. In XP kon je nog gewoon "toch installeren" kiezen, maar bij Windhoos7 is dat een hele toer geworden. En ik vond datin XP al ergerlijk...

Je betaalt een hoop geld voor zo'n stuk software, maar dat wil niet zeggen dat de software doet wat je wilt. De software heeft veel te veel beveiligingen ingebouwd zitten die nergens voor nodig zijn. Dat is verschrikkelijk irritant.
Het is dat MSFS en de twee 3D cad programma's die ik gebruik alleen onder windhoos draaien, anders was ik al lang overgestapt op een fatsoenlijke linuxdistro. Gratis, compleet en doet wat je wilt.
Laatst bijgewerkt door 89vliegaap op 29 okt 2009, 16:50, in totaal 2 keer bewerkt.
Afbeelding
89vliegaap
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor kaasjager op 29 okt 2009, 15:42

@Janco.
De site van CH-Products bezocht.
De Virtual Pilot Pro behoeft geen software.
Dit was ook in XP niet nodig.
Afbeelding
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Frank op 07 nov 2009, 13:37

Gisteren Windows 7 geïnstalleerd op onze nieuwe pc.
Ik zie tot nu toe eigenlijk alleen maar nadelen ten opzichte van Vista.
De pc start met Win. 7 minstens 2x zo traag op en het afsluiten duurt toch echt 3x langer dan met Vista... ><
Ook is het geheugengebruik niet minder geworden tov. Vista.

Iemand een idee hoe dat kan? Windows 7 zou juist zo snel moeten zijn?
We hebben Win. 7 geïnstalleerd via een upgrade-DVD van HP.
We hadden hiervoor dus Vista.
We hebben de installatie gedaan zoals in de handleiding omschreven was.
Tijdens de installatie waren er geen foutmeldingen. :G:
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor arno op 07 nov 2009, 13:57

Antwoorden graag in het andere onderdeel. De vraag staat daar inmiddels ook beschreven:

viewtopic.php?f=88&t=11773&p=161727#p161727
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor lifeliner4 op 02 dec 2009, 19:59

Grote voordelen: Sneller, mooier en beter beveiligd!
Grote nadelen: Geen! :mrgreen:
..klein nadeeltje: de ''programma's'' balk vind ik minder..
The sky's the limit, a symbol of freedom.
lifeliner4
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor Erwin op 02 dec 2009, 20:34

die kun je ontgrendellen :dup: dan gaat ie vanzelf weg en als je met de muis er naar toe gaat dan komt ie weer te voorschijn :ap:
Afbeelding
Flown Aircraft,, 3x B767-300 ER,, 7x B737-800 NG,,
Flown Airlines,, Martinair,, Transavia.com,, Arkefly,,KLM,,
Erwin
Instructor
Instructor

Berichtdoor lifeliner4 op 25 dec 2009, 16:12

Nee, zo niet..
Maar die programmaatjes erin..
Heel onlogisch.. :tap:
The sky's the limit, a symbol of freedom.
lifeliner4
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Berichtdoor KLM 2006 op 13 jan 2010, 11:57

Ik heb op mijn laptop van Vista naar W7 Pro en op mijn pc vanaf XP naar W7 Ultimate geupgrade.

Ik ben zeer tevreden over dit nieuwe systeem. Opstarten gaat op mijn laptop sowieso sneller dan in Vista en hij is binnen 1 seconde vanuit standby weer op het inlogscherm dus dit is echt een flinke vooruitgang aangezien het bij mij op Vista soms wel 10 seconden kon duren. De pc start naar mijn gevoel ook sneller op maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat dit nu een schone install is en dat xp dat niet meer was. Ook erg netjes dat W7 automatisch naar drivers zoekt. Zo heb ik gister een nieuwe GPU geplaatst en drivers hiervoor werden meteen automatisch geïnstalleerd.

Verder vind ik het er gewoon allemaal veel mooier uitzien dan XP en is alles naar eigen smaak aan te passen. Ook heb ik geen problemen met de lokatie van de Mijn Documenten map aangezien deze simpelweg te verplaatsen is naar een desgewenste locatie.

Ik heb nog niet met FS getest omdat ik dat eigenlijk niet meer doe :oops: Zal binnenkort eens kijken of DCS Black Shark beter draait dan op de XP install

Al met al vind ik W7 een topper :dup:
Laatst bijgewerkt door KLM 2006 op 13 jan 2010, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Afbeelding
KLM 2006
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor PeterL op 13 jan 2010, 12:21

Bij mij geen enkel probleem. Opstarten gaat snel, FS9 draait vele malen beter, ook alle zwaardere toepassingen. Wel een beetje wennen aan het feit dat W7 zich overal mee bemoeit. Hoewel ik weet dat ik niet alle mogelijkheden van het systeem benut met 32bit, laat ik het nu zoals het is. Mijn conclusie: nog nooit een FS gehad dat zo snel en foutloos draat. Toppie !!!

Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor flythierry op 13 jan 2010, 13:28

Voordelen: Sneller (scheelt een hoop :shock: ), mooier, leuke kleine dingetjes (schudden met je schermpje enzo :D )
Nadelen: Die verdraaide Windows Media Player 12, waarbij je geen minispeler meer krijgt in de taakbalk (downgraden lukt bij mij niet :( ). En idd de taakbalk zelf is ook niet helemaal geweldig, maar daar kan ik wel aan wennen.
Dell Dimension E520 -- Intel Core 2 Duo E4300 @1.8 Ghz -- ATI X1300Pro 256Mb -- 2048 Mb RAM -- Windows 7 Ultimate 32bit
flythierry
Instructor
Instructor

Berichtdoor PatrickZ op 19 okt 2010, 19:49

Frank schreef:Gisteren Windows 7 geïnstalleerd op onze nieuwe pc.
Ik zie tot nu toe eigenlijk alleen maar nadelen ten opzichte van Vista.
De pc start met Win. 7 minstens 2x zo traag op en het afsluiten duurt toch echt 3x langer dan met Vista... ><
Ook is het geheugengebruik niet minder geworden tov. Vista.

Iemand een idee hoe dat kan? Windows 7 zou juist zo snel moeten zijn?
We hebben Win. 7 geïnstalleerd via een upgrade-DVD van HP.
We hadden hiervoor dus Vista.
We hebben de installatie gedaan zoals in de handleiding omschreven was.
Tijdens de installatie waren er geen foutmeldingen. :G:

Je moet hem ook niet upgraden, dan neem je al die rotzooi van Vista mee naar 7. Je moet hem schoon installeren, dan is hij wel goed snel zoals het hoort. Dus harddisk leeg (formatteren), Windows 7 installatie schijf er in en installeren maar. Een upgrade over een bestaande Windows installatie heen is nooit aan te bevelen.
PatrickZ
Supervisor
Supervisor

Woonplaats: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Berichtdoor thomas1907 op 31 okt 2010, 14:18

kaasjager schreef:Erwin, geen nadelen :fl:
Ik heb win7 ultimate en Fs9 hierop gelinkt (dan hoef je niet alles opnieuw te installeren)
Helaas herkend Win7 niet mijn CH Vitual Pilot Pro stuur niet. Ook lukt het niet om hem als nieuwe hardware toe te voegen. :G:
Zelfs niet als hem loskoppel, afsluit, opstart en weer vastzet. Geen reactie dat nieuwe hardware gevonden wordt.
Dus maar weer terug naar good old XP.

Ik ben van plan ook zo'n stuurtje te gaan kopen en ik heb gehoord dat hij wel werkt met dit :
https://www.netwerkwinkel.com/Alle-aansluitkabels-connectors/USB/USB-adapters/Gameport-adapter-USB-A-naar-D-Sub15-20cm-K5306-020-p_1250.htmlop 64 bit dan en anders als je 32 bit hebt kan je gwn een backup maken en 64 bit proberen maakt niks uit alleen dan dat je meer geheugen kan gebruiken :D
Probeer dat eens het is maar 1,95 en het proberen waard :wink:
en : probeer dit eens ,, hij staat er niet bij maar mischien helpt het
Control manager van ch products
http://www.chproducts.com/retail/tech_control_manager.html
of probeer : driver checker
http://www.driverchecker.com/DriverChecker.php
Laatst bijgewerkt door thomas1907 op 31 okt 2010, 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.
thomas1907

Berichtdoor greencan op 31 okt 2010, 16:07

Sinds kort heb ik W7 (32bit) in gebruik op een tweede HD (schone installatie) n.a.v. de lovende woorden over snelheidswinst voor Fs.
Dat klopt hier. Fs9 wint zo'n 30 frames en dat is vooral prettig bij grote vliegvelden.
FSX moet ik nog installeren.
Voorheen werkte ik ook met 2 HD's die ik via een boot-menu afzonderlijk kon opstarten, allebei onder XP.
Eén HD is gecrashed en moest vervangen worden door een nieuwe, waar dus nu W7 op staat.
Helaas lukt het afzonderlijk opstarten vanuit een boot-menu nu niet meer.
XP ziet geen tweede besturingssysteem en W7 ook niet.
(menu configuratiescherm-systeem-geavanceerd-opstart en herinstellingen-bewerken).
In W7 ontbreekt 'bewerken' zelfs helemaal, maar het zou kunnen dat die optie verschijnt zodra er wel een 2e besturingssysteem wordt herkend.
Jammer.
Iemand die een list weet om dit op te lossen?
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor John Glanville op 31 okt 2010, 16:18

Heb je EasyBCD van Neo Smart geprobeersd . Ik gebruik zelf XP en Vista in een Dual Boot suysteem en dit werkt prima .De nieuwste versie is 2.02 geloof ik .
Als het niet lukt via Google ( wat moet lukken - zo heb ik het ook gevonden ) , zal ik de link vinden - of het bestand naar je toe sturen via YouSendIt .
Het beste - als je EasyBCD wil instaleren - is het in Windows Xp te zetten .

John
John Glanville
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor greencan op 31 okt 2010, 17:50

Dank je!
Gezocht en gevonden.
Gedownload en uitgevoerd.
En dan mag het wel 'Easy' heten, maar ik krijg allerlei vragen waar ik geen antwoord op weet. :mrgreen:
Het is op dit moment 'easier' om het kabeltje van HD1 los te trekken!
Simpel omdat de zijkant van mijn pc er toch af is i.v.m. koeling...
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor John Glanville op 31 okt 2010, 19:17

Valt best mee met " Easy " , hieronder een paar screens ;
1. Openings scherm

Afbeelding

2.Keuze maken OS

Afbeelding

3.Opslaan

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Uitleg : In screen 1 klikken op Add New Entry en kies dan je standard OS ( in mijn geval XP ) , daarna nog een keer op Add New Entry en kies dan Windows 7 ( In mijn geval staat Vista op schijf D )
Screen 3 geeft aan de default OS dat gebruikt wordt als er tijdens het opstarten geen keus is gemaakt ( door middel van dat vinkje met daarnaaast Yes )

John.
John Glanville
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor greencan op 31 okt 2010, 20:59

Zo is het inderdaad simpel!
Maar ik krijg dus andere zaken te zien:
Afbeelding

Ik zet dit op C: van Win XP:
Afbeelding

Dan dit:
Afbeelding

Na wat handmatig zoeken krijg ik 'contact':
Afbeelding

En dan add new entry:
Afbeelding

Verder dan hier kom ik niet. Xp wordt niet gezien.
Afbeelding
greencan
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor John Glanville op 31 okt 2010, 21:07

Zoals je laatste screenshot laat zien , Windows 7 heb je al ingevoerd , hierna herhaal je de vorige stappen maar geef je nu aan waar XP zit ( dit is schijf C ) , daarna opslaan en ga je dan terug naar het begin scherm .

John
John Glanville
Senior Instructor
Senior Instructor

Volgende

Keer terug naar Software