Van windows 8 naar windows 7

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Van windows 8 naar windows 7

Berichtdoor Arie op 13 jul 2016, 09:09

Goede dag. Heb een Sony VAIO die draaid op windows 8. In het configuratiescherm staat een map/icoon "systeem herstel windows 7". Als ik deze opent dan kan op dvd's herstelsysteem schrijven. Zou dit dan voor windows 7 zijn? Ook staat er een map op de laptop " drivers en software windows 7. Verriendelijke groet Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Re: Van windows 8 naar windows 7

Berichtdoor arno op 13 jul 2016, 12:59

Als er destijds een windows 7 op stond en toendertijd geupgrade hebt naar windows 8 dan moet het naar mijn idee mogelijk zijn. Maar dan moet de "Windows.old" ( met w7) nog wel aanwezig zijn. Stond er eerst geen windows 7 op, dan kan je alleen terug ( downgrade) als je windows 7 cd's hebt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 13 jul 2016, 17:46

Goede dag Arno. Heb de dvd's gebrand maar het is gewoon een herstel voor windows 8. Ondanks dat er windows 7 staat. Vemoed dat windows 7 old niet meer op de computer staat. Heb al geprobeerd om windows 7, met orginele versie, te installeren maar dat lukt ook niet. Wanneer de installatie opstart gaat het goed tot aan het moment dat ik moet aan geven op welke partitie geinstalleerd moet worden. Uiteraard op die partitie waar nu windows 8 opstaat C:. Maar ik krijg de melding dat ik op deze partitie windows 7 niet kan installeren omdaat deze partitie een GPT partitie is. Heb nog deze partitie verkleind zodat er nog een partitie onstaat en deze NTFS geformateerd maar dat lukte ook niet. Zou ik de nu bestaande C:partitie kunnen verwijderen en dan een nieuwe partitie kunnen maken in HTFS. Heb al geprobeerd om deze partitie te formateren maar hierna lukte het ook niet. Natuurlijk heb ik in BIOS de BOOT aan gepast zodat er van de dvd gestart moet worden. Even over de compuer het is een Sony V!AIO SVF15212EW. deze heb ik van mijn dochter gekregen en toen stond er windows 10 op. Dit wilde ik niet en heb de laptop naar fabrieks insteling terug gezet die op een aparte partitie staat, en dat is windows 8. Wil liever windows 7 hebben omdat op mijn andere laptop hiermee alles goed draaid. De Sony neem ik mee naar de camping en laat hem daar zodat wanneer ik tussentijds naar huis ga niet kan vergeten mijn laptop mee te nemen. Nu Arno een heel verhaal, hoop dat je er wat mee kunt doen? Vriendelijke groet Arie
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 13 jul 2016, 21:46

Arie. Met jouw vragen hierboven overschat je mijn kennis. Ik moet antwoorden nu schuldig blijven. Maar ben er van overtuigd dat er meer gebruikers zullen reageren.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 13 jul 2016, 22:05

Dag Arno. Toch vriendelijk bedankt voor je reactie. Vr. Gr. Arie
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor citroene op 13 jul 2016, 22:09

Afbeelding
citroene
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor Arie op 14 jul 2016, 08:51

Goede dag citroene. Heel vriendelijk bedankt voor je reactie, helaas ben ik de engelsetaal niet machtig, dus een heleboel dingen begrijp ik niet. Toch denk ik nu te weten hoe ik het nu moet doen. Hoop alleen dat ik geen verkeerde dingen zal doen. In het laatste geval kan ik windows 8 weer naar fabrieks instelling zetten deze staat op een aparte partitie. Vvriendelijk bedankt en je hoort van mij als het wel of niet gelukt is. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor Arie op 14 jul 2016, 15:35

Goede dag. Citroene. Heb gedaan zoals beschreven maar als ik windows 7 ga installeren dan vraagt hij waar ik deze wil installeren en dat is de partitie C:. Volgens de beschrijving moet ik deze verwijderen , vernieuwen en formateren, maar dan krijg ik weer de melding windows kan niet op deze partitie geinstalleerd worden omdat deze een GPT bestand heeft en dat moet een NTFS bestand zijn. En aan gezien windows 8 er natuurlijk niet op staat zou ik niet wten hoe ik deze partitie in een NTFS bestand formateerd. Weet jij mischien nog een oplossing? Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 14 jul 2016, 16:37

Ik probeer mee te denken: Kan de onderstaande link je misschien verder helpen inzake het GPT-bestand?
http://www.file-extension.org/nl/extensions/gpt ( is in het Nederland :mrgreen: )
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 14 jul 2016, 17:29

Dag Arno. Bedankt voor je reactie. Het probleem is het volgende. Omdat de partitie waarop windows 7 moet worden geinstalleerd een GPT bestand heeft kan ik windows niet installeren. Deze partitie moet een NTFS bestand geformateerd zijn en dan kan ik wel windows installeren. Dus samen gevat deze Partitie moet veranderd worden in NTFS i.p.v. GPT. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 14 jul 2016, 18:01

Ben jij ook "escape" op onderstaande link? Want lijkt verdacht veel op jouw verhaal. Ben jij dat niet dan is dit misschien ook voor jou de oplossing?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... formateren

En een oud berichtje maar helaas in het Engels! http://superuser.com/questions/515891/h ... -7-install

Nog een wat jonger berichtje! http://www.dell.com/support/article/us/en/19/594701/en ( Misschien via google vertaler halen?)

Anders zelf ook even zoeken in google. Ik zocht op "ntfs of gpt" en daar kwamen bovenstaande berichten uit.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 15 jul 2016, 18:54

Dag Arno. Nee ik heb niet eerder op een andere site deze vraag gesteld. Nu terzaken, windows 7 is geinstalleerd maaaaaar alle overige partitie's zijn verdwenen dus ik heb nu een partitie niet zo erg want ik wil windows 8 toch niet meer. Dus iedereen vriendelijk bedank voor de goede tips en medewerking. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 15 jul 2016, 19:01

Arie schreef: Nu terzaken, windows 7 is geinstalleerd maaaaaar

Dan is het goed te weten voor volgende gebruikers, hoe je het dan hebt opgelost?
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 17 jul 2016, 08:28

Dag Arno. Dit weekend ben ik druk bezet maar, maandag zal ik er even tijd voor vrij maken. Vr. Gr. Arie
Arie
Instructor
Instructor

Keer terug naar Software