Overgestapt naar Windows 10?

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Re: Overgestapt naar Windows 10?

Berichtdoor BuckDanny op 07 nov 2015, 00:24

Met belangstelling heb ik de hele discussie gevolgd maar blijf toch met een paar vragen zitten. Ook ik twijfel of het wel verstandig is om over te stappen en de melding van de vele problemen (na installatie van W10) heeft die twijfel alleen nog maar versterkt.
Installatie van W10 is in mijn situatie (high-end computer uitsluitend voor flight simulation, zelfs geen email geïnstalleerd) alleen van belang als dit ook daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft voor FSX (en alle add-on's) bv. in termen van stabiliteit en hogere frame rates; ik heb dat in de discussie niet kunnen vinden. Daarom heb ik de volgende vragen:

- is er iemand die (na een probleemloze installatie) heeft kunnen constateren dat W10 leidt tot betere (flight simulation) prestaties?
- moeten FSX en alle add-on's na de installatie van W10 zelf opnieuw geïnstalleerd dan wel geconfigureerd worden of blijft alles bij het oude inclusief de oorspronkelijke instellingen?
- als vraag 1 met nee en vraag 2 met ja beantwoord wordt, wat zijn dan de gevolgen voor mijn huidige configuratie, die al meer dan 2 jaar als een zonnetje draait onder W7, als ik W10 niet installeer, afgezien van het moment dat de ondersteuning voor W7 ophoudt?

Overigens heb ik W10 op mijn huis-tuin- en keuken laptop probleemloos geïnstalleerd maar merk weinig verschil.
Ik hoop dat iemand mijn twijfel kan wegnemen.

BD
BuckDanny
Controller
Controller

Berichtdoor kaasjager op 12 dec 2015, 15:16

Hallo Buck Danny (Mooie strip trouwens).

Omdat er geen enkele reactie op jouw verzoek is gekomen wil ik je wel mijn ervaringen met de overstap van 8.1 naar W10 meedelen.
In eerste instantie ging de update niet erg vlot. Hij bleef hangen op windows voorbereiden. Na 2 uur voorbereiden was ik het zat, afgesloten ondanks de waarschuwing dat ik de computer niet mocht afsluiten.
De volgende dag gewoon alles weer downloaden, voorbereiden en installeren. Dat ging eigenlijk probleemloos.
Duurde alles bij elkaar toch nog zo'n 5 uur.
Vol verwachting FSX gestart. Dat ging goed. Liep zelfs sneller dan onder 8,1, Frame rates maakte niet veel verschil.
Naar randloos scherm met Alt en Return ging niet. Maar dat is opzich geen probleem als je toch een 2e scherm wil gebruiken voor bijv. Plan - G.
Kreeg wel een melding dat hij voortaan in de comptabiliteit mode verder ging, waarom weet ik niet, maar dat maakte ook geen verschil. Ik vlieg trouwens alles van ORBX en dat gaat prima.
Conclusie; gewoon proberen. Tenslotte kan je altijd weer terug.

Groet,
Thomas
Afbeelding
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor pilotvince op 13 dec 2015, 12:42

Bij mij draait FSX als een zonnetje onder W10.

Ik ondervind geen enkele fps problemen op dit moment op NL2000 EHAM met pmdg 737. Helaas kan ik niet vergelijken met W7 aangezien ik nooit W7 had op mijn huidige pc.
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor BuckDanny op 16 dec 2015, 16:44

Beste Thomas en Pilotvince,

Hartelijk dank voor jullie reactie.
Buck Danny (Mooie strip trouwens)
Yep, een klassieker net als Kuifje.

Ook van jullie hoor ik dat er geen waarneembare winst in termen van fps te halen valt door W10 te installeren. Ik laat FSX, PMDG 737 en een hele reeks van moeizaam afgestelde addons maar lekker op W7 draaien.

Groeten,
BD
BuckDanny
Controller
Controller

Berichtdoor kayser_ad op 24 jan 2016, 22:31

Ik heb me in december laten verleiden om toch maar de overstap naar Windows 10 te maken. Het probleem, dat zich nu voordoet is dat FSX elke keer als ik opstart vraagt om de productcode in te voeren. Ik dacht dit probleem te kunnen oplossen door FSX te deïnstalleren en vervolgens opnieuw te installeren, maar toen kondigde het volgende probleem zich aan: het installatieprogramma geeft als melding dat het niet in staat is de installatie te completeren (foutcode 1628). Niet getreurd, dacht ik, dan maar FSX verwijderen met behulp van de Windows tools (dus via Configuratie>..>Programma's en onderdelen. Maar ook dat lukt niet, omdat in de programmalijst FSX helemaal niet voorkomt (wel SP2). Windows herkent de geïnstalleerde software dus kennelijk helemaal niet meer als programma. Als iemand mij hierbij kan helpen om dit op te lossen: graag. Teruggaan naar mijn oude besturingsprogramma (Windows 7) is voor mij geen optie, omdat ik dan het hele systeem opnieuw moet opbouwen; dankzij MS is herstellen niet meer mogelijk, omdat om onduidelijke redenen de hiervoor benodigde herstelfile ruimschoots binnen de toegezegde periode van 30 dagen van mijn PC is gewist.
kayser_ad
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 24 jan 2016, 22:35

Foutcode 1628 is meerdere malen besproken op dit forum. Misschien even de zoekoptie gebruiken "foutcode 1628" of op het www. Er worden/zijn wat oplossingen gegeven.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor holie2 op 31 jan 2016, 16:04

japio1541 schreef:Oplossing gevonden
Naar Icoon in bureaublad gaan/rechter muisklik/eigenschappen/geavanceerd en daar als administrator openen aanvinken.
Start nu op bij de geselecteerde luchthaven en start position
Diverse keer uitgetest werkt nu goed.

Ik zou dit ook willen doen maar administrator is grijs bij mij.
Enig idee hoe ik dat verander?
Ik ben toch echt de admin. :D
holie2
Observer
Observer

Berichtdoor kayser_ad op 02 feb 2016, 22:22

arno schreef:Foutcode 1628 is meerdere malen besproken op dit forum. Misschien even de zoekoptie gebruiken "foutcode 1628" of op het www. Er worden/zijn wat oplossingen gegeven.

Bedankt voor de tip. Ik denk inderdaad op internet het antwoord gevonden te hebben. In ieder geval is het gelukt om FSX te verwijderen. Nu nog in diverse mappen wat gerelateerde bestandjes verwijderen en dan kijken of bij herinstallatie het probleem inderdaad definitief is opgelost.
kayser_ad
Observer
Observer

Berichtdoor kayser_ad op 06 feb 2016, 16:55

Na opnieuw installeren van FSX blijkt het probleem zich voor te doen als ik SP2 installeer. Elke keer bij het opstarten vraagt het programma om eerst de productcode in te voeren. Bij verwijderen van SP2 is het probleem dan weer verdwenen. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
kayser_ad
Observer
Observer

Berichtdoor kayser_ad op 21 feb 2016, 11:06

Na upgrade naar W10 problemen bij opstarten van FSX. Elke keer opnieuw moest de productcode worden ingevoerd. Na wat problemen uiteindelijk FSX kunnen verwijderen en opnieuw geïnstalleerd. Na opnieuw installeren van FSX blijkt het probleem, dat iedere keer weer om de productcode wordt gevraagd, zich voor te doen als SP2 is geïnstalleerd. Bij verwijderen van SP2 is het probleem dan weer verdwenen. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
kayser_ad
Observer
Observer

zwart scherm

Berichtdoor Prefix op 20 maart 2016, 15:02

Hallo allen,
ik heb mijn fsx weer geinstaleerd en nu wil ik spelen alleen soms kom ik erin en na een vlucht wil ik weggaan en dan krijg ik zwart beeld, soms krijg ik alleen maar zwart beeld als ik wil spelen ik draai nu op windows 10 is hier een oplossing voor?? ik had het ook al op de steam editie
mijnalbum.nl/Album=EFD6FF47 My Photos!

Afbeelding
Prefix
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor FlipS op 20 maart 2016, 15:20

Ik weet niet of dit met Windows 10 te maken heeft. In elk geval moet je eerst in de gebeurtenissenlogboeken naar de oorzaak van de fout zoeken. Zwarte schermen kunnen meerdere oorzaken hebben zodat een oplossing niet zonder nadere informatie te geven is.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Prefix op 20 maart 2016, 17:21

ik zit ook met het probleem zwart scherm, weet iemand hoe ik dit kan fixen? of kan het alleen als ik terug ga naar windows 7?!
mijnalbum.nl/Album=EFD6FF47 My Photos!

Afbeelding
Prefix
Senior Instructor
Senior Instructor

Berichtdoor arno op 20 maart 2016, 22:24

FlipS reageerde al op je "zwarte scherm". Misschien zijn advies opvolgen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor tedvandeven op 22 maart 2016, 14:39

heb mijn pc van windows 7 naar windows 10 gemaakt.
Nu blijkt mijn scherm te klein te zijn. Heb bij settings display geprobeerd het te veranderen naar
bv 1366 x 768 x 32 . maar lukt niet om het vasttezetten.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt als dat zo is verneem ik dat graag.
tedvandeven
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor arno op 22 maart 2016, 14:43

arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rinus PH-AGK op 25 maart 2016, 12:38

Ik ben ook sinds een week overgestapt van W7 naar W10. Op zich nog niet veel problemen gehad maar wat me opviel dat na een paar keer opstarten van FSX de manual geïnstalleerde scenery met het opstarten niet wordt gezien.
Het gebeurt niet met alle scenery. Ik ga nu proberen deze scenery opnieuw te adden in de fsx-library Ik ben eigenlijk benieuwd of er meerdere flightsimmers met dit probleem te maken hebben gehad en wat voor oplossing zij er voor hadden.

Mooie vlucht en evenzo de landing,
Met vriendelijke groet,
Rinus
Rinus PH-AGK
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor arno op 22 apr 2016, 16:56

Onlangs toch maar weer over gestapt naar Windows 10. Mede omdat ik op het www las dat in november 2015 er een upgrade was geweest op Windows 10 met verbeteringen. Inderdaad loopt het nu soepeler dan mijn eerste overstap. Maar toch kom ik (nog) een klein probleempje tegen waarvan ik geen antwoord kan vinden. Misschien heeft hier iemand wel het antwoord.
Als ik met mijn muis over mijn desktop "surf" / sleep dan komt er steeds een schermpje (overlay?) over de geplaatste snelkoppeling. Wat irritant is/overkomt. Een keer gehoord dat dit zou komen omdat de achtergrond (te) donker zou zijn. Maar deze achtergrond is dezelfde als bij windows 7 en daar had ik dit probleem niet.
Zie bijgevoegd plaatje bij de snelkoppeling van TC ( Total Commander)

Afbeelding

Wie o wie kan me hier verder mee helpen?

PS: Verder werken alle programma's goed onder windows 10.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rinus PH-AGK op 23 apr 2016, 16:27

Hallo Arno, dat de icoontjes op het bureaublad transparant oplichten heb ik ook gezien.
Ik heb geen idee waar het door komt, dacht dat het een vernieuwing van de software was.
Met vriendelijke groet,
Rinus
Rinus PH-AGK
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Polito op 09 mei 2016, 09:41

Hebben wij met W7 toch ook of zie ik het niet goed?

Gezien het lage aantal berichten van de laatste tijd, kunnen we aannemen dat FS2004 nu moeiteloos draait met W10?
Geen zwarte schermen meer in full screen?
Ik durf nog steeds geen tweede poging te doen van de installatie.
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 09 mei 2016, 11:21

Paul. Zoals je in een vorig bericht van mij las ben ik voor de 2e keer overgestapt van W7.1 naar W10. FSX destijds ook geïnstalleerd en draait goed. Een paar dagen terug ook fs9/fs2004 weer geïnstalleerd maar alleen de basis. Met die basis wat zaken uitgeprobeerd en ben geen gekke dingen tegen gekomen. Alleen kreeg ik bij de eerste opstart van fs9 een melding om "directplay" te installeren. Deze "directplay" gaat ( zoals ik op Internet las) beter om met oudere "spelletjes". Kreeg direct een vraag ( bij de eerste keer opstart van fs9) om te installeren en heb "ja" gezegd. FS9 ( basis werkt goed bij mij). Vergeet niet je NO-cd ook te installeren. Was ik wel even vergeten :mrgreen: Ik ervaar nog wel een probleem dat het verplaatsen van (bijvoorbeeld) radiostack naar een 2e beeldscherm het scherm op zwart vliegt ( bij fullscreen van fs9). Maar dat gebeurt niet als je in windowmode speelt. Maar dat moet ik nog proberen uit te zoeken.

PS: Met W7.1 had ik niet die "extra" venstertjes. ( Althans misschien in de verre verleden tijd weg kunnen krijgen, kan alleen niet meer vinden hoe dat destijds is gegaan.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Polito op 10 mei 2016, 08:37

Dank voor je info, Arno.
Kijken wanneer ik mijn stoute schoenen weer aantrek :wink:
Ik heb immers ook al W10 geïstalleerd gehad. Toen weer terug naar
W7, omdat ik de bestanden niet van mijn Nikon camera´s kon lezen.
Schijn ook opgelost te zijn.
Prettige dag, allen!
Intel P43 Dual-Ch 3.0Ghz - Windows 10 Home 64 bits - 4 Gb RAM - ASUS HD6850 - LG/L225WS - Microsoft Sidewinder
Polito
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 10 mei 2016, 10:33

Polito schreef:Kijken wanneer ik mijn stoute schoenen weer aantrek :wink:

Het aanbod is naar mijn mening nog gratis t/m eind juli 2016, maar ik wil je daarmee niet haasten om over te stappen. Alleen om even in herinnering te brengen.

Polito schreef:Ik heb immers ook al W10 geïstalleerd gehad.

Zoals je las ik ook. Maar toen ik onlangs las dat er in november(?) 2015 een grote upgrade was uitgekomen die heel veel problemen zou verhelpen, heb ik ook maar weer de stap gemaakt.
Ik laat mijn windows.old nog maar even op mijn pc staan en verwijder het pas als ik niet meer terug kan. Daarnaast kan ik misschien nog "oudere" programma's uit w7 overzetten of gebruiken.

Succes.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor tedvandeven op 12 mei 2016, 13:05

beste leden, ik ben van windows 7 overgegaan naar windows 10.
Van mijn fsx programma werkt alles naar behoren behalve wanneer ik de bovenbalk van resp
Flights Aircraft World options aanklik springt mijn beeld op zwart.
Ik moet alles weer opnieuw opstarten.
Heeft iemand dit ook meegemaakt bij omzetting naar windows 10. ???
tedvandeven
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor arno op 12 mei 2016, 13:07

Gebeurt dat probleem in "full screen" of in "window mode?"
arno
Site Admin
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Software