Windows 8.1

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Windows 8.1

Berichtdoor Ruudie op 23 aug 2014, 14:41

Goede middag,

Ik heb in het PMDG topic voor de 737 een probleem voorgelegd, dat ik dit spel niet goed kreeg geinstalleerd.
Nu heb ik de PMDG 747 er maar een bijgepakt, want die had ik al. eenmaal geinstalleerd heb ik precies het zelfde probleem. Mijn computer kent onder andere de uitgever (Aerosoft) niet, en kan een aantal bestanden ook niet vinden bij het opstarten van dit vliegtuig. Tijdens het vliegen met zowel de PMDG 737 als de PMDG 747 sluit hij het spel af, omdat er een probleem is opgetreden, waardoor FSX niet meer goed werkt.

Ik denk nu vervolgens, dat het aan mijn computer ligt. Dit omdat ik in het verleden met mijn andere computer (windows Vista) geen enkele error kreeg met FSX en de PMDG 747. (de PMDG 737 NGX had ik toen nog niet).
Beeldschermen in de 747 blijven ook zwart, terwijl hij niet opstart als ''Cold en Dark''

Mijn vraag luid: Zijn er bepaalde instellingen die je moet veranderen aan je computer, om FSX + PMDG 747X + PMDG 737NGX te installeren? Ik heb alle driver voor de Videokaart, beeldscherm en dergelijke al geinstalleerd. Mij werd verder al verteld dat ik alles moest uitvoeren als Administrator. Dit heb ik gedaan, maar zonder resultaat.

Ik zal even mijn Computerspecs op een rijtje zetten:

Paradigit Gamer AMD
Windows 8.1 64bit
Cooler Master K280
AMD FX 6350 Black Edition 3.9GHz
ASUS M5A97 R2.0
ASUS Radeon R9270X-DC2-2GD5 2GB Videokaart
C-schijf is 102 GB en K-schijf is 1TB

Ik denk dat ik alle belangrijke dingen wel heb genoemd.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, en dat er een oplossing kan worden gevonden.

Groeten Ruud
Ruudie
Instructor
Instructor

Re: Windows 8.1

Berichtdoor FlipS op 23 aug 2014, 15:12

Dat het aan de computer ligt, lijkt mij uitgesloten. Wel moet FSX goed geïnstalleerd zijn: viewtopic.php?f=4&t=18436.

Als FSX wordt afgesloten vanwege een opgetreden probleem, lijkt mij dat dat in jouw geval veroorzaakt wordt door de bestanden die niet gevonden kunnen worden. Je zou dan moeten uitzoeken waarom die bestanden niet gevonden worden. Ik ga ervan uit dat je legale software hebt en dat er bij de installatie geen fouten opgetreden zijn.
Als FSX aangeeft bepaalde bestanden niet te kunnen vinden, wordt meestal een path aangegeven naar de plaats waar die bestanden zich zouden moeten bevinden. Is dat nu ook het geval?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor PeterL op 23 aug 2014, 15:32

En misschien ligt het een Windows 8.1 Op diverse fora -ook hier op DFS- lees je dat dit OS problemen geeft met FSX en Add-ons voor FSX, en er worden ook oplossingen voor dit probleem gegeven.
Aan je pc ligt het niet, ik heb dezelfde videokaart en daar loopt FSX op als een zonnetje.

Sukses, Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor Ruudie op 23 aug 2014, 15:48

Heren,

Hartelijk dank voor het antwoorden.
Allereest zijn zowel FSX al PMDG legaal. op CD

FlipS.

Bij het installeren van FSX is er niks aan de hand. ik kan ook gewoon in alle Default kisten vliegen, zonder dat er problemen optreden. Nadat ik PMDG 737 NGX en PMDG 747X ga installeren beginnen de problemen. Hij kent onder andere de uitgever niet, meteen bij het installeren en daar geeft hij ook ong. 4 keer een melding van, en ik moet eerst een paar keer op '' Toestaan '' klikken om hem dan te kunnen installere. om na installatie het vliegtuig in mijn menu te zien verschijnen, moet ik ook een paar keer op toestaan klikken. Op windows vista hoefde dit niet en had ik hier nooit problemen mee.
De link die jij in je antwoord meegeeft, zal ik eens bestuderen, en kijken of ik er achter kan komen of ik FSX ook daadwerkelijk goed installeer. Daarnaast geeft hij alleen aan welke bestanden hij mist, maar niet waar ze zouden moeten staan. Tijdens de laatste keer installeren van PMDG 737 hoefde ik ook helemaal geen productcode in te voeren, wat ik normaal wel altijd moest. Ik heb hem in totaal 5 keer opnieuw geinstalleerd, waarvan elke keer problemen. Tussen die 5 keer opnieuw installeren, heb ik ook 2 keer mijn computer terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en daarna natuurlijk alle drivers weer geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat.

PeterL.

Bedankt voor de tip. Ik ga de zoekfunctie eens raadplegen. ik wil wel eens weten welke oplossingen er in de omloop zijn. Het is in ieder geval wel fijn om te weten dat je de zelfde videokaart gebruikt, en dat hij goed loopt.

Als er verder nog mogelijke oplossingen zijn, hoor ik die graag. En als het probleem is opgelost, horen jullie dat ook. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, meld ik dat ook even.

Groeten, Ruud
Ruudie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 23 aug 2014, 15:58

Het zou kunnen dat bij het dé-installeren toch niet alles is verwijdert. Ik denk er o.a.gegevens in het register achter zijn gebleven en dat die steeds (weer) het probleem opleveren. Ook eens een "regclean" gebruiken na de dé-installatie.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 23 aug 2014, 16:07

De melding dat de uitgever niet bekend is, komt uit de beveiliging. Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken. Omdat er diverse toepassingsuitbreidingen in deze add-ons zitten, krijg je de melding meer dan eens. Gewoon toestaan, zoals je gedaan hebt. Deze beveiliging heb je kennelijk nog niet in Vista.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor PeterL op 23 aug 2014, 16:08

Je hoeft je van de melding "uitgever onbekend" niets aan te trekken. Nadat je op "toestaan" hebt geklikt, wordt dit in je fsx.cfg vastgelegd en heb je er bij installaties die je daarna uitvoert geen last meer van. Kijk even in FSX.CFG onder het onderdeel [trusted].
één zorg minder in ieder geval.
Tip: Probeer FSX ie installeren met zo weinig mogelijk tweaks. Op mijn R9 270 had ik in eerste instantie FSX geinstalleerd met alle mij bekende tweaks incl. de DX10 fixer van Steve Parson. Dit veroorzaakte grote grafische problemen waarvan ik eerst de videokaart als oorzaak zag. Uiteindelijk deed de videokaart zijn werk pas goed bij standaard installatie zonder tweaks en zonder DX10. De enige uitzondering is de bekende toevoeging HIGHMEMFIX=1 in het fsx.cfg, die is altijd nodig.

Komt vast wel goed !

Groet, Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 23 aug 2014, 19:23

Ook FSX expert NickN twijfelt aan het nut van veel tweaks. Over bijvoorbeeld het nauwkeurig berekenen van de grootte van TEXTURE_BANDWIDTH_MULT zegt hij dat de mensen die die theorie hebben opgesteld, niet begrijpen hoe FSX werkt. Maar het schaadt niet en voor mensen die het niet aandurven om fsx.cfg zelf te wijzigen, is venetubo nog steeds de handigste oplossing.
Inderdaad is HIGHMEMFIX=1 nodig; deze toevoeging wordt gedaan door venetubo.
(Een oude versie van UiautomationCore.dll in de hoofdmap van FSX is ook altijd nodig, maar dat kun je geen tweak noemen, meer een patch.)

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14
is niet nodig maar heeft bij mij een juist merkbare verbetering gebracht; hooguit 10% meer fps.

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de tweaks in conflict komen met de videokaart maar mogelijk zie ik iets over het hoofd. Ik heb een HD6950, FSX getweakt en preview DX10 en daar heb ik weinig problemen mee. Sommige add-ons hebben problemen met preview DX10, wat heel vreemd is omdat software downward compatible zou moeten zijn, wat wil zeggen dat DX9 add-ons probleemloos in DX10 zouden moeten werken, maar dat doen ze niet altijd. Omdat ik meer voor- dan nadelen ondervindt van preview DX10, ben ik daar bij gebleven. Maar er zijn dus ontegenzeglijk ook nadelen aan preview DX10. In het door Peter gestarte topic viewtopic.php?f=17&t=18126 heb ik genoemd welke voor- en nadelen ik ondervindt.
Zeker is dat FSX preview DX10 niet nodig heeft; het wordt alleen iets mooier. DX10 gaat iets beter om met grafische bestanden waardoor er iets minder stutters optreden (geen groot verschil maar wel merkbaar) en dat FSX beter omgaat met de beschikbare geheugenruimte waardoor het langer duurt voor je OOM's krijgt. Maar voor dat laatste is een betere oplossing: een 4 GB patch. Ook die is niet nodig maar die biedt mij de ruimte om grafische settings extra hoog te zetten; met name LOD_RADIUS die ik op 6.5 heb gezet om de aardbol tot een grotere afstand van het vliegtuig met 3D-objecten te bekleden.

Dan is er nog een patch voor incidenteel optredende g3d.dll errors. Die patch zit in FSUIPC. (In de basis waarvoor je niet hoeft te registreren). Hiermee kun je wachten tot g3d.dll errors optreden.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ruudie op 24 aug 2014, 13:59

Heren, het lijkt erop dat alles goed werkt! Hartelijk bedankt voor alle hulp.

Ik onderstaand topic motiveer ik mijn antwoord.

viewtopic.php?f=110&t=15610&start=150

Groet, Ruud
Ruudie
Instructor
Instructor

Keer terug naar Software