video maken van een vlucht

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
DBoydNL
Observer
Observer

video maken van een vlucht

Bericht door DBoydNL » 13 mar 2014, 15:49

Misschien is mijn verwachting wel veel te hoog.
Ik "vlieg" op een Acer / Intel Quadcore / 2.20 GHz / 8 GB geheugen / Intel HD Graphics 4000 integrated.
FSX crasht regelmatig, maar zonder dat er een lijn te trekken is op waarom dat komt. Geen foutmelding, gewoon FSX is opgehouden, wordt naar oplossing gezocht, wordt afgesloten. Soms opnieuw opgestart, soms niet. Wellicht iets met tweaks, wat ik in mijn Favorieten heb staan, maar nog een keer moet door nemen.

Hoe dan ook, ik wil nu een video maken van een Cessna in een stall, met hoofdzakelijk cockpit view, maar ook even vanaf spotplane en dan vanaf de toren de crash laten zien.
Ik kies dus voor opties en Video opname.
Hij neemt de vlucht op (in rode balk onderin scherm).
Na 20 seconden Esc en geef ik de opname een naam (Test Video).
Ik klik op Replay Video.
Het eerste wat hij doet is scenery enz. laden. Dat kan toch niet? Ik verwacht dus dat er ergens een AVI, WMV, MP4, FLV of iets dergelijks is opgeslagen, die nu afgespeeld gaat worden, niet dat hij scenery moet gaan laden. Hoe kan ik deze video opname buiten FSX afspelen? Waar is hij opgeslagen? Waar slaat dit op?
Afgezien daarvan, crash FSX elke keer meteen nadat het witte scherm met "Generating scenery" o.i.d. klaar is. Ik zie nooit zelfs maar een fractie van de video. Dit gebeurt elke keer opnieuw (vandaar mijn verhaal over de crashes die ik bij gewoon vliegen al ervaar).

Ik wil gewoon in ong. 1:30 min. een nose up, full throttle, stall situatie laten zien (cockpit view), wijzen op het belang om je instrumenten te bekijken en te geloven, omdat je op dat moment (spotplane) feitelijk valt en als je niet op tijd nose down doet, dat je dan (tower view) nietsvermoedend crasht. En die video wil ik gewoon via een laptop en een beamer laten zien waar FSX niet op geïnstalleerd staat. Dat moet toch kunnen? Wil iemand dat voor me maken, want mij lukt het blijkbaar niet! :) Ik kan de instrumenten met een laserpointer aanwijzen.

David

FlipS
Moderator
Moderator

Re: video maken van een vlucht

Bericht door FlipS » 13 mar 2014, 18:47

Crashen op willekeurige momenten zonder foutmelding komt 9 van de 10 keer door uiautomationcore.dll; zie http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436.

Ik meen dat FSX (MSFS) helemaal geen video opneemt maar opslaat wat je gedaan hebt. Als je dat afspeelt, wordt de vlucht opnieuw gemaakt. Dat zal de reden zijn waarom de scenery opnieuw geladen wordt.
Video's opnemen kan onder andere met (freeware) fsrecorder. Met ezdok camera kun je ook vanuit posities kijken die met FSX niet mogelijk zijn.

Succes!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Plaats reactie

Terug naar “Software”