Overgestapt naar Windows 10?

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Re: Overgestapt naar Windows 10?

Berichtdoor arno op 12 mei 2016, 13:11

tedvandeven schreef:heb mijn pc van windows 7 naar windows 10 gemaakt.
Nu blijkt mijn scherm te klein te zijn. Heb bij settings display geprobeerd het te veranderen naar
bv 1366 x 768 x 32 . maar lukt niet om het vasttezetten.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt als dat zo is verneem ik dat graag.

Is dat opgelost? Zo ja, op welke wijze. Daar leren andere gebruikers ook ( weer) van.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor tedvandeven op 13 mei 2016, 08:51

in full screen. Arno. hopelijk heb jij de oplossing. niet prettig als je niet in je map kan kijken.
tedvandeven
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor arno op 13 mei 2016, 10:15

Of het een oplossing is weet ik niet, maar de videokaart al geupdate? Of je het kan helpen weet ik niet ( directplay) maar ik schreef eerder zo'n soortgelijk probleem ook te ondervinden in fullscreen bij fs9.

Code: Selecteer alles
Paul. Zoals je in een vorig bericht van mij las ben ik voor de 2e keer overgestapt van W7.1 naar W10. FSX destijds ook geïnstalleerd en draait goed. Een paar dagen terug ook fs9/fs2004 weer geïnstalleerd maar alleen de basis. Met die basis wat zaken uitgeprobeerd en ben geen gekke dingen tegen gekomen. Alleen kreeg ik bij de eerste opstart van fs9 een melding om "directplay" te installeren. Deze "directplay" gaat ( zoals ik op Internet las) beter om met oudere "spelletjes". Kreeg direct een vraag ( bij de eerste keer opstart van fs9)  om te installeren en heb "ja" gezegd. FS9 ( basis werkt goed bij mij). Vergeet niet je NO-cd ook te installeren. Was ik wel even vergeten :mrgreen: Ik ervaar nog wel een probleem dat het verplaatsen van (bijvoorbeeld) radiostack naar een 2e beeldscherm het scherm op zwart vliegt ( bij fullscreen van fs9). Maar dat gebeurt niet als je in windowmode speelt. Maar dat moet ik nog proberen uit te zoeken.

Na updaten van videokaart denk ik nog aan 3 opties:
1/ "spelen" in windowmode
2/ directplay installeren. Volgens mij brengt dat geen schade aan.
3/ wachten of er nog andere oplossingen worden aangedragen

Zit nog aan iets te denken. Na overstap van w7 naar W10 ging mijn "directX"van 9.1c naar 11.2 ( via "start" intikken "dxdiag" ) onderzoek even of dat bij jou ook is gebeurt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 13 mei 2016, 13:09

Ik zit nog even door te denken. Heb je fsx geinstalleerd na overstap naar windows 10? Of was al geinstalleerd bij w7. Als dat zo is kan je even kijken om je "fsx.cfg" weg te gooien ( maak wel even een kopie).
FSX maakt een nieuwe aan. In de fsx.cfg wordt je hardware beschreven en misschien is er iets niet goed meegenomen bij de overstap?
Als laatste zou je nog kunnen denken aan een gehele nieuwe installatie na een hele goede dé-installatie.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Polito op 24 mei 2016, 17:13

Heden mijn stoute schoenen aangetrokken en ze (b)lijken te passen: windows 10 .
Blinkend en wel: FS9 draait zonder problemen. Bij opstarten even zorgen dat
je in de Windows-screen en niet fullscreen zit (zwart beeld, dan gewoon Alt-enter).
Nikon camera´s worden keurig geïnstalleerd en geheugenkaart afleesbaar.
Dat waren mijn angsten, die weggenomen zijn. Ik geloof dat ik blij ben. :dup:
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 24 mei 2016, 17:57

Polito schreef:Ik geloof dat ik blij ben. :dup:

En wij met jou! :tap:
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PeterL op 27 mei 2016, 10:02

De stoute schoenen van Polito blijken mij ook te passen. Voor het eerst in lange tijd mijn fsx helemaal moeten de-installeren. Toen na het opstarten van de pc het bekende schermpje met de melding "uw pc is geschikt voor windows10, nu gratis upgraden" tevoorschijn kwam, gelijk maar op OK gedrukt. Bevindingen tot nu toe: FSX Steam draait als nooit tevoren, de volgende add-ons zijn inmiddels zonder problemen geïnstalleerd.
Ultimate TerrainX Europe, Ground EnvironmentX Europe, Flight EnvironmentX, Active Sky Next, Aerosoft A320 plus diverse vliegvelden.
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor Polito op 28 mei 2016, 08:59

:dup: [vlieg]
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor Polito op 16 jun 2016, 17:48

Na het programma Adware geinstalleerd te hebben stopte W10 ermee en kreeg ik een blauw scherm met de mooie volzin (in het Spaans) dat er zich een probleem had voorgegedaan en de pc zich opnieuw moest opstarten. Men ging bij Microsoft de fout uitzoeken en erna zou de pc zelf zich weer opstarten.
Mooi niet.
Fout was: System Service Exception (Netiosys).

Handmatig zelf pc uitgezet en opgestart en na starten internet dezelfde melding en vast stond ie.
Weer uitgezet en opnieuw gestart en toen het nieuwe programma Adware eraf gegooid en nu draait het weer.
Nu denk ik: wat te doen als Windows 10 crasht zonder dat we een schijfje hebben?
Weer (in mijn geval) 7 erop zetten en kijken of de reservekopie terug te halen valt?
Of zullen we toch maar de schijf met W10 moeten kopen?

Ik ben wat lekerig dus ben benieuwd wat de slimmeriken onder ons kunnen vertellen. :fl:
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor citroene op 16 jun 2016, 18:22

je kunt gewoon een iso downloaden van windows 10 en deze branden op dvd of een bootable usbstick maken. en die kun je gewoon installeren en gaat normaal automatisch geactiveerd worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Polito op 18 jun 2016, 09:22

Kijk, mijn beperkte kennis wordt wat uitgebreid.
Ik ga eraan werken, Arno. Mijn dank!
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor citroene op 18 jun 2016, 10:47

dat automatisch activeren werkt enkel als je een gratis upgrade gedaan hebt vanuit windows 7/8/8.1 naar windows 10. daarna mag je zoveel keer een clean install doen als je zelf wil. microsoft herkent namelijk je hardwareID en op basis daarvan word je windows geactiveerd.

Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor arno op 18 jun 2016, 11:17

citroene schreef:je kunt gewoon een iso downloaden van windows 10 en deze branden op dvd of een bootable usbstick maken. en die kun je gewoon installeren en gaat normaal automatisch geactiveerd worden.

De dank van Polito was natuurlijk voor Citroene bestemd! Maar bij die opmerking van Citroene wil ik wel aantekenen dat, als je een cleaninstall doet , je wel zorgdraagt eerst een backup te maken/hebben.
Want bij een clean install overschrijft al het oude!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor citroene op 18 jun 2016, 15:43

arno schreef:De dank van Polito was natuurlijk voor Citroene bestemd! Maar bij die opmerking van Citroene wil ik wel aantekenen dat, als je een cleaninstall doet , je wel zorgdraagt eerst een backup te maken/hebben. Want een clean install overschrijft al het oude!

klopt. was ik vergeten erbij te zetten

Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Polito op 19 jun 2016, 09:24

Excuses aan Citroene, natuurlijk hij bedankt. Arno heeft gelijk.
Zal mijn bril beter poetsen. :shock:
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 20 okt 2016, 12:33

arno schreef:Onlangs toch maar weer over gestapt naar Windows 10. Mede omdat ik op het www las dat in november 2015 er een upgrade was geweest op Windows 10 met verbeteringen. Inderdaad loopt het nu soepeler dan mijn eerste overstap. Maar toch kom ik (nog) een klein probleempje tegen waarvan ik geen antwoord kan vinden. Misschien heeft hier iemand wel het antwoord.
Als ik met mijn muis over mijn desktop "surf" / sleep dan komt er steeds een schermpje (overlay?) over de geplaatste snelkoppeling. Wat irritant is/overkomt. Een keer gehoord dat dit zou komen omdat de achtergrond (te) donker zou zijn. Maar deze achtergrond is dezelfde als bij windows 7 en daar had ik dit probleem niet.
Zie bijgevoegd plaatje bij de snelkoppeling van TC ( Total Commander)

Afbeelding

Wie o wie kan me hier verder mee helpen?

PS: Verder werken alle programma's goed onder windows 10.

Het afgelopen jaar ( na de overstap van w7 naar w10) veel problemen ondervonden met W10. Zeker na de grote update van september dit jaar. Een paar dagen terug w7 maar weer opnieuw geïnstalleerd, want ik werd gek. Na die herinstallatie van w7 veel problemen ondervonden met windows update( windows heeft 2 dagen en nachten lopen zoeken naar de updates). Die problemen werden ook ondervonden door heel veel gebruikers die de downgrade maakten, het Internet stond er vol van. Uiteindelijk kreeg ik gisteren een verwijzing naar een website waar beschreven stond dat je eerst een aantal kb's moest downloaden. Dat heb ik toen gedaan en uiteindelijk "stroomden" de updates binnen. Dus gelukkig alles opgelost. Ook is opgelost het "overlay" schermpje wat ik in bovenstaand bericht schreef. Bij W7 is dit niet (meer) het geval. Een advies m.b.t. het update probleem. Als je ook terug wilt naar W7 ( na W10) doe dan een gehele schone installatie ( na backuppen van nog te bewaren bestanden) van W7. Dat is een advies wat ik kreeg om dat update probleem te omzeilen. Zelf deed ik de w7 installatie met bewaren van bestanden(waardoor een windows.old map ontstond). Of een schone installatie van W7 geen update probleem geeft kan ik niet bevestigen maar dat was een advies van een ICT'er. Op het internet circuleren er veel geruchten dat Microsoft weet heeft van die problemen met downgrade, maar ze willen er geen aandacht aan besteden omdat zij het w10 product graag op alle PC's wil hebben. Het update W7 blijft in ieder geval nog bestaan tot 2020. Wel begrepen dat Windows Live Messenger met ingang van 2018 niet meer ondersteund gaat worden. Binnenkort de simulators maar weer installeren en andere programma's installeren.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor pilotvince op 21 okt 2016, 09:29

Mag ik dan vragen welke problemen je zoal ondervindt bij W10?
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor arno op 21 okt 2016, 12:20

Na die september update onder andere dat het scherm bevriest. Opties van het programma "start" komen plots naar voren dus een popup. Touchscreen werkt niet meer. Mijn printer werkte plots niet meer. Geïinstalleerde programma's en onderdelen van w10 die ik zelf geïnstalleerd had waren plots verdwenen. Volgens een ICT'er die ik daar over vroeg gaf me duidelijkheid dat dit aan die september update lag.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor pilotvince op 21 okt 2016, 21:42

Da's vreemd. Ik draai 2 computers ( laptop en desktop ) op windows 10 september update en heb nog geen enkel probleem ondervonden.

Vreemd dat daar dan zoveel verschil opzit.
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor arno op 21 okt 2016, 22:02

pilotvince schreef:Vreemd dat daar dan zoveel verschil opzit.

Geen enkele machine ( met z'n eigen programma's en hardware) is hetzelfde. Dus een vergelijk is moeilijk te trekken.
arno
Site Admin
Site Admin

Re: Overgestapt naar Windows 10

Berichtdoor flightlevel1000 op 30 nov 2016, 21:21

Beste Simmers,

Hierbij doe ik een beroep op Uw medewerking.

Ik heb W10 bij Microsoft gekocht. Een USB stick Eerst bij Bol.com en daarna via contact met Microsoft bij hen gekocht.
Wat is het probleem?

In de HEY LOCAL_MACHINE > Software> Microsoft> Windows NT en CurrentVersion. In dat laatste staat bij elke gekochte PC met W10, heb er zelf ook twee, het volgende

"Registered Owner. Echter niet bij mij in de vliegPC. Ook niet in een laptop waar ik W10 heb geinstalleerd.

Het zou niet zo erg zijn maar JustSim, Taxi2Go en nog een andere, geven na de registratie die je moet doen, voordat de installatie zou beginnen de volgende mededeling, t.w.

YOU MUST ENTER A NAME. CANNOT FOCUS A DISABLED OR INVISUAL WINDOW.

Dit is op te lossen door naar RegisteredOwner te gaan vertelde SIMMARKET mij. Ook de uitleg bij Microsoft dat dit er niet in staat, gaf die als oplossing dat ik naar de RegisterdOwner moet gaan.
Grap van het jaar. Nadien heb ik een heel goed contact gehad met een medewerker van Microsoft. Die verzekerde mij dat in het USB sticky wat ik daar, op zijn aanraden heb gekocht,
dat er wel in staat. Nu had ik al het vermoeden dat dat niet het geval zou zijn. En dat klopte ook wel. Het was eenzelfde sticky als gekocht bij Bol.

Nu is mijn vraag: Willen simmers, die ook een schone W10 erin hebben geinstalleerd, eens kijken of dat ReegisteredOwner er bij hen wel in staat. Ik vermoed van niet.
Maar het is wel heel belangrijk. Want van de 250 euro die ik aan die genoemde maatschappijen heb besteed is weggegooid geld. Ook nieuwere zal niet gaan.

Waarschijnlijk dan maar terug naar W7, maar daar heb ik ook problemen mee vanwege het ontbreken van Updates.

Wie kan mij helpen met een berichtje? Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Installaties van Aerosoft geven geen problemen.

Flightlevel1000.
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller

Vorige

Keer terug naar Software