Saitek Switch probleem i.c.m. Spad en a2asimulations c172

Soms lopen we vast met een stukje software, wat niet direct met FS te maken heeft, maar toch van invloed kan zijn.

Moderator: Moderator-groep

Saitek Switch probleem i.c.m. Spad en a2asimulations c172

Berichtdoor FlightsimMic op 01 feb 2017, 17:25

Beste vliegsimulator enthousiasten en professionals,

Dankjulliewel voor het toelaten op dit forum. Hoewel dit mijn eerste post hier is, speel ik al Flightsimulator sinds versie 2000 en ben ik onlangs begonnen met vlieglessen voor mijn PPL.

Even hardware en software informatie alvorens ik mijn probleem uitleg:

Hardware:

- Saitek Pro Yoke Flight system
- Saitek pro rudder pedals
- Saitek Switch panel

Software:

- FSX: Steam edition
- SPAD

Addons:

- REX4
- Toposim Western Europe Addon
- HD Airport Texture addon
- A2A C172 Trainer (FSX) Addon

Hoewel ik altijd al Flight sim gespeeld heb, ben ik onlangs begonnen met het aanschaffen van diverse Flightsimulator gear om zodoende een kleine Cessna thuiscockpit te creeeren en zo te oefenen voor mijn echte vlieglessen (itt een joystickje). Hier schuilt meteen het probleem, omdat ik enkel Cessna vlieg (zoals in het echt), heb ik mij de trainer aangeschaft van a2a simulations en nu... werkt mijn Saitek Switch panel niet meer.
Nu hoorde ik allerhande oplossingen online en heb ik zodoende alle Saitek drivers verwijderd en SPAD geinstalleerd, doch hier blijft het staan op de volgende meldingen:

a) in de taakbalk rechtsonder; waiting FSX connection
b) in het programma zelf: FSCIUP Disconnected
c) FSCIUP : niks
d) Flight simulator version: niks
e) Aircraft in use: niks

Ik kan nu dus niet mijn switch panel gebruiken, de pro yoke en throttle quadrant doen het wel gewoon. Is er iemand hier die het antwoord weet of is er iemand hier die mij wellicht via teamview even kan helpen het aan de praat te krijgen (desnoods wil ik er heus wel een kleinigheidje voor betalen of kom gerust langs voor een biertje en een vlucht) :)

Met vriendelijke groetjes en enthousiasme,

Michiel

ps. Ik heb ook reeds geprobeerd het switch panel direct op een USB port op mijn PC aan te sluiten, maar dit scheen ook niet te helpen helaas :(
FlightsimMic
Observer
Observer

Re: Saitek Switch probleem i.c.m. Spad en a2asimulations c17

Berichtdoor FlipS op 01 feb 2017, 19:39

Welkom op dit forum, Michiel!

Om het Saitek switch panel aan de praat te krijgen, moet er een entry staan in het exe.xml in ...\gebruikers\[jouw naam]\AppData\Roaming\Microsoft(?)\FSX (Ik heb de oude boxed version zodat ik niet weet hoe de laatste mappen in SE heten). Hoewel ik alle hardware geïnstalleerd heb zonder FSUIPC of SPAD, veronderstel ik dat het ook bij gebruik van die hulpprogramma's nodig is dat die entry er staat. Kijk dus even in dat bestand of dat er staat. Je moet de volgende regels vinden:

<Launch.Addon>
<Name>Saitek Panel(s) Plugin for FSX</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<Path>C:\Program Files (x86)\Saitek\Pro Flight Panels\SaiPanels.exe</Path>
<CommandLine>-run</CommandLine>
</Launch.Addon>

Als deze regels er niet in staan, kun je ze hierboven kopiëren en invoegen, juist vóór de laatste regel van de tekst.
(De eerste en de laatste regel van bovenstaande tekst beginnen met één tab, de regels daartussenin met twee tabs, maar ik meen dat de tabs geen invloed hebben op de werking. De tabs worden hier in het forum automatisch verwijderd).

Ik hoop dat je je panel zo aan de praat krijgt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Software